Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

For de som bare rister på hode av detta klippet...

Kan noen vise meg en japsebil som har 2000 hester, som du kan kjøre cruising i gatene med og samtidig gjør 7.50 på stripa, bare spør jeg...(da snakker jeg ikke om superbiler til 5 mill++)

 

en japse med samme hk/liter orhold ville hatt 465hk og det går det vell fint ann å cruise med. men i standar bil hadde den nokk ikke gått like fort rett fram men...

jeg for min del er ikke veildig glad i amcar, de eneste bilene fra statene jeg kunne tenke meg er 60 tals mustang og jeep.

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en japse med samme hk/liter orhold ville hatt 465hk og det går det vell fint ann å cruise med.

 

Det var vel en rar måte å sammenligne på... ?

Hva gikk du utifra for å komme med den påstanden ?

skjønner ikke hva det hadde med saken å gjøre men...

 

vi snakket om å finne en japse med 2000 hk, som kan brukes til cruising å kjøre på butikken. å samtidig gjør 7.50 på stripa...

 

som kan stilles opp mot denne:

 

http://videos.streetfire.net/video/6...0a00f132ff.htm

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en rar måte å sammenligne på... ?

Hva gikk du utifra for å komme med den påstanden ?

skjønner ikke hva det hadde med saken å gjøre men...

 

vi snakket om å finne en japse med 2000 hk, som kan brukes til cruising å kjøre på butikken. å samtidig gjør 7.50 på stripa...

 

som kan stilles opp mot denne:

 

http://videos.streetfire.net/video/6...0a00f132ff.htm

 

husker ikke hvor mange liter den var på men hvis du samenlikner ovenfor en 2 liter japse motor så hadde den hatt 465hk noe som ikke er uvanlig på gatebiler idag. påenget er at en amcar yter lite i forhold til slagvolum.

edit: finner du en japse med slagvolum som en liten lastebil er det ikke noe problem å skremmer 2000 hk ut av den heller.

 

og til deg som lurte på jeep så er vell igrunn alle jeeper fiine, mb yj, x, tj, og cj. den bilen mr-transam linka til er ikke en fin jeep, en jeep skal gå bedre på utsia veien en på veien. lav profil dekk har ingenting på jeep å gjøre.

dere kan si hva dere vill, men for min del er amcar gammeldags.

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det nærmeste til det er nok den blå skylinen fra australia? 1000+ kw på hjula og 8.2 og 167 mph. Med 6-cyl og noe under 3 liter er det ikke verst!

 

Tenk deg å få en tilsvarende amerikansk bil, f.eks. en Firebird 3,4 V6 (bare tok en med ~samme volum og #syl) til å yte det samme!

 

Jeg irriterer meg litt over både produsenter og trimmere.

 

Greit, nå er det ikke uvanlig å presse ut 2500+ hk av en V8 med twin turbo. Men det er som oftest på en over 500 cui.

 

Men, om man regner litt så tilsvarer det ca. 780 hk fra en skyline motor. Det er ikke noe spesielt mye.

 

Og en v8 på 500+ cui kan ikke være spesielt lett eller liten, uansett hvor alu den er.

 

Samtidig er det så kjedelig å se at noen japser har brukt endeløse ressurser på å trimme en 2-liter til bristepunktet, da det er mye billigere å slenge inn en slapsete v8 jernklump.

 

Til amerikanske produsenter: Lær av japanerne, lag litt mer avanserte motorer, f.eks quad cam v8 NA med litt avansert innsprut, på 4 liter og 400+ hk ? Dropp bladfjører og slappe aut. kasser.

 

Til japanske produsenter/trimmere: Øk volumet litt! Det er ikke en øvre volumgrense for motorer på 2998 cc!

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kjører rundt i det filmklippet der yter bilen rundt 1000hk. Fortsatt mye, men halvparten av det dere snakker om.

 

 

Har du snakka med karen siden du vet det eller ? han sier jo noe helt anna!

 

Å for dere som bortforklarer detta med hvis\hva\men\hvisomatte....

sammenligner hester i forhold til kubic ++

Dere klarer faktisk ikke å få en japse motor til å yte så mye som en amrikansk v8. Er det ikke japse VS amcar vi diskuterer her da?

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I formel 1 har man kuttet ut v10'ere framfor v8'ere for å få ned kostnadene, så man kan få inn flere team og konkurranse. Dog, man kan fremdeles kjøre med V10'er.. men da med turtalls-sperre på 16 000rpm.

 

hmm... slenger inn en liten sak her.

 

Var på EM i dragracing på Gardermoen forrige helg, og der så jeg noe som imponerte meg; det var joggu mei en N/A 2,0 16v Cosworth-motor montert på en dragster... Den gikk under 7,5sek på 402meter.... DET imponerte meg mye mer enn svære 8'ere med høygira kompressorer som kjørte 8 sekundere :):

 

Riktig nok var det et vanvittig turtall på den cossie-motoren da...men satan som det gikk! :thumb

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Radial, du tror vel kansje ikke at det har noe med vekt på selve dragsteren å gjøre? En N/A coswort motor kan ufaenmegsmuligt yte det samme som en kompressor matet 8`er. Det strider mot alle fysikkens lover, og alle andre lover som finns ;-)

 

OG for de her inne som både forstår engelsk og har ører til å høre med så sier han fra Nelson Racing Engines at bilen er tunet ned til ca 1000hk når de kjører på gata, ikke fordi de må men for det at det var latterlig mye nok med 1000hk istedet for 2000hk.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Radial, du tror vel kansje ikke at det har noe med vekt på selve dragsteren å gjøre? En N/A coswort motor kan ufaenmegsmuligt yte det samme som en kompressor matet 8`er. Det strider mot alle fysikkens lover, og alle andre lover som finns ;-)

 

OG for de her inne som både forstår engelsk og har ører til å høre med så sier han fra Nelson Racing Engines at bilen er tunet ned til ca 1000hk når de kjører på gata, ikke fordi de må men for det at det var latterlig mye nok med 1000hk istedet for 2000hk.

 

Tror vi er enige her.

Men alle de som suger seg fast til japsesyndromet VIL IKKE innse at når det gjelder hk og dreiemoment, så klarer faktisk ikke japsene å følge amerikanerane... thats it!

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er enige her.

Men alle de som suger seg fast til japsesyndromet VIL IKKE innse at når det gjelder hk og dreiemoment, så klarer faktisk ikke japsene å følge amerikanerane... thats it!

 

yup.gifiagree.gif

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår