Gå til innhold

TvåFyraTvå

Bruker
  • Innholdsteller

    84
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Troms

TvåFyraTvå's Achievements

  1. Du hører at d blir en ugjevn, ganske høy sugelyd. Hvis du har kjørt med begge pumpene i drift merker du fort om det er noe tull med pumpa. Lyden skiller seg veldig ut. Kjørte bra mye uten begge jeg og. Nå var pumpa bra gammel i utganspungtet, men jeg merket at den ble verre og verre etterhvert. Måtte starte 2-3 ganger for å holde motoren i gang, og denne var ganske lettstartet til å begynne med. Om det er luft eller om den er utslitt skal ikke jeg legge meg ut på:P
  2. Så ikke denne posten i farta. Har du noen gode sider for trykkgassere? Regner med jeg må inn på bruktmarkedet da:P Er fryktelig usikker på ET'en siden den har overvintret ute på et jorde og mye vann har sivd inn i motorrommet. Må også ha ny topp da gjengene til eksosmanifoilen har sagt sitt. Nå står den forøvrig på en palle hjemme på plenen min. Ellers, hvis jeg skulle satse på ET'en. (220 - 230k km) Hvordan er det med innmaten? Er orginale stempler, råder etc holdbart? (er ikke veldig inne på dette ..hvilke typer er det foresten i denne motoren?) Hva bør jeg i så fall kjøpe? Har sett megasquirt rundt om kring. Dette er jo forsåvidt billig. Er dette brukervennlig/monteringsvennlig? Hva trenger jeg ekstra hvis jeg kjøper et slikt? Husker ikke i farta hvilken topp jeg har, men er det ett fett hvilken jeg bruker? Turbo.. orginal ubrukelig? Manifoiler? Har noen av dere ca priser på de forskjellige tingene hadde det vært topp! Linker mottas også gladelig!:D
  3. Hehe, somsagt.. trokke jeg skal bekymre meg så alt for mye ang bensinforbruk:P Men kom da lite råd ang deleinnkjøp for å sikre litt ekstra futt:P
  4. Egentlig ikke. Fikk lønn rett før helga, så jeg skal ta meg en tur til huggeriet og hente litt forskjellig neste fridag jeg har. Slik at det kun lyser i de tre nederste og det oppe til høyre? (m.t.p venstre lykt) Jeg er fremdeles ikke sikker på hva som er bremselys på denne lykta. Er det foresten noen regler for plassering av bremselys? Hvis ikke kan jeg bare ha det som det er og bruke det lyset jeg nevnte tidligere som bremselys. _________ Trenger råd: Jeg slenger speila og frontleppa opp til lakkering ganske så snart. Skal jeg slenge med bakre og fremre støtfanger også? Eller skal jeg beholde disse svart? Spørsmål: Passer bakre støtfanger fra 245 på 242 '78? Tenker da på passform i forhold til kaross. Hva med støtfangerlister fra en 4'dørs av nyere dato? Samme greia eller? Noen med 245 her? Det går en gul ledning til hver baklykt, hvilket lys er denne til? (kan ikke sjekke det pr nå siden det er en koplingsfeil ett eller annet sted. Hvis jeg jorder eller kobler strøm på disse kablene blir det en rar lyd (minner om et rele som går fort buzzzzz). Sender foresten bilen rett til naf test etter jeg har montert siste rest. Vet om noen feil som sansynligvis må rettes på, men vil ka det bekreftet av en kontrollør.
  5. Jo, det er mulig, men jeg anbefaler det overhode ikke. Forpumpa (som den også kalles) sørger for at det er bensin i røra, for å unngå overbelastning på hovedpumpa. Uten forpumpa vil hovedpumpa suge luft (du hører lett hvis den gjør det) noe som den tåler dårlig. Kjørte uten forpumpe i et par måneder selv. Under halv tank fikk bilen for lite bensin og rykket veldig. Med full tank merket jeg ikke forskjell.
  6. Ingen som har tips, linker, priser etc?
  7. Mye som går overens på tenningsbiten, eller må jeg bytte over alt? Heh, joda. Er det jeg også tenker:P Hehe!:) Hadde jeg brydd meg om hvilket år vi var i nå hadde jeg ikke kjørt rundt i en gammel volvo fra '70 tallet i utgangspunktet. Spurte ikke etter unike motoralternativer, men hvordan jeg kan gjennomføre et gasserprosjekt. Turbo er billig og greit og gir meg en bedre effektøkning for penga. Hadde jeg hatt et stort budsjett hadde dette vært et fint alternativ:)
  8. Motoren har rullet en del og er i forferdelig dårlig stand. Sikler litt etter gasserprosjekt:P Nå er vel den spruten bare god for 180-190hk uten tillegssprut, og elektronikk er noe jeg svetter av bare å tenke på. :) Kommer nesten garantert til å starte et sprutprosjekt ved en senere anledning, men skipper det nå.
  9. Hei, har tenkt litt på å bygge meg en forgasserturbo med en B23A som utgangspungt. Jeg har aldri bygd motor tidligere så jeg er veldig nysgjerrig på hva som må til for lande på 250hk+. Har ikke handlet motor enda, men jeg vil se etter en som ikke har så veldig høy km stand. Hvilke B23a er best å bygge på? (med tanke på årsmodell) Jeg har en B21ET fra før, hvilke deler kan jeg bruke fra denne? Håper på mange svar her, er veldig gira på å få dette prosjektet i gang. Motoren skal forresten i 242'en når den er ferdig. Har ingen problemer med bensinforbruk, så her er det bare å gi gass!:) Ellers, hva trenger jeg for å nå målet mitt?
  10. Ble fortalt på volvo at snowcaps er gått ut av produksjon. Fikk heldigvis tilsendt en fra en annen avdeling. De sa også der oppe at de kan skaffe dem enda via et annet firma som visstnok fortsetter produksjonen.
  11. Dette har faktisk jeg og tenkt på, men jeg tror det er mye arbeid. -Jeg hadde ikke tenkt å bruke orginalforstillinga, men sveise ny ramme. (for å få den smalere og kortere). Men bruker man den forstillinga så tror jeg ikke dette burde være noe problem, så fremst kontruksjon av bakre oppheng går greit. Må også korte inn bremserør/bensinrør. Åsså må du skaffe noen ekstra differ. Så godt som dette kommer til å gå er det stor sannsynlighet for at sperra raser!:P
  12. Dæven, så slik kunne min bil ha sett ut. Så ut som chromen har holdt seg veldig godt! Grattis med grombil!
  13. Releet sitter på v.side i motorrom. På den braketten som er festet i innerskjermen rett bak batteriet. (alt ettersom)
  14. Takk! Er ganske lei nå, men er ikke så fryktelig mye igjen! Agh.. det var da noe dritt..orginal eller? Funnet ut hvem som har gjort det? Takk! Ekke fornøyd enda. Ble ikke så lav som jeg håpet heller. Får se om den siger litt mer i løpet av vinteren. Heh, hadde ikke lagt så mye tid i grunnarbeidet hvis jeg skulle brukt benga:P Er en original farge dette. Volvo 601. Bilen ble lakkert på Finnsnes billakkering. Hadde uansett ikke ventet et så bra resultat!:) BTW: Fargen ble litt rar med det kameraet jeg brukte, men den som ser mest reell ut er på det bildet som ble tatt frontfra ute.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår