Gå til innhold

Sæther Racing

Bruker
  • Innholdsteller

    7,119
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Sæther Racing

  1. ja dette med høy prising gjelder flere produkter, atuoglym er mye billigere i statene tipper jeg, men norge er et dyrt land, men tenkte jeg skulle prøve denne scratX til meguiars, må bare få tak i den , så gå over med sonax sin liquid cleaner, og så noe annet
  2. Ok, skal prøve og få tak i dette:) skal kjøpe meg ny bil til lørdag den er 20 år gammel får se hvor mye jeg kan hente frem lakken igjen..
  3. byttes gjerne i omega a, som fungerer helt fint, med skilt og eu, ok. null rust, Mot mellomlegg fra min side.
  4. Jeg har ikke noe annet og gjøre. så jeg kan jo forklare deg. Det sitter to brekk bånd rundt innersiden av skiva, som låser., (som du sikkert hvet) Disse to båndene er hold fast inni "tunnelen" inni skiva, med to "skru pinner" som man låser fast inni dekslet rundt navet. Som jeg husker hadde disse platene rustet i hulet ,hvor disse pinnen skal skrus rundt og låses fast. Så det du gjør er og kjøper to nye plater, og to nye skru låse pinner ..Håndbrekksbånda bytta jeg jo dagen før du kjøpte den av meg, så tror ikke de er slitt, men men jeg hvet ikke hvordan kjøring du har bedrevet med i vinter ;) men håper det hjalp deg litt i forstålsen av brekket til en omega b, gjelder også omega A. Og du får gi beskjed når du skal selge da...Og får kaste ut litt bilder av gammle kjærra, hadde vært gøy og se hva du har gjort :)
  5. ja hadde vært kjempe flott, skal begynne med litt sånt nå jeg også,.så trenger den malingen ganske fort..hvilken prisklasse ligger en slik boks på?og holder det?
  6. Ok da kan jeg anbefalle denne liquid cleaner, ja en utrolig fin dyphet i lakken,,,jeg har prøvd endel autoglym og slikt, men denne SONAXEN synes jeg fungerte meget bra, skal kjøpe mere Sonax produkter. Jeg føler slikt, Autoglym---skrytemerke som fungerer greit. turtel- ja,,har ikke så fornøyd, med billigt og greit alternativ, meguiars- har jeg ikke prøvd, og hvet ikke priser Sonax- Underdogen, Meget fornøyd med produktene, og helt grei pris. Så til nå leder Sonax!
  7. Ja hvordan ble resultatet, mulighet for litt bilder?
  8. Så bra, ja lurte på om den 2 hoder maskina var fin. Da handler jeg en slik i morgen :) Og skal dra til en bilextra eller en slik butikk og se om jeg finner noe meguiras :) får vel prøve ut dette, selv ble jeg litt avhengig av autoglym når jeg prøvde dette for første gang,
  9. OfF topic: Den er så trist, brylups dagen skal jeg ha det gøy, derfor skal jeg synge den til min fremtidige kone ;) Gleder meg allerde...men har faktisk lyst til og ta denne også :) denne tok jeg på et utested i halden med stående appluse hehe var drit gøy! On topic, ja motor får jeg vel tilbake ... :boxers Kan medele at jeg skal sveise ferdig begge tårna i helga og få montert coiloversen
  10. Jeg synes SONAXS sin liquid cleaner funket meget godt.. hva synes dere om SONAXS?
  11. Er ikke noen bilextra butikker i nærheten av meg..:( autoglym er ikke det bra?
  12. Hey noen som hvet om en grei opel senator B til salgs, må ha manuel kasse, må ha skilt, og ikke så langt unna akershus. Send meg PM eller ring meg 92647502 ellers sms. eller e-mail Omega_corleone@hotmail.com Max 25 tusen
  13. kansje legge ut litt bilder, noen som ikke får sett det live,
  14. Hey knopfler hvor fikk du kjøpt denne malinga? du ut til og funke som F!
  15. Gi meg beskjed hvordan det gikk med maskin poleringen av panseret, og støvet, siget får du ikke gjort noe med tror deg , det var litt grovt, men mye av støvet får du vekk.
  16. Skryte tråd med sine bilvask produkter :) hehe jeg bare måtte hehe hvem trenger meguilars når sonax fungerer som bare f! Bare se på denne 7 år gammle focusen som aldrig har blitt vasket før ,,etter jeg fikk svart jobb på den i helgen..
  17. Jeg skal maskin polere en bil. Og jeg trenger gode produkter som fungerer optimalt, gidder ikke og kjøpe noe dritt. Som jeg hvet kommer dere til og si jeg skal bestile og kjøpe fra usa whatever det gidder jeg ikke, dette er produkter jeg må få kjøpt på mekonom/thorsov/bilextra, Det jeg skal gjøre er og rense en bil innvendigt, så skal jeg rubbe opp lakken igjen, og så polere igjen. Kan noen gi meg tips hva slags (lakkrens/rubbing)middel som fungerer best, gjerne et skrapt middel. som fungerer som faen, og et polerings middel som holder glansen en stund, Og disse produktene må jeg få kjøpt i min lokale bilforeting, ikke fra langtvekkistaden, på pc. Og fungerer noen av disse poleringsmakinene fra biltema? eller skal jeg gå for et litt dyrer allternativ..?
  18. Da løsnet vel båndet ja, men ikke noe stort problem, bare og ta av calipern. 2 bolter, og skru av skiva, så ser du inn og reparer. det holdt så lenge ja..hmm Ja uansett så kan du bare kjøre med det, går seg til etterhvert, ikke så farligt..men jeg hadde fikset det, du trenger ny låsepinne til dekslet bak, husker jeg den hadde rustet så slipte den rein, og puttet den inn for den hoppet ut hele tiden, brekk løsningen på omega er håpløst, hadde problemer med det lenge, men uansett det er en gammel opel som har gått langt, alt kan ikke være problem fritt keppler, vil du ikke ha problemer skulle du kjøpt deg en helt annen bil. men har du vurdert og selge bilen snart da, ?
  19. Saken er sendt over til onkel politi, og jeg får en saksbehandler fra påtalemyndigheten, men jeg har troen på systemet , og håper de kan overse dette som en liten feil av meg og akseptere unskyldingen min , så kommer jeg og betaler momsen å henter LET' min Om jeg tar det som en kjip eller god nyhet..hmm, ja kjip antar jeg vel, men hviste dette skulle skje. Politiet har altid skuffet meg i alt, får se om de kan overaske positivt for engang skyld. thumb's up! Kaster ut litt bilder fordi jeg kjeder meg og er for lat til og jobbe med bilen ...og jeg er syk uff uff:knock: Denne sangen skal jeg ha mitt brylup når det skjer om noen år..hehe Modelen min på bildet ved bildet er -volvo850- her på forumet
  20. jeg kan gi deg et par tips, når du legger på klarlakk, så sprayer du to tynne lag, så kjenner du på eventuel noe du har maskert, og sjekk om klarlakken er seig, da kan du legge på tykkere lag uten og være redd for at det skal renne. Da får klarlakken mye bedre hefteyte og det sitter og du kan få fin flyt på lakkeringen. Og det samme gjør du med base fargen, Og at du heller litt vann på gulvet ,,slik at du demper støvet litt, går helt fint, trenger ikke og være redd for fuktighet i luften. Og du hvet sikkert hvor irriterende det er når du har fått lagt på lakk ,med fin flyt, så ødelegger de forbanna støvkorna, som kommer så jævligt godt fram i klarlakken.:nono: bare husk og ha godt lys når du lakkerer, det er viktigt, Jeg skal investere i en slik gløde lampe tror jeg det er, som varmer opp og lyser i samma slengen babyhmm? Jeg kaste ut et bilde av speila jeg lakkerte på bilen min for et par uker siden, fargen er Imperial green pearl, og det er masse perlemor, og fargen er grønn, men det ser ut du bare i solskinn hehe ellers er den svart , blå, lilla hehe :)
  21. Du trenger litt større og bredere felger, det der ser jo bare rart ut..beklager og måtte si det, men ellers så er jeg missundelig på deg ;)
  22. du kjøpte den! gratulerer! 80 tusen ja! fikk pruta den 20 tusen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår