GMV Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 OEB: Nei jeg kjører semi sekvensielt, dvs. 2 og 2 dyser.... Det eneste jeg har er ett 60-2 hjul på reimskiva. MTIC: Ja vi får se da hvordan det blir. Tror det ska gå sånn passe greit. Får se om jeg kommer meg til gatebil da, kan jo hende jeg er på jobb vettu. turbo242: Takker for det. _240_turbo_: Takker. Volvo/pug: Jeg reiser på litt forskjellige båter. Geobay, Geosund, Geofjord osv. Var nyligen på en 4 ukers jobbtur til Angola. AC^: Kammene er slipt av KM cams, specen er egen 285grader og 10,5mm i løft. Turboen er en Turbonetics T04E/T3 Trim 60 stg.5 A/R 0,82. Denne skal byttes etter hvert, men skal bruke den til å begynne med i allefall. Er litt sugen på den nye GTK serien ifra Turbonetics. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Har forresten fått dysene nå 1000ml Delphi, så det går jo fremover, men dog litt sakte... Men det stopper liksom litt opp nå, har kjøpt hus, og driver å pusser opp kjøkken mm. Koster penger..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 er dette seismikk el surveyer fartøy?? eller er det ROV disse brukes til?? er du styrmann el??? er selv maskinist på en ankerhendler. Sry OT. Mye hk satser du på i bilen?? Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Har lest gjennom tråden din nå...og det er en ting jeg ser at ingen har kommentert. Du satser på 700 HK i hilen, og du er redd for at hjemmelagde bærearmer bak ikke vil bli godkjent???? hmm... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Bekymringer slepper vi da vi kjører volvo. Men vist jobben kommer i vegen,så prøv og få deg fri da.Småsinte volvo`er er en mangelvare på gatebil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 tssss... Småsinte biler er mangelvare :P -Syns det er mangelvare på folk som tørr / kan / har erfaring nok til å bruke redskapen skikkelig generelt. Alt for lite sladding og blårøyk på gatebil! Er jo klart det er masse riskokere som bruker redskapen, men nå tenker jeg først og fremst på biler fra europa. Dem jeg husker brukte redskapen godt er blandt annet Poffs da han hadde plastøsa, og Espen Senestrekk(?) som han blei kalt med mørkeblå bmw M5 stv... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 AC^: Kammene er slipt av KM cams, specen er egen 285grader og 10,5mm i løft. Turboen er en Turbonetics T04E/T3 Trim 60 stg.5 A/R 0,82. Denne skal byttes etter hvert, men skal bruke den til å begynne med i allefall. Er litt sugen på den nye GTK serien ifra Turbonetics. Stemmer... Sitter å lurer på samme selv, men koster det hvite uta øya på folk å da... KRB skal bestille et parti inn den uka her... Kontakter du han nå vanker det muliggens en grei pris! Hehe Hva rengner du med at prisen blir totalt på alle delene til innsuget? Hvor handla du runnerane? Hvor handla du delane til toppen? Fjører, retainere osv.. Bruker B230Ft blokk m betong eller? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 specs på gamle turbon? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 specs på gamle turbon? Turboen er en Turbonetics T04E/T3 Trim 60 stg.5 A/R 0,82. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Det er vel den han planlegger å bruke først..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Volvo/Pug: Det er ett rent ROV fartøy. VCE: Hjemmelagde bærearmer er lagt på hylla inntil videre, 700Hk.... Jaja, var vel litt optimistisk der, så jeg reduserer det til 600+ istedet pga bredere register og bedre kjørbarhet. Fart skal det nok bli på 240'n alikevel. MTIC: Er ikke så enkelt å få fri, vil ikke ha under 130 arbeidsdager i året pga. sjømannsskatt... AC^: Har ikke regnet på kostnadene. Neste gang det skal kjøpes inn turbo, tror jeg at jeg handler rett ifra statene, blir billigst det. Innsuget kommer seg på rundt 1000-1500 i deler. runners får du kjøpt hos get motorsport i sverige. Ventilfjærer og shims kjøpte jeg hos Mobeck, og Mekaniske løftere hos Trond Stensbøl Motorteknikk. Retainers er orginal, da alu.retainers egner seg kun til løpsmotorer som overhales med jevne tidsintervall. Blokka er en 96 mod. FK, som er helt lik FT blokka. Har ikke kjørt med betong hittil, men det vurderes sterkt nå. Dessuten så har jeg en borring på hele 96,6mm som er i det meste laget.... rogern: Den gamle var en T04E/T3 Trim50 stg.2 A/R 0,48 bremset 383hk og 588Nm på hjula med den, men til gjengjeld varte den ikke mer enn i 500mil.... Den jeg har nå er som nevnt tidligere, men det bli forhåpentligvis en ny og friskere i fremtiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 La meg omformulere, du planlegger bortimot 300% av tillatt antall hk og er redd for å få godkjent hjemmelagde bærearmer? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 La meg omformulere, du planlegger bortimot 300% av tillatt antall hk og er redd for å få godkjent hjemmelagde bærearmer? Trenger ikke kjøre fulleffekt på gata.. Bruker jo somregel et mye snillere map der så den blir mer kjørbar... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 AC^: Har ikke regnet på kostnadene. Neste gang det skal kjøpes inn turbo, tror jeg at jeg handler rett ifra statene, blir billigst det. Innsuget kommer seg på rundt 1000-1500 i deler. runners får du kjøpt hos get motorsport i sverige. Ventilfjærer og shims kjøpte jeg hos Mobeck, og Mekaniske løftere hos Trond Stensbøl Motorteknikk. Retainers er orginal, da alu.retainers egner seg kun til løpsmotorer som overhales med jevne tidsintervall. Blokka er en 96 mod. FK, som er helt lik FT blokka. Har ikke kjørt med betong hittil, men det vurderes sterkt nå. Dessuten så har jeg en borring på hele 96,6mm som er i det meste laget.... Er nok ikke dumt å helle i litt betong da nei! Hehe Koster jo ingeting iforhold til om den sprekker... Har vært på sia der å sett, men handla du de største runnerane og åssen lengde skal du ha på dem? Vurderer å laga i rustfritt siden jeg ikke har ac tig... Hvor stort volum skal du egentlig ha i plenumet a? 4,5liter ellerno? Er litt usikker på om jeg skal ha gasspjelde på midten eller i enden også, kommer litt ann på runnerane tror jeg... Får jo tak på retainere i titan da... Men det er jo liksom ikke det helt store om de er i stål eller et lettere materiale.. Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Volvo/Pug: Det er ett rent ROV fartøy. VCE: Hjemmelagde bærearmer er lagt på hylla inntil videre, 700Hk.... Jaja, var vel litt optimistisk der, så jeg reduserer det til 600+ istedet pga bredere register og bedre kjørbarhet. Fart skal det nok bli på 240'n alikevel. MTIC: Er ikke så enkelt å få fri, vil ikke ha under 130 arbeidsdager i året pga. sjømannsskatt... AC^: Har ikke regnet på kostnadene. Neste gang det skal kjøpes inn turbo, tror jeg at jeg handler rett ifra statene, blir billigst det. Innsuget kommer seg på rundt 1000-1500 i deler. runners får du kjøpt hos get motorsport i sverige. Ventilfjærer og shims kjøpte jeg hos Mobeck, og Mekaniske løftere hos Trond Stensbøl Motorteknikk. Retainers er orginal, da alu.retainers egner seg kun til løpsmotorer som overhales med jevne tidsintervall. Blokka er en 96 mod. FK, som er helt lik FT blokka. Har ikke kjørt med betong hittil, men det vurderes sterkt nå. Dessuten så har jeg en borring på hele 96,6mm som er i det meste laget.... rogern: Den gamle var en T04E/T3 Trim50 stg.2 A/R 0,48 bremset 383hk og 588Nm på hjula med den, men til gjengjeld varte den ikke mer enn i 500mil.... Den jeg har nå er som nevnt tidligere, men det bli forhåpentligvis en ny og friskere i fremtiden. faen ække det jævlig mye på ett så lite eksoshus? har a/r 63 på min og håpa den sku holde til litt over 300.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.