Jump to content

Sveinung Kristiansen

Bruker
  • Posts

    131
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sveinung Kristiansen last won the day on November 6 2021

Sveinung Kristiansen had the most liked content!

About Sveinung Kristiansen

  • Birthday 04/18/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sveinung Kristiansen's Achievements

Sersjant

Sersjant (3/13)

11

Reputation

  1. Jeg har nå test kjørt bilen etter å ha renset Sensoren på railen. Bilen kan kjøres i ca 5-10 min før motor bare dør helt. Ingen forvarsel. Etter ca 10 min hvile, starter bilen som om ikkenoe har skjedd. Har brøvd å koble til Solenoid uten å merke noe forskjell uten at den stopper på akkurat samme måte.
  2. Hei. Jeg har I det siste jobbet med en 2004 Hyundai Santa Fe ZA14433. Der er det gjort en hel masse. Jeg har tatt ned drivstofftanken og renset den. Der var så mye lakkrester og dritt at dieselpumpen tok kvelden. Filteret var tett med lakkrester fra tanken. Jeg kunne se at det flasse av lakk. Uansett. Tanken renset, drivstoffrør renset, filtere i tanken renset, ny pumpe og nytt filter. Så merker jeg at vacuum slangen som går fra Solenoid Valven til turboen er blindet? Snakker med verksted og får høre at det er vanlig. Hvorfor?
  3. Dette er i en 2002 Hyundai santa fe. Dynamoen er ikke et år gammel enda. Den har også en pumpe (servo) på dynamoen. https://www.eurodel.no/dynamo-atl-autotechnik-l-80-260
  4. Ja. Jeg har også målt direkte fra dynamo. Viser det samme som på batteriet
  5. Kjøpte ny dynamo til bilen som er en 2003 modell (Reg: VF53183 Vin: KMHSC81VP3U391868) Funket fint de første par månedene, så begynte dieselfiltersymbolet å lyse rødt. Samtidig sluttet dynamo å lade orntlig. Spenningen varierte mye. Filteret ble tømt og satt på plass uten at noe ble bedre. Jeg skulle sende dynamoen i retur, men plutselig ladet den normalt igjen. I dag kom filtersymbolet tilbake. Så jeg byttet diesel filteret uten at jeg forstår hvordan filteret skal gjøre noe forskjell. Men symbolet betyr at det er vann i dieselfilteret og at det må dreneres. Men hvorfor kommer det symbolet opp akkurat når dynamoen begynner å tulle igjen?
  6. Da er clutch og Kupévifte på denne 2006 Skoda Octavia (ZH18623) byttet. Jeg oppdager da at det først ikke kommer noe varme fra varmeaparatet. Jeg ser at etter ca 15 min på tomgang har ikke nåla til kjølevann temp rørt seg. Kan termostaten være gåen? Når bilen ble satt inn på verksted, var det ikke jeg som flyttet den. Nå som jeg er ferdig med clutch bytte føles bremsa veldig hard ut. Jeg må trykke hardt for å få reaksjon. Selve bremseklosser og slikt er ganske nytt. Har aldri opplevd en slik hard bremse før.
  7. Jeg har tre problemer med to like biler. Bil 1 VF53183 HYUNDAI SANTA FE Denne har to problemer. 1. Symbolet for vann i diesel filter er på selv om det er tømt for vann. 2. Ny dynamo kreperer?? Av en eller annen grunn takket en 3 måneder gammel dynamo for seg her om dagen. Nytt sønnac batteri ble kjøpt samtidig med dynamo. Det er ingen ulyder fra dynamo og jeg har renset den flere ganger med forskjellige typer electro rens. Men den vil ikke gi fra seg ett lite elektron. Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke at det definitivt er den som er gåen? (ja. 120a sikringen er i orden). PS. Har nå målt de to polene. Jeg finner ut at det kommer ca 10.4v fra den ene polen og ca 11.2v fra den andre. Langt i fra nok til å holde strøm i batteriet. Og så bil nr 2. Her har bilen stoppet. Verksted mener det er filteret som er tett. Jeg har hatt oppe dieselpumpen I tanken og sjekket filteret der. I selve tanken ligger det en masse små flak som ser ut til å komme fra lakk som er inni tanken. Det får meg til å tro at filteret i motorrommet er ganske dårlig. Nå starter bilen men går kun i nødmodus. Når jeg vrir om nøkel for å stoppe motor går den i et par sekunder etter. Eier sier dette har skjedd før. Og da kjørte de den i nødmodus til den en dag fungerte som den skulle. Det er ingen motor lampe eller relevant feilkode som gir meg noen svar.
  8. Jeg har en 2006 Skoda Octavia med manuell girkasse hvor det mistenkes at clutch er slitt. Men det jeg merker er at clutchpedalen ikke spretter helt ut. Når det skjer kan jeg selv dra pedalen ut og bilen girer normalt. Helt til pedalen sitter fast igjen. Er det slitt clutch eller noe med selve pedalen? Vil jeg kunne sjekke clutch plata for slitasje uten å demontere?
  9. Nei. Det er vist ikke noe kupéfilter i denne bilen. Så det må være noe annet :-/
  10. Hmm. Kupé filter.. Det har jeg ikke tenkt på. Ellers har jeg to slike avfuktere i bilen. Alt av tepper er tørre. Har sjekket med fuktmåler. Men skal sjekke om det er ett filter.
  11. Jeg har en 1990 subaru legacy som er kjørt 65000 km (automat). Bilen er i meget god teknisk stand. Det eneste som plager meg er dugg på innsiden av vinduene når varmeaparatet blir varmt. Da Dugger det noe så grønnjævlig. Det er ikke vått innvendig i bilen. Den står i en varm garasje med vinduer oppe og er som sagt tørr innvendig. Det Dugger uansett om det regner, snør eller er tørt og fint ute. Kan det være lekkasje i varmeaparatet? Ser ingen tegn til vann derifra annet enn dugg på rutene.
  12. Vet du hvor det sitter? Vi får noen feilmeldinger på kræsj puta i rattet og vi finner ikke ut hvorfor.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy