Gå til innhold

volvoekern

Bruker
  • Innholdsteller

    686
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvoekern

  • Bursdag 08/16/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    ringerike

volvoekern's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Begynte med at lampa for egr system begynte å lyse og fikk feil p0400 i motorstyringa(egr valve closed) kjøpte en ny etter å ha prøvd å rense den som satt der, lampa i dashen ble borte men ikke feil koden i motorstyringa(kommer igjen med en gangen den blir slettet). Har i tillegg kommet en ny feil, når jeg holder gjevn fart på landeveis kjøring får jeg følelsen son om bilen "slipper" gassen et lite sekund og går opp igjen et lite sekund og dette er kontinuelig når jeg holder gjevn gass, ved nedbremsing/aks merkes det ikke. Har prøvd å dra ut pluggen på egr ventilen og da blir det borte, men da har den en tendens til å stoppe på tomgang. Har også nettopp byttet plugger på bilen
  2. Bilen har ikke canbus. Og alt er koblet riktig, fikk et tips om å prøve å jorden de utenom orginal nettet som jeg tenkte å prøve!
  3. Innimellom når jeg setter på fjernlysene på min 2003 astra med ettermontert xenon så detter alle viserne i dashbordet på bilen til bunns for så å gå opp igjen med en gang pluss at bensin lampe og brekkvarsel lyser. Film av fenomenet her
  4. 2 Dobble 40mm gassere selges. Komplett demontert, renset og ovehaldte av forgasser verksted! Alle pakninger, dyser, foringer osv nye. Dyset til b20, men passer sikkert til mye annet med ca 2 liter motorvolum. Bruker samme innsug som weber dcoe og solex addhe. Følger med det du ser på bilde, 2 gassere og nye pakninger mot insug og mot filter/trakter Kan byttes i noe gøy! Kan ta r-sport bensinpumpe til forgasser turbo som dele bet. Kr 4500
  5. Er ca 400k for mye på en 525 tds med automat når alle servicer er fulgt? Noen spesielle svakheter med disse bilene?
  6. Har hørt en del historier om folk som har hatt problemer med tiptronic kassene i 3b, er de vanlige automat kassene i disse bilene bedre/mere holdbare enn tiptronicen?
  7. Passer seter fra corsa c/tigra(eller annen opel for den del) i rett inn combo c?
  8. som overskriften hentyder passer et sete fra corsa c rett inn i en combo c? Hvis ikke, er det noen som vet om det er noe sete som passe
  9. Min 99 tdi 115hk har mistet kraft over 2500, går som det skulle vært en suge diesel. Kjørt diagnose og fikk feil 17958/P1550/005456 Har hatt av trykkslangen etter intercooler og blåser der ved pådrag. Med diagnosekablen tilkoblet under drift viser trykket i innsuget stiger med ca 0.8 bar. Står bilen på tomgang og jeg sletter feil koden, kommer den igjen med en gang. Tror vel selv at turbo/trykkstyring/N75 er ok siden trykket forrandrer seg såpass som det gjør?! Kan det være map sensor?? Avleiringer i innsuget?? Alle tips tas imot med takk :)
  10. Lurer på å kjøpe en sånn billig en, så blir vel en før 2000 tenker jeg. Er ikke noe bestemt hvilken motorstørrelse men skal være diesel
  11. Har fått et problem med min passat. Har brukt litt vann i det siste ca en halv liter i uka siden jul, men siste uka har forbruket av vann gått kraftig opp. Blåser også periodisk helt kaldt av varmapparatet opp til 10min i strekk før det kommer varmt igjen. Temp måler i dash holder seg stabil på 90 grader. Er litt trykk i kjølevannet men ikke noe mere enn det har vært de 50000km jeg har hatt bilen. Kjølevannet er helt reint og lukter ikke av eksos, ikke ryker det spesielt hvit av den(ryker litt rett etter start bare). Ikke er olja hvit heller, så for meg virker det ikke som topp/toppakningsbrudd?!? Byttet termostat litt før jul så den er ny. Kan det være vannpumpe? Noen som har forslag?
  12. Er det som å be om problemer å kjøpe en 210 med 500.000 på teller`n? Er det noen motorer som er bedre enn andre her? Hva å se etter bortsett fra rust? Er selfølgelig en diesel det er snakk om!
  13. Funnet det ut :) Var slangen nede på ic`n som hadde blåst av.... Nesten litt flaut å finne ut at det var så enkelt...hehe
  14. Bilen starter lett, men går bare ca 5sek før den dør ut. Prøver jeg da å starte den flere ganger går den litt kortere for hver gang til den tilslutt ikke vil starte i det hele tatt før den har stått en liten stund. Noen tips? Har montert dump ventil ganske nylig, men bilen har gått greit etter det... Kan dette komme av en trykk/vakuum lekkasje i forbindelse med det?
  15. Har en utfordring, bremsen og servoen er hard og det bobler i tanken til hydraulikk olja. Hvor er det best å begynne feilsøking? Tanken er nokså oljete utenpå, kan en sprekk i plasten på den være nok? Har også et varsel om lite trykk i kretsen i kjørekomputern når jeg trår hardt på bremsen. Tar i mot alle tips med takk :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår