Jump to content
Bilforumet.no

Sveinung Kristiansen

Bruker
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

About Sveinung Kristiansen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/18/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. På kald blir det iskaldt. På varmt max, blir det lunket. Både røret som går inn i varme radiatoren er varme. Først det ene så det andre. Så det er sirkulasjon. Jeg har tappet alt vannet og kjørt på med radiator rens. Jeg har også byttet termostat. Når jeg vrir på bryteren som sender luft rundt om i bilen får jeg luften dit den skal. Temperaturen jeg får er den samme nå i 10 minus som 10 pluss. For mer er det som om luften som skal gå igjennom varme radiatoren, ikke går igjennom. At uteluft blir feil dirigert (ja jeg har byttet kupéfilteret). Er det noen som vet hvordan jeg skal kunne teste dette? Finnes det en plansje som viser de forskjellige ventilene? Og funksjonene?
  2. Her har jeg spurt om hjelp i ett annet forum. https://volvoforums.com/forum/volvo-850-16/heater-wont-heat-104849/#post492514
  3. Så. Det er god varme i rørene til varme radiator (Både til og fra). Jeg hører/kjenner at luftstrømmen flytter seg dit den skal når jeg vrir på "rettningsbryteren". Vifta fungerer helt normalt og det er nytt kupéfilter. Temperaturen på kjølevæsken viser normal. Med termostaten stilt inn på MAX, kommer det knapt lunken luft ut av ventilene. Luften føles ustabil, som om noe kald luft er blandet i med den lunkne.
  4. Som overskriften sier.. Jeg skal prøve å gi denne bilen litt bedre lys. Vil og unngå og gjøre den styggere. Noen som har ideer? Har ikke helt bestemt om type ekstralys. Vet bare at dem ikke skal stikke ut mye forran skiltet og ikke være montert under skilt. Vet ikke om det finnes lys som ikke kaster for mye lys rett forran bilen.
  5. Med utgang fra tegningen jeg har lagt ved. Det ekstra relé'et. Ved å koble 86 sammen. Vil ikke det bli problemer med å få strøm? For at releet skal slå inn må ryggelysene stå på med bilen i gang? Jeg vil at ekstralysene skal kunne slås på uten at tenningsstrømmen er på. De skal fungere som arbeidslys. Hva om jeg kobler sammen: 87 til ekstralysene. 85 til jord Så lar jeg 30 gå til + på Ryggelys releet (nr 1) Og 30 på arbeidslys releet (nr 2) gå til + via bryter? 86 på relé 1 går til ryggelysene på bilen mens 86 på relé 2 går til +?
  6. Jeg skal koble noen Ryggelys på noen varebiler. Akkurat det gjør jeg som om jeg kobler ekstralys. Men eier vil også bruke dem som arbeidslys. Jeg forstår jo at det må kobles sånn at jeg ikke sender strøm andre plasser enn til lysene. Spørsmålet mitt er. Ut i fra tegningen. Hvordan gjør jeg det? Vil bare være sikker på at jeg ikke gjør noe galt.
  7. Jeg har en V70 av den eldre typen. Det er en 1999 modell V1. Av en eller annen grunn få jeg knapt lunk I varmesystemet. Har sjekket rørene til varmeradiatoren. De er begge varme. Men ingen av innstillingene gir noe mer varme. På auto og varmen på full guffe, blir det såvidt lunk fra ventilene. Har sjekket den regulatoren bak hanskerommet. Den hadde hoppet av, men selv når den er på er det ingen forandringer. Ellers er kjølevannet og ventilen helt ok.
  8. Hvordan kan jeg vite om det er startsperre som tuller eller noe annet?
  9. Glad og fornøyd hentet jeg den nye tenningslåsen på posten. Kjapp installasjon og alt skulle være ok. Holder gamlenøkkelen inntill startsperra og vrir om. Starteren går, men bilen tenner ikke. Det har den gjort før. Uten tenningslåsen, har jeg kunne starte bilen så lenge Nøkelen var i nærheten av startsperre sensoren. Jeg bytter tilbake til det gamle. Nei. Ikke noe da heller. Tidligere har jeg koblet i fra slanger for å få bekreftet tilførsel av diesel. Alt virket ok. Men nå plutselig kommer det ikke noe? Akkurat som om dieselpumpen ikke går. Den er forresten helt ny. Har sjekket alle sikringer. Alt er ok. Se på videoen. Er det noe jeg gjør feil? Video
  10. Etter litt om og men, fikk jeg delenummer av dem. Pris på original den er på 4500,-........ Billigste jeg finner fra England er noe under den prisen. Og da får mann hele sulamitten. Låsesylinder og alt. https://www.onlinecarparts.co.uk/fast-11251125.html#thumb-11251125
  11. Hmm. Hvor får jeg tak i det? Brukt? Eller kan jeg kjøpe nytt en eller annen plass? (tenker originalt vil koste ny bil?).
  12. Ja. Det var tenningslåsen. Jeg demonterte låsen, fjernet gunk og kjørte på med vaselin. Satte skruhjernet I låsen og startet bilen. Det virket som om jeg måtte vri "ett hakk videre" for å komme forbi starteren slik at bilen gikk. Når jeg skulle skru av bilen, hørtes det ut som om starteren slo inn ett brøkdel av ett sekund. Nå trodde jeg at det var bare å klappe alt sammen igjen og kjøre videre. Men nei. Når låsen var på plass, fungerte den likens som før. Stopper i det jeg slipper Nøkelen. Noen som vet hvordan mekanikken fungerer? (Bilder av låsen) https://photos.app.goo.gl/iEpdbkKMJmmdJadL7 Om jeg ikke får tenningslåsen til å fungere, må jeg jukse til det på ett vis. PS. Det er startsperre på denne. Jeg lot nøkelen ligge inntil rfid leseren når jeg startet meg skrujern.
  13. Jeg har lest av feilkoder med en iCarsoft cr Pro. De eneste feilene den finner har med webastoen å gjøre. Den vet jeg ikke fungerer helt normalt. Ellers finner jeg ingen plasser jeg får lest av rail trykket. Har prøvd sanntid avlesning på både min egen obd2 avlese og denne iCarsoft scanneren. Når jeg prøver på bmwen jeg har stående, finner jeg opsjonen med å lese av railpressure. Men finner ikke opsjonen når jeg prøver på eksperten. Men er det ikke rart at motoren går så lenge starteren slår ut? Og at jeg kan "ruse" motoren da. Men den kutter tvert når jeg slipper Nøkelen? Noen som vet hva denne røde saken er til? Kjennes ut som en bryter. https://photos.app.goo.gl/JTP8FF7D2h5EFDU66
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.