Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

  • Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Første gang jeg bremset hadde den 383Hk og 522Nm på hjula (Ca 430 og 590Nm i motor). Byttet deretter turboen, og har ikke bremset den i ettertid, men tipper Ca 500Hk og 600Nm+.

Bygger som sagt om motoren for øyeblikket, så jeg sikter mot 600Hk og 700Nm+

 

Mvh

 

D blir gromt;) hører Trond også bygger 16 V... sikter på mye han da?

 

Den svarte får vel også ny motor? d må vel bli noe rundt 600 gamper d og?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenti:

Tror det blir ca 400-450 i 16V'n, den er bygd for det meste på std. deler foruten råder, turbo og grenrør. Den svarte får ny motor og.

 

Thjoms:

Jeg også, som en unge;)

 

westcoast racing:

Ja, hvis jeg har fri, og tid så blir det nok en tur.

 

oeb:

Hehe, hemmelig for øyeblikket, men kommer tilbake med info når det er ferdig utprøvd.

 

turbo_works:

Hjemmelaget.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenti:

Tror det blir ca 400-450 i 16V'n, den er bygd for det meste på std. deler foruten råder, turbo og grenrør. Den svarte får ny motor og.

 

Thjoms:

Jeg også, som en unge;)

 

westcoast racing:

Ja, hvis jeg har fri, og tid så blir det nok en tur.

 

oeb:

Hehe, hemmelig for øyeblikket, men kommer tilbake med info når det er ferdig utprøvd.

 

turbo_works:

Hjemmelaget.

 

Mvh

 

Okey... bruke dåkk data sprut på motoran eller?

 

Vurdere sterkt å kjøp mæ ein V90 (Orginal 745 gle fra 85 kun ramma fra denj som står igjen ræsten e 965 95mod med div V90 leste å sånt 965 interiør også... med B230FK å M90 girbox å slyngespære. har du nå gode råd te å få ut nå hk av denj motor'n? rundt 300 med orginal sprut å tenning... har gulbox å innsprut hjernen e chipa. ka trengs??;)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... bruke dåkk data sprut på motoran eller?

 

Vurdere sterkt å kjøp mæ ein V90 (Orginal 745 gle fra 85 kun ramma fra denj som står igjen ræsten e 965 95mod med div V90 leste å sånt 965 interiør også... med B230FK å M90 girbox å slyngespære. har du nå gode råd te å få ut nå hk av denj motor'n? rundt 300 med orginal sprut å tenning... har gulbox å innsprut hjernen e chipa. ka trengs??;)

 

Jepp, datasprut er et must ved uttak over 300Hk, det gir motoren en mye bedre respons og du får justert den inn perfekt, også er det enkelt å mappe om hvis du gjør endringer på den f.eks større turbo, skifte dyser etc.

Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren:

 

531 topp

Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende.

16T turbo (850R)

3" eksos

Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator.

Alu intercooler.

Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special)

Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder...

Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, datasprut er et must ved uttak over 300Hk, det gir motoren en mye bedre respons og du får justert den inn perfekt, også er det enkelt å mappe om hvis du gjør endringer på den f.eks større turbo, skifte dyser etc.

Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren:

 

531 topp

Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende.

16T turbo (850R)

3" eksos

Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator.

Alu intercooler.

Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special)

Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder...

Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk.

 

Mvh

 

Noen som kan skaffe til veie alt dette? og en må vel kansje bygge om til alu rør og benyte seg av samco slanger? noen som er inntrisert i å bygge for meg? for en pen sum:);) da jeg ikke har plass og holde på:(

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan skaffe til veie alt dette? og en må vel kansje bygge om til alu rør og benyte seg av samco slanger? noen som er inntrisert i å bygge for meg? for en pen sum:);) da jeg ikke har plass og holde på:(

 

Nix, absolutt ikke nødvendig å bytte slanger og rør om du har de orginale, bygger jo intercooleren etter std. mål.

 

Turbo koster ihvertfall 5000 ny.

Kam ca 2000-3500

Bensintrykkregulator 1500,-

Chip??

3" eksos ca 3500,-

Det er ikke billig å trimme....

Enda dette er "snik" trim.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår