Ferrari Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Heisann alle sammen! Hvilke(n) motor(er) anbefales dersom krava er: - Alu blokk - Alu topper - Innsprut(skal kjøres med datasprut) - Helst overliggende kammer, men intet must - Skal varve 8000+ rpm Skal helst ikke være for dyrt og vrient å sugetrimme til 450-500hk! Er ute etter grunnmotor her altså, da jeg kommer til å skifte til smidde stempler, h-profil råder, avbalansere veiv ++ Holder disse alublokkene til slike effektutak? Er vekt som er årsaken til at jeg ønsker alu blokk og topper! Høres veldig fjortiss ut den lista kanskje, men er slik jeg skal ha den! Turtallsvillig åtter! Takker for alt dere har å komme med rundt dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Nyere camaro/corvette motor er nok bra alternetiver for DEG. LS1 og LS 2 Får du masse godsaker til, å hersker hans og era har jo akkurat fått igang sine, så de kan sikkert svare på tekninske spørsmål....:) fra 25 og oppover må du nok regne for en slik motor.. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hva med e34 540 motor? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Rover sine V8'ere er da ihvertfal aluminium, vet ikke om topp eller trim potensialet da... Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 LS2 var en fin motor.. men sikkert dyrere enn 25000,- siden den sitter i 05 corvette. Må jo ha med manuell kasse også. Hvordan er det med en smallblock chevy da? med et slikt innsug:D:D: Er ikke sikkert det her blir noe av altså, men er på jakt etter motor til bilen min, og må innom alt før jeg bestemmer meg! Var på drag på Gardermoen i dag, derfor jeg har fått plutselig interesse for slike motorer... I og med at amerikansk V8 er så kjent og alt er prøvd, hva må til for 450 sugehester og for at den skal greie å varve 7500 omdreininger f. eks? Ca. pris? Veldig problematisk å bygge om en gasser smallblock til innsprut motor? F. eks MegaSquirt(billig og det ser ut til å virke bra også!) Hva er prisen på manuelle girkasser til chevy smallblock? Er det hydraulisk clutch på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hva med e34 540 motor? Vurderer den også jeg, men da blir plutselig ting veldig dyrt igjen. Blir det BMW motor blir det enten S50B30(E36 M3) eller S38B36(E34 M5) Sjekker markedet litt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 hva med world products alublokker da? de skal jo funke bra! pluss at de er laget slik at man kan stappe en strokerveiv rett inn / bygge den motoren man selv vil ha.. blir ikke noe overliggende kammer da men.. sjekk http://www.worldcastings.com/prods_pages/86110.htm Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 eller.. de leverer topper osv til ls7 / c5r da.. vet ikke om de har overliggende kammer jeg! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Den alublokka var interessant! Er den lik en chevrolet smallblock, men at den er i aluminium? Så kan man sette inn ønsket veiv ment for chevy smallblock, alu topper ment for chevy smallblock, innsuget jeg la ut, kammer som er laget til chevy motoren osv.? Kan ikke veie så mye komplett den da? Greier jeg å komme ned på 150kg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Definitivt en LS1 motor du trenger, den trenger du ikke skifte en shit inni for å ha holdbare 450hk, men skal du opp i mer må du bytte stemmpel og staker, og på 450 - 500 trenger du kun skifte råde bolter. Lett å trimme til 450 hk også, kun bolt on`s og en kam. Regn med å betale 35000,- for en brukt men komplett med 6-trinns manuell kasse og lednings nett hjerne osv. Veier 300kg med girkasse, dynamo, starter, ac kompressor, headers, lednings nett og hjerne osv Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Rover sine V8'ere er da ihvertfal aluminium, vet ikke om topp eller trim potensialet da... har selv rover v8 i min kadett, men det er bare en 3,5 liter! men skaffer du 5,2 litern er den lett å trimme til den effekten! og veldig liten fysiskt den motoren! men! dyrt! vanskelig å få tak i! og mye mere tungvint å skaffe deler en en chevrolet motor! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Definitivt en LS1 motor du trenger, den trenger du ikke skifte en shit inni for å ha holdbare 450hk, men skal du opp i mer må du bytte stemmpel og staker, og på 450 - 500 trenger du kun skifte råde bolter. Lett å trimme til 450 hk også, kun bolt on`s og en kam. Regn med å betale 35000,- for en brukt men komplett med 6-trinns manuell kasse og lednings nett hjerne osv. Veier 300kg med girkasse, dynamo, starter, ac kompressor, headers, lednings nett og hjerne osv Vet du vekten på girkassa? ac kompressor og servopumpe vil bli fjernet. Hadde håpet å få en motor som veier +-150kg komplett. Dette blir en racerbil og understyring er derfor ikke så ønsket. Vil nok bli flytta langt bakover (evnt. massering av torpedovegg) uansett da men. Fordelen med åtter er jo såklart at den er kort(som en firer omtrent?) samt at det er lett å hente effekt. Men er bekymra for vekten. En girkasse veier jo sjelden mer enn 50 kg, og en motor på 250kg blir altfor mye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 tvile på at chevrolet alu motoren med overliggende kamma veie 150 kilo bare! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 tvile på at chevrolet alu motoren med overliggende kamma veie 150 kilo bare! Jeg også hvis den veier 300 med kasse... Noen som har noen gjetninger/peiling på hva en chevy 350 med alu blokk, topper, innsug, grenrør, starter, dynamo, seff all innmat som stempler, råder, veiv og kam også, kan veie? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 innsug starter dynamo og grenrør skal du vel ha uansett hvilken motore det er! vet at rover motoren min veier 150 kilo iallefall så den er sikkert det letteste alternativet Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.