Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du Radial, du tror vel kansje ikke at det har noe med vekt på selve dragsteren å gjøre? En N/A coswort motor kan ufaenmegsmuligt yte det samme som en kompressor matet 8`er. Det strider mot alle fysikkens lover, og alle andre lover som finns ;-)

 

OG for de her inne som både forstår engelsk og har ører til å høre med så sier han fra Nelson Racing Engines at bilen er tunet ned til ca 1000hk når de kjører på gata, ikke fordi de må men for det at det var latterlig mye nok med 1000hk istedet for 2000hk.

 

Det har selvfølgelig Veldig mye med vekt å gjøre...er ikke dum heller :hello: hehe. Men syns det var utrulig morro å se noe "annet" enn 8 sylindere i v-form som faktisk gikk bra! :): Nytenking og kontroversielle ting er alltid gøy! Når alle kjører likt oppsett, så blir ting kjedelig.. og det er Pro-Mod klassen i drag-racing...den er liksom litt kjedelig. Men nå er ikke jeg så dreven på dragracing at jeg skal uttale meg FOR mye om det...hehe

 

Jeg har ingenting imot 8'ere, vurderte det selv i 740'n min før valget fallt på noe som var litt "lettere" å få inn, og som faktisk kunne kommet gjennom en Eu-kontroll uten større komplikasjoner...hehe :): Har en kompis på jobben som kjører en 1975 Pontiac Transam 400 Formula(?) som har en 400 borra til 402, og han har rundt 400hk i gassermotoren sin. Det går som juling, ingen tvil om det, legger striper i alle gira på asfalten når det først går...men så er det noe galt hele tiden og da, så han sparer mye dekk på det :op

 

 

Når det gjelder Volum/hk-forholdet som nevnes over her, så syns jeg det er helt riktig å sammenligne det på den måten. Det er en magisk grense på hvor mye man får ut av en 2.0 liter.... og det er soleklart og logisk at denne grensa blir utrolig mye større med en motor som er 4 ganger så stor.

 

En annen ting er også holdbarhet... noe jeg ikke har sett så mye til pr dags dato fra noen merker egentlig..(tenker da i +500hk-klassen som ikke er orginale)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er enige her.

Men alle de som suger seg fast til japsesyndromet VIL IKKE innse at når det gjelder hk og dreiemoment, så klarer faktisk ikke japsene å følge amerikanerane... thats it!

amcar og japse er to helt forskjellig prinsipper. men uansett så klarer du ikke få like mange hester ut av en vanlig japansk bil siden den ikke har slagvolum som en buss. den eneste "fornuftige" måten å samenlikne på er antall hk perr liter slagvolum. og da er japsene overlegene du kan ikke forevente å pumpe 2000 hester av en 2 eller 3 liters motor. samelikener du med danskebåten er ikke en biggblokk mye til kar heller hvis du skjønner?

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er også holdbarhet... noe jeg ikke har sett så mye til pr dags dato fra noen merker egentlig..(tenker da i +500hk-klassen som ikke er orginale)

 

 

http://www.sdpc2000.com/catalog/1579/SDPC-Street-Warrior-Series-Engines.htm

 

Ta en kikk her, så ser du. de fleste av disse motorene får du med 2 års fabrikkgarati.

 

Den største med garati som jeg har finni er en 632ci chevy big block med 1160 hk. det burde jo holde ei stund i gatebilen. med den nette sum: 21 995 $

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amcar og japse er to helt forskjellig prinsipper. men uansett så klarer du ikke få like mange hester ut av en vanlig japansk bil siden den ikke har slagvolum som en buss. den eneste "fornuftige" måten å samenlikne på er antall hk perr liter slagvolum. og da er japsene overlegene du kan ikke forevente å pumpe 2000 hester av en 2 eller 3 liters motor. samelikener du med danskebåten er ikke en biggblokk mye til kar heller hvis du skjønner?

 

Det eneste du sier her er jo at japsene ikke har laga store nok motorer til å ta opp konkuransen med amrikanerane... you lose!:thumb

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da laget jeg denne tråden kun for å stoppe at det blir litt mye OT i andres seriøse tråder...

 

Her kan man komme med innspill til.... ja, dere vet...

 

:chairshot :chairshot :chairshot

 

Begge deler er bra!! Alt etter hva man ønsker seg... Japsebiler sier psssst pssst mens amcar sier vrooom vrooom... Hva vil du din bil skal si?

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er bra!! Alt etter hva man ønsker seg... Japsebiler sier psssst pssst mens amcar sier vrooom vrooom... Hva vil du din bil skal si?

 

vræææl vræææl + et hesselig skrik fra en hestestor KOMPRESSOR....:respect

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

by the FUCKIN way, er det ikke noe med at man får et mye større teoretisk volum av en motor som f.eks er 2 liter og turbomata, i forrhold til en 2 liter som ikke er det?

 

http://www.shafiroff.com/pro/737_bigchief.asp ca like stort volum som i den svarte granadan med storblokk ford?? denne er UTEN overladding da;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se filmen en gang til du... som umek og jeg påpeker yter ikke bilen mer enn ca 1000hk på det klippet. Jeg har enda ikke sett noe klipp av en bil med 2000hk som cruiser gata, i tråden her :)

 

okay, sorry.

 

Men du hørte åsså at han sa rett føre at han kunne cruise rundt i gata med 2000hk åsså ?

 

Men han hadde tuna den ned til ca 1000 hk nå, for det var mer en nok...

 

Men hvis det er lettere for deg å finne en japsebil som cruiser rund med 1000hk i gata og ved noen enkle tastetrykk justerer den opp til 2000hk... så greit for meg... vis meg !

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår