GMV Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 VCE: Trikset var å godkjenne bilen med B230FT før værsting motoren ble bygget. Har blitt stoppet ved flere anledninger av polisen, og de har ikke hatt noe å sette fingeren på. Brukte jo bilen i to år med ca 400Hk på gata, null problem. Bærearmene får bli neste trinn på stigen, ikkeno vits i værsting understell om du ikke har motor i bilen, derfor motor først. AC^: Kjører med samme map på gate og bane... Jeg kjøpte de billigste på 245,- pr. stk, da de passer best sammen med portene på toppen. Kapper de bare til riktig lengde. Jeg har heller ikke tilgang til alu tig, men det må nok la seg ordnes. Jeg bygger i alu pga, jeg bruker innerste delen ifra orginal innsuget, og vekta spiller en stoooor rolle i dette bygget. Jeg regner 2,5 x motorvolum på plenumet, og bygger på orginal spjellhus. 3" er mer enn stort nok til 600Hk. Joda, det finnes jo alltids titan retainers, men jeg skiter jo ikke penger heller da... rogern: Joda, det er f#¤%'s mye effekt med det eksoshuset. Det er jo en grunn til at jeg måtte kjøpe ny etter 500mil... 480Hk kompressor sammen med en maks 300Hk turbin er ingen god løsning... Jævlig god respons da men. Vi får se om den nye turboen rekker til den nye maskinisten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Detta hørtes porno ut! Men en ting, hvis jeg gjør det samme som deg, men at jeg godkjenner med b230FK isteden for FT, er det ett fett da? Eller blir onkel forbannet? :P hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Du greier jo ikke å fastslå no effekt bare ved å se på motorn... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Ja takk.! Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Detta hørtes porno ut! Men en ting, hvis jeg gjør det samme som deg, men at jeg godkjenner med b230FK isteden for FT, er det ett fett da? Eller blir onkel forbannet? :P hehe Håper at du er klar over at FK og FT er samme motoren, bare at FK har lavtrykksturbo originalt..... Ellers er de helt like Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 både FK og FT er jo lavtrykk turbo motorer, bortsett fra at wastegaten åpner på lavere trykk enn FT..? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Alle FK har underspyling, men FT ble også levert uten... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Alle FK har underspyling, men FT ble også levert uten... Har ei ft blokk ligganes i verkste m underspyling j men... Ft og Fk blokkene er jo like dem... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Grymt stuk på bilen; synd det er 2 luker for mye...:op: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har ei ft blokk ligganes i verkste m underspyling j men...Ft og Fk blokkene er jo like dem... Alle FK har underspyling, men FT ble OGSÅ levert uten... FT og FK er helt like - bortsett fra WG, men før et visst årstall var det ikke underspyling. Alle FK er produsert etter dette. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har ei ft blokk ligganes i verkste m underspyling j men...Ft og Fk blokkene er jo like dem... Glem nå ikke at ft kom i slutten på 80tallet da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Slutt pisspreiket om fk og ft og underspyling, det finnes det alt for mange tråder her fra før av. Har fortsatt ikke fått svar på det oprinnelige spørsmålet mitt....... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Trodde du tolket det som svar og jeg.. nekter å tro at det har no å si for å si det som det sant er.. Siden det er jo samme blokka hvis du tenker på 940 motorer fra 95 og nyere... Ergo, bare fjern klistremerket hvis du er redd for at dem sier noe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Detta hørtes porno ut! Men en ting, hvis jeg gjør det samme som deg, men at jeg godkjenner med b230FK isteden for FT, er det ett fett da? Eller blir onkel forbannet? :P hehe Onkel blir nok forbannet uansett om den er godkjent med ET/FT/FK og om han finner ut at du i ettertid har trimmet motoren til 2 x lovlig antall hk og Nm.... Jeg har sluppet forbløffende lett unna, men så har jeg "rånet" meg ferdig for 8-10 år sia. De er nok mer ute etter jyplingene med stor motor og lite vett som driver og burner på parkeringsplassene i sentrum;-) Jeg gjør det liksom litt mer i smug:lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 jaja, no problem, tenkte bare å få svar fra noen som har blitt stoppa med en fk, eller har erfaring fra ting som har skjedd i virkligheten. -Men jeg får prøve detta selv, tenker jeg. så finner vi fort ut om jeg går på en smell, eller ikke! Blir å sette inn en 230A i første omgang, for så å bytte til fk og godkjenne bilen med denne, for så div mods... Farbror blå skal jo kun ha penga sine dem, hvis blir man taua inn, så greit er det. Og for dem som ikke trodde det, så kjører man jo like bra uten lappen som med :D:D:D hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.