Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det jeg skulle likt å se var f.eks honda produserte stempler, topper, cammer, register, osv til f.eks en 454... :) 7,4 liter med 32/40 ventiler, flere overliggende camaksler, variable kamtider og litt effektive topper... Hva hadde det da vært mulig å dra ut av en 454?

 

skulle jeg og sett! hadde vell blitt varmt i japan, da så mange av de som jobber på honda fabrikken hadde overbelasta hjernen sin tenker jeg! eheheh:ratatatat

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De som prater om japsebiler og effektivitet, kommer vel til slutt til å nevne vtec og kanskje s2000.. Jeg syns egentlig ikke det er så grusomt imponerende. (og nei, jeg klarer ikke å lage noe bedre selv)

 

Men når motoren må opp i ca 8000 omdreininger for å yte 240hk fra en 2.2 liter. vil dette kunne sammenlignes med en 4.4liters motor ved ca 4000 omdreininger? eller tar jeg feil? Motoren vil jo trenge dobbelt så mye bensin/luft ved 8000rpm enn ved 4000rpm

 

96 modellen av mustang har en 4.6 liters v8 som yter 220hk ved omtrent 4000 omdreininger. Den har også nesten 2x dreiemomentet av hondaen.

 

Når det er sagt så er jeg veldig allsidig og er omtrent altetende når det gjelder bil.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær klar over at HK i seg selv ikke kan akselerere noe som helst; HK er kun en teoretisk verdi (produktet av dreiemoment x turtall) som bare forteller hvor mye dreiemoment og turtall blir som et samlet total-produkt.

Det er bare dreiemoment-kraften som kan få motoren til å akselerere; dersom du f.eks sykler, er det dreiemomentet du forårsaker ved å trykke ned pedalen som får sykkelen til å akselerere, og ganger vi dette med hvor fort du samtidig tråkker rundt pedalen (turtallet) så får vi HK.

 

Sitat John Lengenfelter: ”What you feel when you hit the trottle isn’t horsepower, it’s torque. Torque is what accelerates a car. In fact, horsepower is merely torque over time (rpm).

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er moro er at det er en sånn lidenskap rundt akkurat dette. Jeg skjønner det godt. Egentlig skulle man ikke ha sammenlignet disse bilslagene i det hele tatt, de er så totalt ulike at det hører ikke hjemme å sammenligne en 4'er på 900 kg mot en 8'er på 2400 kg.

For å være den første til å innrømme det totalt åpenbare av oss ricere, disse bilene er nice:

 

.......

også denne da, noe av det peneste jeg har sett av amcar:

IMG_9810.sized.jpg

Takker, takker!

Bare ikke se på den på for nært hold :D ...vel brukt... men funker jo greit nok da.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan jo ikke du være mye intressert, eller kunne se/forstå hviket jobb endel har gjort på disse "stock" bilene du har sett...?

 

Men for å si det sånn....Endel av oss som har vært med en stund, har vel Orginal hysteriet til Amcarklubben LANGT OPPI halsen...:puke:

 

Finnes mange aktiviteter der amcars/rods/customs er med som er proppfulle av aksjon....:thumb som vi reiser på...

 

Jupp!!

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær klar over at HK i seg selv ikke kan akselerere noe som helst

Jo. Effekt og dreiemoment er bare to forskjellige måter å regne på, svaret blir det samme. Har man hk så må man også ha dreiemoment, det kommer av formelen du selv la frem.

 

Effekt kan man bruke for å regne ut akselerasjonen ved å benytte endring i kinetisk energi.

 

Dreiemoment (på hjulene) kan man bruke for å regne ut akselerasjonen med kraft/masse.

 

Dreiemoment er lite verdt (lav effekt) når det kommer på lave turtall. Det er derfor amerikanske biler og biler med dieselmotorer har dårligere akselerasjon enn tilsvarende biler med mer effekt, men mindre dreiemoment.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel trans am f.eks er ikke noe man tar ut hele året til og fra butikken. QUOTE]

 

Er det ikke?

 

Kjørte min Transam (75 mod) sommer og vinter i tre år, bedre fremkomelighet på vinterføre må man nesten ha firehjulstrekk for å oppnå.

 

Tror hvis man regner litt på det , så er det langt billigere å ta en ommlakering på en gammel bil hvert femte år enn å holde en ny bil på veien.

 

 

Har set det også har vært nevnt noe om kvalitet på amcars, gammel amcar er god kvalitet, men dårlig passform. kjørte Transamen i 3 år med kunn bytting av bremsekloser og stabstagsforinger (ca 50 000km). Malibuen har jeg kjørt i 1,5år og eneste som har gått med på den er et bremserør og bremsebånd/klosser.

 

Skjønner overhode ikke hvor folk har det fra at amcar er dårlig kvalitet, men så har kanskje ikke de fleste prøvd å kjørt gammel amcar året rundt.

 

Min "nye amcar" (88 bonneville sse) er jeg mye mer skeptisk til.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner overhode ikke hvor folk har det fra at amcar er dårlig kvalitet, men så har kanskje ikke de fleste prøvd å kjørt gammel amcar året rundt.

 

 

Jeg ser både titt og ofte gamle Suburban, Bronco osv, hele året.

At jeg ikke ser flere har vel med hvor mange som ble solgt her på berget i sin tid.. Skjelden jeg ser andre typer amcar da, store flak osv..

 

Bruttern har nettopp kjøpt seg en Ford F350 V8 Diesel Lariat et eller annet, men mener selv at den ikke kommer til å vare like lenge som de gamle F-serie bilene har gjort.. Mener det har vært diskusjoner rundt dagens kvalitet på amerikanske biler kontra gamle biler..:):

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel trans am f.eks er ikke noe man tar ut hele året til og fra butikken. QUOTE]

 

Er det ikke?

 

Kjørte min Transam (75 mod) sommer og vinter i tre år, bedre fremkomelighet på vinterføre må man nesten ha firehjulstrekk for å oppnå.

 

Tror hvis man regner litt på det , så er det langt billigere å ta en ommlakering på en gammel bil hvert femte år enn å holde en ny bil på veien.

 

 

Har set det også har vært nevnt noe om kvalitet på amcars, gammel amcar er god kvalitet, men dårlig passform. kjørte Transamen i 3 år med kunn bytting av bremsekloser og stabstagsforinger (ca 50 000km). Malibuen har jeg kjørt i 1,5år og eneste som har gått med på den er et bremserør og bremsebånd/klosser.

 

Skjønner overhode ikke hvor folk har det fra at amcar er dårlig kvalitet, men så har kanskje ikke de fleste prøvd å kjørt gammel amcar året rundt.

 

Min "nye amcar" (88 bonneville sse) er jeg mye mer skeptisk til.

 

Hm...

Siden jeg faktisk har vært litt tøff i trynet for noen år siden, og ville bruke Impalan med 454cid,

(som nå BB454 har), til daglig kjøring, og har kjørt MYE Crew Cab med 454 cid, så er jeg den første til å indrømme at når vi nå var i Bergen med 97 Vectran til fruen, 1,6 liter, jeg kjørte fra Larvik, opp lågen,over dagali, Geilo, Hardangervidda,bremnes-bruravik å til Bergen og litt forbi Voss på veien tilbake, ca 73 mil å vi fylte bate 43,5 liter med bensin, som da ble akkurat 0,6 på mila....Ble jeg litt overrasket....

 

Da grøste jeg på ryggen av å vite at, hadde jeg kjørt det samme med en BB så hadde det gått nesten 2 liter på mila....

 

M.a.o., vi kunne ha kjørt til Tromsø og nesten tilbake til Trondheim for de samme pengene.....med vectran.....

 

Men det er jo ikke like morsomt.....

 

Men av og til må en jo spare litt på kronene som en har tjent....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser både titt og ofte gamle Suburban, Bronco osv, hele året.

At jeg ikke ser flere har vel med hvor mange som ble solgt her på berget i sin tid.. Skjelden jeg ser andre typer amcar da, store flak osv..

 

Det at en ikke ser så mye "Flak" langs veiene, har vel med at vi har skrotet sånn biler, så fort vi har fått tak i en som har kostet 5-10...

 

Nesten ikke sånne biler å se langs veiene nå....

 

Har hugget sikkert 5 jeg å....:ratatatat

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en ikke ser så mye "Flak" langs veiene, har vel med at vi har skrotet sånn biler, så fort vi har fått tak i en som har kostet 5-10...

 

Nesten ikke sånne biler å se langs veiene nå....

 

Har hugget sikkert 5 jeg å....:ratatatat

 

 

For 8 årsiden skulle vi ha tvillinger, og vi hadde lite penger og måtte ha to biler, den ene ble en 1980 Capris stv. til kona, bedre bil både vinter og vår og sommer skal du lete lenge etter, behagelig å kjøre, "nesten 4x4 på vinteren og plass og plass og plass, har aldri sett en bil hvor du kunne ha begge bagene til ungene ved siden av hverandre i baksetet, stroppa fast med sikkerhetsseler. Og den gikk når kona brukte den på rundt litern, satt en olds 350 i den med litt torque kam.

Savner den bilen innimellom:thumb

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier seg selv. skal man ha moment (som er det råeste man kan temme) så må man ha fler sylindere og størrelse.

Slik er det bare. Ellers må¨man ha turtallsmaskin. Minner meg om 2takter moped. Ikke mye behagelig i lengden.

 

har diskutert så mye dette om de forskjellige verdensdeler biler at jeg orker ikke å begynne igjen :)

 

Jeg er hvertfall fan av BROOM V8ere og amerikanere.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår