Jump to content
Bilforumet.no

Sveinung Kristiansen

Bruker
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

About Sveinung Kristiansen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/18/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvordan kan jeg vite om det er startsperre som tuller eller noe annet?
  2. Glad og fornøyd hentet jeg den nye tenningslåsen på posten. Kjapp installasjon og alt skulle være ok. Holder gamlenøkkelen inntill startsperra og vrir om. Starteren går, men bilen tenner ikke. Det har den gjort før. Uten tenningslåsen, har jeg kunne starte bilen så lenge Nøkelen var i nærheten av startsperre sensoren. Jeg bytter tilbake til det gamle. Nei. Ikke noe da heller. Tidligere har jeg koblet i fra slanger for å få bekreftet tilførsel av diesel. Alt virket ok. Men nå plutselig kommer det ikke noe? Akkurat som om dieselpumpen ikke går. Den er forresten helt ny. Har sjekket alle sikringer. Alt er ok. Se på videoen. Er det noe jeg gjør feil? Video
  3. Etter litt om og men, fikk jeg delenummer av dem. Pris på original den er på 4500,-........ Billigste jeg finner fra England er noe under den prisen. Og da får mann hele sulamitten. Låsesylinder og alt. https://www.onlinecarparts.co.uk/fast-11251125.html#thumb-11251125
  4. Hmm. Hvor får jeg tak i det? Brukt? Eller kan jeg kjøpe nytt en eller annen plass? (tenker originalt vil koste ny bil?).
  5. Ja. Det var tenningslåsen. Jeg demonterte låsen, fjernet gunk og kjørte på med vaselin. Satte skruhjernet I låsen og startet bilen. Det virket som om jeg måtte vri "ett hakk videre" for å komme forbi starteren slik at bilen gikk. Når jeg skulle skru av bilen, hørtes det ut som om starteren slo inn ett brøkdel av ett sekund. Nå trodde jeg at det var bare å klappe alt sammen igjen og kjøre videre. Men nei. Når låsen var på plass, fungerte den likens som før. Stopper i det jeg slipper Nøkelen. Noen som vet hvordan mekanikken fungerer? (Bilder av låsen) https://photos.app.goo.gl/iEpdbkKMJmmdJadL7 Om jeg ikke får tenningslåsen til å fungere, må jeg jukse til det på ett vis. PS. Det er startsperre på denne. Jeg lot nøkelen ligge inntil rfid leseren når jeg startet meg skrujern.
  6. Jeg har lest av feilkoder med en iCarsoft cr Pro. De eneste feilene den finner har med webastoen å gjøre. Den vet jeg ikke fungerer helt normalt. Ellers finner jeg ingen plasser jeg får lest av rail trykket. Har prøvd sanntid avlesning på både min egen obd2 avlese og denne iCarsoft scanneren. Når jeg prøver på bmwen jeg har stående, finner jeg opsjonen med å lese av railpressure. Men finner ikke opsjonen når jeg prøver på eksperten. Men er det ikke rart at motoren går så lenge starteren slår ut? Og at jeg kan "ruse" motoren da. Men den kutter tvert når jeg slipper Nøkelen? Noen som vet hva denne røde saken er til? Kjennes ut som en bryter. https://photos.app.goo.gl/JTP8FF7D2h5EFDU66
  7. Først: Denne tråden er myntet på dem som kanskje kan dette eller vet om noen som kan hjelpe. Så: Ja jeg har postet problemet på bilforumer uten særlig hjelp. Jeg har en 2002 Peugeot expert. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=Yz90828 Bilder... https://photos.app.goo.gl/rQnVRxHvaguk6JGM7 Bilen har gått som en drøm helt til en slange som går fra ett kammer til ett annet kammer i diesel filter holderen begynte å lekke. Jeg fikk byttet den slangen. Denne motoren har ett system som lufter seg selv (tenk å ha hatt en slik hund). Så etterhvert starter motoren. Går i noen minutter og stopper. Etter ett lite utall start og stopp rutiner får jeg motoren til å gå normalt. Trodde jeg. Motoren vil ikke gå over 3k rpm, altså står motoren i "nødmodus". Motor lampa lyser også. Når jeg vrir om Nøkelen for å stoppe motoren, tar det ett par sekunder før motoren stopper. Ikke helt normalt. Etter en del feilsøke med ett av de beste OBDII mobil scanner appene får jeg opp 2 feilkoder. Disse er generelle feilkoder og kan bety så mye. Jeg har byttet diesel pumpe (dæven for en jobb). Byttet glødeplugger og fått over det jeg kan finne av ledninger og koblinger. Finner ingen synlige brudd og det er ingen lekkasjer. Etter dette starter jeg opp (mye filing før systemet er luftet). Bilen starter etterhvert og går normalt. Motor lampa forsvinner og motoren går helt normalt. Det virket som om bilen ble sitt gamle jeg igjen og jeg hadde fått bilen min tilbake igjen. Jeg kjørte til rema kilamyra hvor jeg ble stående noen minutter før jeg kjørte hjem igjen. 100 meter før innkjørselen stopper motoren med ett rødt STOP lys på dasj. Det lyset kommer ikke på igjen når jeg prøver å starte bilen igjen. Etter noen minutter med filing starter bilen og jeg spinner frem til oppkjørselen. I det jeg svinger opp dør bilen igjen. Jeg filer litt til før bilen starter opp igjen slik at jeg får parkert på gårdsplassen. Nå får jeg ikke liv i bilen. Jeg får samme feilmeldinger på OBDII scanneren. Om jeg gir gass mens jeg filer, kan jeg ruse motoren. Men med en gang jeg slipper Nøkelen, dør motoren. Så. Internett sier til meg at det er en sensor som er gåen. Dette er en sensor Peugeot verksted ikke har hørt om. Min tilitt til verksteder er noe frynsete. Dem vil helst at jeg skal bruke 2500,- på en gammel bil for at dem "kanskje" skal finne feilen. Sist gang jeg gjorde det, kostet det meg unødvendige 2000,- i deler for å bytte en del som i ettertid fungerte helt ok (kjøpte original delen og byttet den selv. De skulle ha 9000,- for del og jobb for noe som kostet meg 2000, - (inkl frakt og mva) og 45 min arbeide). Verkstedet vil ha 1000,- bare for å lese av feilkodene. Hadde dette vært en ny bil der de har brukt en del penger på ny programvare og ikke en 19 år gammel bil hvor den programvaren er nedbetalt for lenge siden, hadde jeg forstått det. Jeg står nå på kanten til å selge bilen i deler (masse nye deler på denne), så jeg er ikke interessert i å bruke så mye mer penger på denne. Er det noen som kan dette? Som kan hjelpe meg? Ps. Om jeg holder starteren inne, høres det ut som om motoren går. Kan til og med ruse motoren. Men med en gang jeg slipper Nøkelen, stopper motoren tvert. Takk for oppmerksomheten
  8. Her er en video som kan forklare mer.. Demo Bilde av pumpa og relé Hydrolikk pumpa
  9. Jeg får ikke senket bakliften. Når jeg prøver å senke den, synker den noen få cm. Den vil heller ikke tilte. Det kommer ingen lyder fra pumpen heller. Kun når jeg heiser liften opp de få cm den sank. Det er nok hydrolikk I tanken.
  10. Bilen går nå helt fint men går enda i nødmodus. Når jeg skrur av tenningen, stopper ikke motoren umiddelbart men går i ett par sekunder før den stopper.
  11. Her er bilder fra motoren. Begynner å tro det er automatisk lufting på denne ut i fra det du sier? https://photos.app.goo.gl/SdgrsYrqUzt9w7XN8
  12. Er en lufteskrue nederst på filterboksen. Det er den jeg leser at jeg skal skru opp en omgang og så "starte" bilen flere ganger for å pumpe frem diesel. Når det kommer diesel ut av åpningen under lufteskruen, skal systemet være luftet. Meeeen... Er nok ikke helt luftet nei.
  13. Etter mye start og stopp ser det ut som om bilen starter og går. Men jeg får den ikke ut av "safe mode". Når jeg skal stoppe bilen, tar det 3-4 sekunder før bilen stopper helt etter nøkkelen er vridd om. Videofrastopp Jeg bruker Torque OBD check. Dette er feilkode e jeg får: Torque OBD
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.