Jump to content
Bilforumet.no

Sveinung Kristiansen

Bruker
  • Content Count

    105
  • Joined

  • Last visited

About Sveinung Kristiansen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/18/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei. På en eller annen måte har jeg laget ett hull i sub kassa i bilen. Nå vil jeg skaffe meg en ny. Verksted nekter å oppgi delenummer fordi dem vil at jeg skal kjøpe ny i stede for å kjøpe en brukt. En annen ting er at jeg ikke aner hvordan jeg får skrudd ut kassa? Noen som vet? Før jeg begynner å bryte på den selv? Bilde av kassa
  2. Kan vannpumpe være gåen? Lekasje fra vannpumpa? Ser normal temperatur fra tempraturmåleren..
  3. Trykket er så stort at slangen under ekspansjonstanken popper av....
  4. Hva er det jeg ser her. https://photos.app.goo.gl/vGr1jhM7tQXufteQ7 Det virker som det ryker fra denne.
  5. Forstår fremdeles ikke hva som er feil. Fremdeles bare lunk. Det er varme både til og fra varmeradiatoren og alle spjeld åpner og lukker som de skal. Virker som spjeldet som skal dirigere luft igjennom varmeradiatoren, ikke åpner seg helt. Og jeg merket en annen ting. Når jeg skrur på vifta inni bilen, går turtallet bittelitt ned og det virker som motoren jobber litt mer? Selv med ny termostat, koker kjøleveska... Har flushet kjølesystemet.. Det ble gjort i ett forsøk på å ordne varmen innvendig. Den kokte ikke før jeg flushet systemet :(
  6. Sånn ca 10000,- pr bil? Ja jeg tenker orntlig anlegg med bryter. Jeg har jobbet med montering av ekstralys semiproft I noen år. Først noen år for meg selv og så ett par år for ett firma og ellers har jeg holdt på på hobbybasis. Nå tenker jeg å ta meg betalt for jobben jeg gjør men jeg aner ikke hva jeg skulle ta betalt og hvordan beregne dette. Har brukt å ta 1500,- pluss materiale. For en enkel montering av en Lysplanke eller bøtter. 4 sett med Ryggelys på liten lastebil tok en ganske mye mer tid enn enkle ekstralys. Uansett ble det ikke store fortjenesten igjen etter mva og slikt. Så jeg tror jeg selger meg for billig :/
  7. Hei. Er det noen som vet sånn ca hva det koster å få montert ekstralys. Eksempel. Ekstralys på en varebil. Ryggelys på lastebil (4 lys). Ryggelys på varepil (2 lys).
  8. Her har jeg en tråd vedrørende varmen i bilen. Finner ikke ut av dette.. Jeg ser ingen lekkasje eller symptomer på kjøleveske der det ikke skal være kjøleveske. Det er ingen rekkefølger man skal følge når kjølesystemet skal flushes?
  9. Jeg har en 1999 V70 (850 chassis) hvor jeg plages med kjølingen. For å finne ut av problemer med varmeapparatet (bare lunk) tømte jeg og skyllet igjennom med radiator rens. Jeg byttet også termostat. Nå koker kjølevannet og jeg må etterfylle hele tiden. Jeg kan ikke se lekkasjer noen plasser. Jeg har hørt at anlegget skal fylles på en spesiell måte for å unngå luft. Noen som har litt mer peiling?
  10. På kald blir det iskaldt. På varmt max, blir det lunket. Både røret som går inn i varme radiatoren er varme. Først det ene så det andre. Så det er sirkulasjon. Jeg har tappet alt vannet og kjørt på med radiator rens. Jeg har også byttet termostat. Når jeg vrir på bryteren som sender luft rundt om i bilen får jeg luften dit den skal. Temperaturen jeg får er den samme nå i 10 minus som 10 pluss. For mer er det som om luften som skal gå igjennom varme radiatoren, ikke går igjennom. At uteluft blir feil dirigert (ja jeg har byttet kupéfilteret). Er det noen som vet hvordan jeg skal kunne teste dette? Finnes det en plansje som viser de forskjellige ventilene? Og funksjonene?
  11. Her har jeg spurt om hjelp i ett annet forum. https://volvoforums.com/forum/volvo-850-16/heater-wont-heat-104849/#post492514
  12. Så. Det er god varme i rørene til varme radiator (Både til og fra). Jeg hører/kjenner at luftstrømmen flytter seg dit den skal når jeg vrir på "rettningsbryteren". Vifta fungerer helt normalt og det er nytt kupéfilter. Temperaturen på kjølevæsken viser normal. Med termostaten stilt inn på MAX, kommer det knapt lunken luft ut av ventilene. Luften føles ustabil, som om noe kald luft er blandet i med den lunkne.
  13. Som overskriften sier.. Jeg skal prøve å gi denne bilen litt bedre lys. Vil og unngå og gjøre den styggere. Noen som har ideer? Har ikke helt bestemt om type ekstralys. Vet bare at dem ikke skal stikke ut mye forran skiltet og ikke være montert under skilt. Vet ikke om det finnes lys som ikke kaster for mye lys rett forran bilen.
  14. Med utgang fra tegningen jeg har lagt ved. Det ekstra relé'et. Ved å koble 86 sammen. Vil ikke det bli problemer med å få strøm? For at releet skal slå inn må ryggelysene stå på med bilen i gang? Jeg vil at ekstralysene skal kunne slås på uten at tenningsstrømmen er på. De skal fungere som arbeidslys. Hva om jeg kobler sammen: 87 til ekstralysene. 85 til jord Så lar jeg 30 gå til + på Ryggelys releet (nr 1) Og 30 på arbeidslys releet (nr 2) gå til + via bryter? 86 på relé 1 går til ryggelysene på bilen mens 86 på relé 2 går til +?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.