Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

OEB: Nei jeg kjører semi sekvensielt, dvs. 2 og 2 dyser....

Det eneste jeg har er ett 60-2 hjul på reimskiva.

 

MTIC: Ja vi får se da hvordan det blir. Tror det ska gå sånn passe greit.

Får se om jeg kommer meg til gatebil da, kan jo hende jeg er på jobb vettu.

 

turbo242: Takker for det.

 

_240_turbo_: Takker.

 

Volvo/pug: Jeg reiser på litt forskjellige båter.

Geobay, Geosund, Geofjord osv. Var nyligen på en 4 ukers jobbtur til Angola.

 

AC^: Kammene er slipt av KM cams, specen er egen 285grader og 10,5mm i løft. Turboen er en Turbonetics T04E/T3 Trim 60 stg.5 A/R 0,82.

Denne skal byttes etter hvert, men skal bruke den til å begynne med i allefall.

Er litt sugen på den nye GTK serien ifra Turbonetics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

er dette seismikk el surveyer fartøy?? eller er det ROV disse brukes til?? er du styrmann el??? er selv maskinist på en ankerhendler. Sry OT.

 

Mye hk satser du på i bilen??

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom tråden din nå...og det er en ting jeg ser at ingen har kommentert. Du satser på 700 HK i hilen, og du er redd for at hjemmelagde bærearmer bak ikke vil bli godkjent???? hmm...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tssss... Småsinte biler er mangelvare :P

-Syns det er mangelvare på folk som tørr / kan / har erfaring nok til å bruke redskapen skikkelig generelt. Alt for lite sladding og blårøyk på gatebil! Er jo klart det er masse riskokere som bruker redskapen, men nå tenker jeg først og fremst på biler fra europa. Dem jeg husker brukte redskapen godt er blandt annet Poffs da han hadde plastøsa, og Espen Senestrekk(?) som han blei kalt med mørkeblå bmw M5 stv...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AC^: Kammene er slipt av KM cams, specen er egen 285grader og 10,5mm i løft. Turboen er en Turbonetics T04E/T3 Trim 60 stg.5 A/R 0,82.

Denne skal byttes etter hvert, men skal bruke den til å begynne med i allefall.

Er litt sugen på den nye GTK serien ifra Turbonetics.

 

Stemmer... Sitter å lurer på samme selv, men koster det hvite uta øya på folk å da... KRB skal bestille et parti inn den uka her... Kontakter du han nå vanker det muliggens en grei pris! Hehe

Hva rengner du med at prisen blir totalt på alle delene til innsuget? Hvor handla du runnerane?

Hvor handla du delane til toppen? Fjører, retainere osv..

Bruker B230Ft blokk m betong eller?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo/Pug: Det er ett rent ROV fartøy.

 

VCE: Hjemmelagde bærearmer er lagt på hylla inntil videre, 700Hk.... Jaja, var vel litt optimistisk der, så jeg reduserer det til 600+ istedet pga bredere register og bedre kjørbarhet. Fart skal det nok bli på 240'n alikevel.

 

MTIC: Er ikke så enkelt å få fri, vil ikke ha under 130 arbeidsdager i året pga. sjømannsskatt...

 

AC^: Har ikke regnet på kostnadene. Neste gang det skal kjøpes inn turbo, tror jeg at jeg handler rett ifra statene, blir billigst det.

Innsuget kommer seg på rundt 1000-1500 i deler. runners får du kjøpt hos get motorsport i sverige.

Ventilfjærer og shims kjøpte jeg hos Mobeck, og Mekaniske løftere hos Trond Stensbøl Motorteknikk. Retainers er orginal, da alu.retainers egner seg kun til løpsmotorer som overhales med jevne tidsintervall.

Blokka er en 96 mod. FK, som er helt lik FT blokka.

Har ikke kjørt med betong hittil, men det vurderes sterkt nå.

Dessuten så har jeg en borring på hele 96,6mm som er i det meste laget....

 

rogern: Den gamle var en T04E/T3 Trim50 stg.2 A/R 0,48 bremset 383hk og 588Nm på hjula med den, men til gjengjeld varte den ikke mer enn i 500mil....

Den jeg har nå er som nevnt tidligere, men det bli forhåpentligvis en ny og friskere i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg omformulere, du planlegger bortimot 300% av tillatt antall hk og er redd for å få godkjent hjemmelagde bærearmer?

 

Trenger ikke kjøre fulleffekt på gata.. Bruker jo somregel et mye snillere map der så den blir mer kjørbar...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC^: Har ikke regnet på kostnadene. Neste gang det skal kjøpes inn turbo, tror jeg at jeg handler rett ifra statene, blir billigst det.

Innsuget kommer seg på rundt 1000-1500 i deler. runners får du kjøpt hos get motorsport i sverige.

Ventilfjærer og shims kjøpte jeg hos Mobeck, og Mekaniske løftere hos Trond Stensbøl Motorteknikk. Retainers er orginal, da alu.retainers egner seg kun til løpsmotorer som overhales med jevne tidsintervall.

Blokka er en 96 mod. FK, som er helt lik FT blokka.

Har ikke kjørt med betong hittil, men det vurderes sterkt nå.

Dessuten så har jeg en borring på hele 96,6mm som er i det meste laget....

 

Er nok ikke dumt å helle i litt betong da nei! Hehe Koster jo ingeting iforhold til om den sprekker...

Har vært på sia der å sett, men handla du de største runnerane og åssen lengde skal du ha på dem?

Vurderer å laga i rustfritt siden jeg ikke har ac tig...

Hvor stort volum skal du egentlig ha i plenumet a? 4,5liter ellerno?

Er litt usikker på om jeg skal ha gasspjelde på midten eller i enden også, kommer litt ann på runnerane tror jeg...

 

Får jo tak på retainere i titan da... Men det er jo liksom ikke det helt store om de er i stål eller et lettere materiale.. Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo/Pug: Det er ett rent ROV fartøy.

 

VCE: Hjemmelagde bærearmer er lagt på hylla inntil videre, 700Hk.... Jaja, var vel litt optimistisk der, så jeg reduserer det til 600+ istedet pga bredere register og bedre kjørbarhet. Fart skal det nok bli på 240'n alikevel.

 

MTIC: Er ikke så enkelt å få fri, vil ikke ha under 130 arbeidsdager i året pga. sjømannsskatt...

 

AC^: Har ikke regnet på kostnadene. Neste gang det skal kjøpes inn turbo, tror jeg at jeg handler rett ifra statene, blir billigst det.

Innsuget kommer seg på rundt 1000-1500 i deler. runners får du kjøpt hos get motorsport i sverige.

Ventilfjærer og shims kjøpte jeg hos Mobeck, og Mekaniske løftere hos Trond Stensbøl Motorteknikk. Retainers er orginal, da alu.retainers egner seg kun til løpsmotorer som overhales med jevne tidsintervall.

Blokka er en 96 mod. FK, som er helt lik FT blokka.

Har ikke kjørt med betong hittil, men det vurderes sterkt nå.

Dessuten så har jeg en borring på hele 96,6mm som er i det meste laget....

 

rogern: Den gamle var en T04E/T3 Trim50 stg.2 A/R 0,48 bremset 383hk og 588Nm på hjula med den, men til gjengjeld varte den ikke mer enn i 500mil....

Den jeg har nå er som nevnt tidligere, men det bli forhåpentligvis en ny og friskere i fremtiden.

 

faen ække det jævlig mye på ett så lite eksoshus? har a/r 63 på min og håpa den sku holde til litt over 300..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår