AlpejoHn Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Er dette mulig? (På en b21et) Å kjøre uten den lille pumpa i tanken kun med pumpa under bilen.,. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Er dette mulig? (På en b21et) Å kjøre uten den lille pumpa i tanken kun med pumpa under bilen.,. Nei Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Nei Hvorfor ikke egentlig? Hva gjør den pumpa egentlig? Den pumper vel ikke alverden? Hmm.. jaja.. greit å vite:P Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Jo, det er mulig, men jeg anbefaler det overhode ikke. Forpumpa (som den også kalles) sørger for at det er bensin i røra, for å unngå overbelastning på hovedpumpa. Uten forpumpa vil hovedpumpa suge luft (du hører lett hvis den gjør det) noe som den tåler dårlig. Kjørte uten forpumpe i et par måneder selv. Under halv tank fikk bilen for lite bensin og rykket veldig. Med full tank merket jeg ikke forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 kosen vil du høyre at hovedpumpa sug luft da? hovedpumpa mi bråker litt, men har kjørt over 10000 km med lyden np, og totalt har pumpa gått 350000km:p luft eller utslit??:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Du hører at d blir en ugjevn, ganske høy sugelyd. Hvis du har kjørt med begge pumpene i drift merker du fort om det er noe tull med pumpa. Lyden skiller seg veldig ut. Kjørte bra mye uten begge jeg og. Nå var pumpa bra gammel i utganspungtet, men jeg merket at den ble verre og verre etterhvert. Måtte starte 2-3 ganger for å holde motoren i gang, og denne var ganske lettstartet til å begynne med. Om det er luft eller om den er utslitt skal ikke jeg legge meg ut på:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 jeg hadde en defekt pumpe i tanken når jeg hadde min på veien.. *jeg hadde bare en b23e* og den daua ved pådrag og gikk VELDIG ujevn.... såe anbefaler ikke at man kjører uten den.. men man trenger vell den ikke dersom man bytter til en kraftigere hovedpumpe;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Går dårlig å kjøre uten pumpa i tanken. Da trykkpumpa vil suge luft etterhvert som sagt over. Så for all del IKKE gjør det! Har kvelda' en sånn trykkpumpe selv p.g.a: at tankpumpa ikke funka. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 poenget er at hovedpumpa IKKE skal suge. den skal ha et visst overtrykk til å begynne med. (for å unngå vaakum og luft) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 kommer vel litt ann på hvor pumpa blir montert, vis pumpa sitter lavere enn tanken skal det vel ikke være noe problem!? er i allefall noen biler som bare har trykk pumpe som er montert lavere enn tanken! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolonko Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 det går aldeles flott å kjøyra uten den vesle pumpa i tanken. det har eg gjort på min b23e i 2 år no. men eg har vanlig armatur i tanken. altso frå ein med forgassar. viss du skal bruka det armaturet med tankpumpe bør ho så absolutt fungera. det einaste den tankpumpa skal sørga for er at du ikkje skal få kavitasjon i hovedpumpa som kan sje viss ho sug luft som nevnt tidlegare i linken. men så lenge det er 100% tett forbindelse frå tanken å inn på hovedpumpa skal ikkje det vera noko problem. eg kan kjøyra bilen heilt ned på det raude på tanken ingen fusk. men for all del har du den pumpa å den er i orden så hadde eg ikkje gidda fjerna ho Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Ser det anbefalest å kjøre med pumpe.. hehe.. Er vel ikke noen som har et bra armatur med pumpe tilsalgs for en fin penge vel? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Ser det anbefalest å kjøre med pumpe.. hehe.. Er vel ikke noen som har et bra armatur med pumpe tilsalgs for en fin penge vel? Kjøpes på høggern / fåes gratis på høgger'n. Er samma hva slags tankpumpe man har om man har turbo eller ikke, bare det er en pumpe der :P hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 tenk litt selv da. denne forpumpa koster veldig mangen tusen kroner og den hadde ikke vert der om det ikke var behov for det. om du har lite bensin og kjører kjapt i en lang sving og pumpa kun suger luft slik at det nesten ikke er bensin mellom hovedpumpe og tank så vil pumpa slite hardt for å greie å suge til seg noe mer bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Kjøpes på høggern / fåes gratis på høgger'n. Er samma hva slags tankpumpe man har om man har turbo eller ikke, bare det er en pumpe der :P hehe Eneste huggarn her på landa tviler jeg på har.. Men kan undersøke.. Locked: forstår! trodde egentlig ikke det gikk and.. den er jo der for en grunn:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg