Gå til innhold

Low-Ryder

Bruker
  • Innholdsteller

    148
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Low-Ryder

  • Bursdag 05/30/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Uvesentlig
  • Modell (eks S4)
    405
  • Biltype (eks Audi)
    Peugeot
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker/Slappfisk
  • Motor (eks 1.6)
    Mi16
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Småtterier bare.. Helt sant!
  • Fylke
    Nord-Trønderlag

Contact Methods

  • Bosted
    Steinkjer. Nord-Tr.lag.

Low-Ryder's Achievements

  1. Brukt og modifisert Lancer EVO 6 vinge selges. Bremselys fungerer ikke (innmaten fjernet pga vanninntak) Må pusses. Ny pris 3000.- selges 1000.- eller bud. Modifisert for å passe på 'flat' bakluke, samt 'foten' i midten er fjernet. 2003 Impreza vinge selges. Ny. Ubrukt. Ikke lakkert. M/bremselys. Ny pris 3000,- Selges 2700.- eller bud. Selges helst innenfor nord trønderlag, men skal det lengre kommer frakta i oppkrav. Er ikke så mye på dette forumet, så beklager om det blir sent med svar. Kan også sende sms til 91 61 73 41. Tommy.R
  2. Måtte en tur innom biltilsynet og snakke med en kar. For å svare på mitt eget spm så var det igrunn ikke noe som tydet på at en invilget søknad måtte fornyes. Det var sjangser for at noen nye regler kunne vært påført i mellomtiden, men som oftest var det ikke det. Her var det bare å ta med papirer, eller saksnummer, så ville en ansatt kunne se om det er noen nye regler som spiller inn. Hvis ikke, er det bare å bestille time. Når det gjelder mitt andre spm: Her kan man ikke ha noe eldre enn 3 mnd gamle forstillingspapirer.
  3. a: På slutten av 2009 ble det søk om motorybytte m/tilbehør. 3 mnd senere, ca starten av 2010 ble søknaden invilget, og trengte bare å bestille time. Slet mye for å få nye motoren helt frist, og ett år senere er jeg helt klar. b: Skaffet meg også senkesett i fjor, og tok forstillingskontroll Juli 2010 med utprint av resultat og stempel. Plan var å få begge godkjent på samme time. --- Nå er bilen klar, har jeg alt av papirer klart, er klar til å dra på visning, men er søknaden for motorbytte gammel nå? Må jeg kanskje også inn på ny forstillingskontroll siden det er 9 mnd siden jeg fikk printet ut papirer?
  4. Jeg tok ut tomgangsmotoren idag,prøvde å rense opp litt. Men oppdaget at ventilen satt bom fast..Den står med ca 5 mm åpning. Tok ikke så alvorlig hardt i i tilfelle den skule være sånn. Var litt interissert i å se om den åpnet på seg når bilen gikk på tomgang, så jeg satt bare ledninga inn og prøvde å starte motoren. Kom bare ett par kraftige utblåsninger, så jeg lot være og satt på plass de to luftlsangene, men siden så har bilen vært helt uten gnist. Motoren går rundt, men den prøver ikke engang å starte nå. Som om den ikke får gnist. Nå har jeg ikke værktøy i nærheta til å skru ut en plugg og sjekke gnist, og det er ganske mørkt ute, så jeg får se mer på saken i morgen.
  5. nei, men ser at mekonomen selger en så skal innom på mandag og få tak i en. Kanskje det kan gjøre underverk. Akkurat nå er jeg litt "desperat".. har hatt dette problemet i noen mnd å er ganske lei,hehe
  6. Har en peugeot 405 mi16 (bensiner) som har hatt et slappt og irriterende problem i lang tid. Virker som om motoren ikke klarer overgangen fra kald motor til lunka/halv-varm motor. Når den er helt kald, så starter den med engang og går helt fint på tomgang. Ikke noe tull eller fusking. Men lar jeg den stå i 3-4 minutter, til den begynner å bli bli varm (enda under 60 grader på nåla) så faller den på turtall, begynner å slite med å holde seg selv i gang.. og ender opp med å dø ut. Hvis jeg kjører i sentrum, og clutcher ut inn mot et kryss, så dør den ut med en gang.. Når den stopper, så er jeg NØDT til å vente til den er kald igjen. Den nekter å starte igjen på 15 min ca. Lar jeg den stå i 15 min og kjøle seg, så starter den tvert jeg vrir om nøkkel. Dessuten, hvis jeg hiver meg på E6'en og holder bilen i gang til den har blitt skikkeli varm, så er den også helt fin på tomgang og kan stoppe og starte bilen så mye jeg vil. Fikk tips om å bytte en haug me greier, så kan liste opp det jeg har testa UTEN noe forbedring: Bytta brukt coil Bytta ny svinghjulssensor Bytta vakuumslanger Bytta brukt tenningsmodul Bytta brukt luftmengdemåler (evt. massemåler) Ohm'et tennpluggkabler Nye tennplugger Bytta brukt kald-start føler Noen som kjenner igjen problemet og vet akkurat hva det kan være? Vær obs på at deler jeg har byttet ut er brukt og kaan enda være årsaken.. men trenger litt bekreftelse og veiledning før jeg kjøper inn helt nye deler.
  7. Vekker opp min gamle tråd igjen. Her var det motorbytte sist jeg var innom, kan fortelle at alt er nå under skjønneste orden :P Alt fungerer og det er gull og grønne skoger,hehe. Har siden sist fått skinninteriør, og nye felger, ble bittelitt forskjell fra 16 til 18" :P Eu-kontroll har blitt unnagjort og alt dill som var feil med er nå i orden. Ble nye bremser bak (calipere, skiver og klosser) siden det var så gammelt og satt litt fast. Alt elektrisk har blitt rettet opp, og bilen har fått sin dose med kjøring :) Legger til litt bilder :) (ps: kan hende denne tråden dør litt igjen i disse nærmende vinterdagene)
  8. Trodde at den skulle greie å holde seg med nye veivlagere, men veiva var slitt (eller,det var iallefall noe som var på tryne uansett) den og for lyden kom tilbake ganske fort. Så motorbytte var det enkleste og billigste. Den gamle gikk ikke så dårlig egentlig, var noen ganger jeg ble overrasket over responsen. Men nå har jeg litt mer turtallsvenlig motor med litt mere hester, og det er ikke meg imot. Det var mono på den gamle,ja.
  9. Endelig har dagen kommet. GRi,no more.. Ei heller fullblods Mi16, men GMi-16! :P Fikk hjem donor-bil. 5-6 timer med kosearbeid. Og der var den løs :) Så var det ut med min gamle havarerte gri motor. (fine røde delebilen ved siden av) Bare å få slept dritten unna.. ..der ja! og vips var det ny motor motert i :) Nytt interiøt, type mi16. Ser at de gamle frontdørinteriøtet er fortsatt på, men de er byttet nå da. Restene av delebilen, hehe.. Ikke mye gull verdt :P Værste skaden jeg fikk hele denne uka jeg har skrudd, og kan med hånda på hjerte si at det gjorde jævlig vondt i et par dager. Og der var første meterene kjørt.. alt ser ut til å funkere :) Tok litt tid, men begynte å demontere min egen bil i helga som var, 7-8 dager siden. Har demonter to motorer fra to biler komplett med travers, girboks og hele pakka. Montert den ene da også komplett med nevnte ting. Demontert to sett interiør som var seter, dørinteriør, ledningsnett til bakruteheiser, midtkonsoll og litt små dall. Montert alt det vevnte fra mi'n til gri'n. Skifta over senkesettet og nye bremseklosser foran. Bytta over sidespielene (bare selve speilene) siden de var helt fine og hele. Etterstramming av servoreim, og bytte over dynamoer siden min dynamo fra gri'n var bare 2 år gammel, og bytta registerreim på mi'n, når den var ute enda. Bytta en kjølevæskeslange på baksiden av mi'n (den rett under fordelingslokket), så ikke at den var helt litt av når den var ute, så ble litt knoting bak der også da. Tok ekstra siden tid siden jeg ikke hadde løfte bukk, luftverktøy eller elefant/traktor til å ta ut motor.. Så måtte jekke bilen skyhøyt og dra ut gri-motoren under, og sette mi'n på planger og dytte den inn samme vei. Bruke da to løfte jekker og fikk etter en times tid motern travers og motor/girboks. Hadde 3 dager med regn så har brukt ca en uke tilsammen, og jeg synes det er en rimleig grei tid :) Skal hente ut prøveskilter imorgen og ta en langtur og sjekke at alt er greit, og evt kjøre den inn til eu-kontroll samme dag eller tirsdag. Er et par småting som gjennstår da.. som : - stramming av clutch / det tar jeg selv imorgen. - feste eksorørene sikkelig / det må jeg få verkstredet til å gjøre siden de har løftebukk og kan gjøre det på 5-10 min. - finne ut hvorfor bakrutene heletiden får strøm, selv når tenning er slått av / eh, blir vel meg her igjen da. - stramme håndbrekk og smøre opp kaliperene bak / litt usikker på om jeg har verktøy til å rense opp rusta i kaliperene, tror verkstedet må ta dette også. Ellers så er bilen helt ferdig, og som dere sikkert skjønner er jeg ganske stolt nå,haha :P Jo, en liten ting til.. diagnoselampa lyser hele tiden (som jeg husker), mulig å bli kvitt dette?
  10. Stakk rimelig godt ut på sidene de framhjulene på den svarte ustyla!! :P Men jeg stemmer for styling.. syns det var best.
  11. Fant tilfeldigvis denne -> http://newsongchurch.cc/4runner.htm <- når jeg søkte etter noen felger på google.. Var noe kjent ved den,hehe :P
  12. Hvafaen? hvordan skal en nordlenning komme seg opp i den bilen der nå da? :O Vent da, har to til Hvafaen? Nå har du jo garage til konebilen også. Hvafaen? Nå blir det jo ikke noe drive-by bestillinger på mcdonalds mere. Hehe, jævli gromt da ;)
  13. De 3 siste bildene var perfekte.. den bilen er tøff! ;)
  14. OK, en liten (stor) update. Men først, la oss gå igjennom kjapt hva som har skjedd. I høsten som var kjørte jeg med alt for lite olje på bilen, og en helsikkes kakkling startet. Greide å få bilen hjem uten å havarere motoren. Siden har den stått, mest pga latskap og liten lyst til å skru i kulda. Nå er sommern her og idag satte jeg igang med 'overhauling'. Tok turen innom Cylinder Service i Tr.heim i dag tidlig og henta ut bestilte varer. 650 kr ca for nye rådelager. Så var det innom Biltema og kjøpe litt nødvending verktøy, silikonpakning og olje. 600 ca. Bilen neste. Jeg prøvde å ta mye bilder underveis, men når man har en liter olje på hendende så tar man ikke så mye på mobilen. Ok, da har dere fått med dere sånn ca hvor vi ligger ann, so lets move on og se på bildene :) Tilbake til story mode. Noen bilder er fra høsten av, de tre første eller noe sånt. Skilta ble levert inn og siden fikk den stå ut vinteren. Resten er fra i går. Skulle jo egentlig få på fangeren foran også, men det begynte å regne så tar det idag. (siste bildet) Måtte ha på EU-felgene også, og bytte litt ratt når jeg skal ha den på EU-kontroll om ikke lenge. Tja, needless to say så var det bare å skifte ut 8 skåler og bilen var grei igjen, så hadde jo rimelig flaks der da. Når jeg tok ned bunnpanna så var det sykt lite olje igjen (bilde 5), og halvparten var en slags grøt av spon.. så ut som en tjukk, utynna sølvmaling. Akkurat det fikk jeg ikke tatt bilde av siden jeg og bunnpanna hadde like mye olje på oss. Alle lagerene så like ut, og veiva var helt fin, men det som skilte seg ut var 'sylinder' 3.. der var det ca tørre lagerskåler og satt litt ekstra godt når jeg skulla ha det løst. Var bare å ha på mye olje på de nye lagerene og sette inn, og feste med moment igjen. Så var det bare å få strøm og starte opp.. og vips, alt funka :) Planene nå: EU-kontroll og få skilter på. Finne 2 nye 215/45-16 sommerdekk.
  15. Haha, bilen min er det stikk motsatte av din.. så tror ikke du hadde blitt særlig fornøyd :P Så igjen samma type bil på en byggmix butikk i dag. Tok bilde og greier, men gidder ikke laste det opp nå, men den var ikke like elegant som din,hehe. Det er to tråder jeg er innom her, det er DRFT-R for å lese kommentarene hans.. og din for å se på bil :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår