Finken Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Har tenkt litt på og sette v8 i en Landcruiser jeg har, får kjøpt adapter til alt så er bare og sette rett i. Det er adapter til chevy 350. Men, bensin er jo dyrt og kunne tenkt meg diesel. Får man 350 diesel? Eventuelt turbo diesel? Har ikke så mye peil på v8 maskiner så derfor spør jeg. På forhånd takk Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Har tenkt litt på og sette v8 i en Landcruiser jeg har, får kjøpt adapter til alt så er bare og sette rett i.Det er adapter til chevy 350. Men, bensin er jo dyrt og kunne tenkt meg diesel. Får man 350 diesel? Eventuelt turbo diesel? Har ikke så mye peil på v8 maskiner så derfor spør jeg. På forhånd takk Bensin er jo 5,7 og diesel er jo 6,2... er vel neppe turbo i noen av dem, trenger ikke det med så mye volum Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 FÅr man ikke noe mindre enn 6,2 diesel? Vekt på diesel motoren da? Hørt at den veier opp mot 400 kilo jeg, får man noe nyere diesel med aluminiums blokk eller topper da? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Passer girkasseene fra small block og bigblock om hevrandre? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 får jo 6.2 td med alublokk mener jeg Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Granada3.0GL: nei, 6.2 diesel ble aldri levert med alublokk, heller ikke 6.5D/TD. hvordan de nye duramax-motorene er, vet jeg ikke. komplett 6.2D veier ca 440 kg + manifoiler og agregater. sats heller på en 350 med propananlegg, gjerne TBI eller TPI, da kommer man under 10kr/mil (eu-mix - blandet kjøring) i en suburban på 2700kg egenvekt... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Passer girkasseene fra small block og bigblock om hevrandre? JA (Luzifer som låner pc'n til Beadlock litt igjen) Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 I "vår verden" finnes det ikke mindre dieselmotorer enn 6,2L nei. Det ble laget noen 350 dieselmotorer på 80-tallet, men det var visstnok mislykkede greier som blåste topp pakninger i ett kjør. Jeg ville også satset på en 350 bensin TPI evt med propandrift. Men bare slik at du er advart så er ikke en 350 TPI med propandrift noe lavpris-prosjekt, akkurat. Endel på forumet her fnyser kanskje litt nå, men hva med en 4,3L V6 TPI Vortec motor fra 96 eller nyere Chevy Astro? Den motoren er egentlig 3/4 V8 hvor de to bakerste sylindrene er kappet vekk. 200hkr og både lettere og mer prisgunstig enn en 350 TPI. Men ikke forvent 3/4 av forbruket på en 350 TPI. Det tror jeg ikke den klarer. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Har tenkt litt på og sette v8 i en Landcruiser jeg har, får kjøpt adapter til alt så er bare og sette rett i.Det er adapter til chevy 350. Men, bensin er jo dyrt og kunne tenkt meg diesel. Får man 350 diesel? Eventuelt turbo diesel? Har ikke så mye peil på v8 maskiner så derfor spør jeg. På forhånd takk Jeg har en 305 tpi denne motoren er den samme som sitter i enkelte vaner fra 80 tallet, bytte cam så får du mye krefter denne kan du få billig og den kan prøvestartes i bilen min, jeg trenger penger for og derfor så går denne billig, jeg har også en 700 kasse som eventuelt kan brukes til bytte kasse til kortkasse eventuelt bygge om selv har også elektrisk fordelingskasse som passer. Alt dettte for 15 lapper inklusive ledningssett ferdig renset med hjerne og alt. :hello: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mopar 452 Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Heisann må det vere v8 disel ????? Hvis ikke hvorfor bruker du ikke en comings 5,7 l den går like bra som 6,5 td og 7,3 l :usa: Siter mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Cummins diesel? Sitter ikke disse i båter og blir brukt mye i maskiner? Rekke seksere det? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Glem US diesel i en LC.Skal du ha V8 så gå for bensin.Skal du ha diesel så gå for Toyotamotor. Det enkleste er ofte det beste. Spør på http://www.nlck.no eller http://www.offroad.no Holder selv på med et V8 Hi-Lux prosjekt nå og der bruker jeg adapter fra Advanced Adapters, bygger omtrent 10cm på transferkassen. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mopar 452 Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jo di gjør det og i dodge pick up og van. Det er den motoren som tåler mest triming. Siter mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Både Cummingsen og 6,2/6,5 samt Ford motorene er alt for store og tunge.Duramaxen har alutopper men er minst like stor fysisk, og sikkert like tung som 6.5'ene. Jeg banner kansje i kirken nå, men har du en orginal diesel i Toyotaen ville jeg satset på Turbo/intercooler på den.De er lett og trimme og tåler enormt med juling. En kompis satte en 3,5 liter fra en Dyna med hjemmelaget turbo/intercooler.Gikk som bare det den. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.