Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det som er moro er at det er en sånn lidenskap rundt akkurat dette. Jeg skjønner det godt. Egentlig skulle man ikke ha sammenlignet disse bilslagene i det hele tatt, de er så totalt ulike at det hører ikke hjemme å sammenligne en 4'er på 900 kg mot en 8'er på 2400 kg.

For å være den første til å innrømme det totalt åpenbare av oss ricere, disse bilene er nice:

 

71hemicuda.jpg

97vipor.jpg

 

også denne da, noe av det peneste jeg har sett av amcar:

IMG_9810.sized.jpg

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er moro er at det er en sånn lidenskap rundt akkurat dette. Jeg skjønner det godt. Egentlig skulle man ikke ha sammenlignet disse bilslagene i det hele tatt, de er så totalt ulike at det hører ikke hjemme å sammenligne en 4'er på 900 kg mot en 8'er på 2400 kg.

For å være den første til å innrømme det totalt åpenbare av oss ricere, disse bilene er nice:

 

 

også denne da, noe av det peneste jeg har sett av amcar:

 

hvilken amerikansk bil med 8`er, er det som veier 2400 kg?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kjører rundt i det filmklippet der yter bilen rundt 1000hk. Fortsatt mye, men halvparten av det dere snakker om.

 

Å finne en japse man kan "cruise" rundt med, som har 1000hk, slik som på klippet er kanskje ikke så alt for vanskelig?

 

Finn en 1000hk japse å prøv det samme....hihi

 

Men...

Som KAN ha 2000hk hvis man MÅ HA.....:iconsm

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hvor mange liter den var på men hvis du samenlikner ovenfor en 2 liter japse motor så hadde den hatt 465hk noe som ikke er uvanlig på gatebiler idag. påenget er at en amcar yter lite i forhold til slagvolum.

edit: finner du en japse med slagvolum som en liten lastebil er det ikke noe problem å skremmer 2000 hk ut av den heller.

dere kan si hva dere vill, men for min del er amcar gammeldags.

 

Ja....

465 hk er ENDEL hk på en 2 liter...

Trenger en turbo, og div saker for å få det til....

Å det koster som kjent PENGER, en slapp stor V8 på 7,4 liter har jo 450hk nesten orginalt....

Er det som vi vil fram til:iconsm

 

Om en V8 yter lite i forhold til en liten sur 1,5 liter Honda, jo sikkert det, men den varer dertil lengre og funker HVERGANG, å eieren kan ikke klage på alle mulige tekniske ting , som ladetrykk,mapping,skullebare ett eller annet.......

 

ert,ert...

 

Amcar gammeldags?

 

ja,ja....:iconsm

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det nærmeste til det er nok den blå skylinen fra australia? 1000+ kw på hjula og 8.2 og 167 mph. Med 6-cyl og noe under 3 liter er det ikke verst!

 

Tenk deg å få en tilsvarende amerikansk bil, f.eks. en Firebird 3,4 V6 (bare tok en med ~samme volum og #syl) til å yte det samme!

 

Jeg irriterer meg litt over både produsenter og trimmere.

 

Greit, nå er det ikke uvanlig å presse ut 2500+ hk av en V8 med twin turbo. Men det er som oftest på en over 500 cui.

 

Men, om man regner litt så tilsvarer det ca. 780 hk fra en skyline motor. Det er ikke noe spesielt mye.

 

Og en v8 på 500+ cui kan ikke være spesielt lett eller liten, uansett hvor alu den er.

 

Samtidig er det så kjedelig å se at noen japser har brukt endeløse ressurser på å trimme en 2-liter til bristepunktet, da det er mye billigere å slenge inn en slapsete v8 jernklump.

 

Til amerikanske produsenter: Lær av japanerne, lag litt mer avanserte motorer, f.eks quad cam v8 NA med litt avansert innsprut, på 4 liter og 400+ hk ? Dropp bladfjører og slappe aut. kasser.

 

Til japanske produsenter/trimmere: Øk volumet litt! Det er ikke en øvre volumgrense for motorer på 2998 cc!

 

JAja.... du KAN historen?

 

Da bør du lete å finne ut hva de tok ut av V6 motorene i rundt rundt kjøring i USA med twinnturbo....:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, nå er det ikke uvanlig å presse ut 2500+ hk av en V8 med twin turbo. Men det er som oftest på en over 500 cui.

 

Men, om man regner litt så tilsvarer det ca. 780 hk fra en skyline motor. Det er ikke noe spesielt mye.

!

 

Men ikke mange som har det for det koster MASSE penger.....

Det gjør ikke en V8 med 750 HK....:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I formel 1 har man kuttet ut v10'ere framfor v8'ere for å få ned kostnadene, så man kan få inn flere team og konkurranse. Dog, man kan fremdeles kjøre med V10'er.. men da med turtalls-sperre på 16 000rpm.

 

hmm... slenger inn en liten sak her.

 

Var på EM i dragracing på Gardermoen forrige helg, og der så jeg noe som imponerte meg; det var joggu mei en N/A 2,0 16v Cosworth-motor montert på en dragster... Den gikk under 7,5sek på 402meter.... DET imponerte meg mye mer enn svære 8'ere med høygira kompressorer som kjørte 8 sekundere :):

 

Riktig nok var det et vanvittig turtall på den cossie-motoren da...men satan som det gikk! :thumb

 

Ja du, den dragsteren veier vel ikke mere enn kanskje 500kg?

Så er det en motor som KUN er skapt for dragrace, er ganske så vild karakter på den motoren...

INGEN gatemotor kan vi si....:thumb

 

Men du skal vite at vi som har vært med på dette en stund er mektig imponert på hva de får til....for disse KAN sine saker og er villige til å satse mye på det de vil ha av resultat....les....satser mye!:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Volum/hk-forholdet som nevnes over her, så syns jeg det er helt riktig å sammenligne det på den måten. Det er en magisk grense på hvor mye man får ut av en 2.0 liter.... og det er soleklart og logisk at denne grensa blir utrolig mye større med en motor som er 4 ganger så stor.

 

Men det finnes noe som heter sylindertrykk, stempelhastigheter og annet klurit teknisk som gjelder for begge motorer...

Men en 5-6-700 hk motor er mulig å få til å funke men en stor V( med twin turbo og ALLE godeler som yter 2550-3000hk er ikke lett å få til å funke, å få kreftene ned i bakken på en riktig måte.....

 

Derfor tar de ned motoren på filmen til 1000hk for å leke med, for 2000hk er litt slitsomt å leke med...:hello:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en Amcar trenger en motor på 6liter for å oppnå f,eks 500hk mens en Japsemotor trenger en 3liter med overladning så vel japsemotoren mer effektiv eller? Hvis da Japsemotoren bruker mindre drivstoff per mil og samtidig forurenser mindre så må den jo være mer effektiv eller?

 

I et annet perspektiv kan en vel kanskje si at hvis en stor sterk mann bruker masse krefter for å flytte på en stor stein, mens en mindre og spedere mann bruker en vektstang for samme jobben, er ikke da den mindre mannen mer effektiv?

 

Forøvrig så verken liker/misliker jeg Amcars og Japsebiler, holder meg til tyske biler jeg, skulle bare bidra til krangelengrinchy

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer effektiv? Vil ikke den store mannen være ferdig allerede før den spinkle mannen har rukket å finne seg noe egnet å bruke til vektstang? :D:

 

 

:lol: Kan være at den spinkle mannen er ansatt i staten, har betalt for timen;)

 

Selv er jeg av typen som heller sliter litt ekstra for å flytte på noe kontra å hente et hjelpemiddel:D:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår