Gå til innhold

SOMMERTREFF 2006 - Arctic Circle Raceway

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Sinnsykt bra treff i helgen. det var ganske digg og få kjøre egen bil neddover;) men vil bare si noe anngående folk som bodde på hotell osv.. ganske bra å drive hærverk på hotellene.. da vi skjekket ut ble vi opplyst om at hvis det fortsatte sånn ville ikke hotellet ha noe med folk som skal på sommertreff, de ville rett og slett ikke la oss få bo der på fremtidige treff. Det synes jeg er ganske unødvendig!

-::-01 Audi A3 1.8TS-::-

-::-97 Audi A4 1.8 -::-

[x] 96 BMW 316 I[x] (Solgt)

[x] 92 Opel Astra F [x] (solgt)

[x] 87 Nissan Sunny [x](Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 702
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk kjørt mye og er meget fornøyd! Synes noen ganger det var litt kø uttpå banen, men man må tenke på at det er MYE tid å kjøre på på dette treffet og jeg fikk brukt opp alle dekkene jeg tok med jeg :D

 

Takker flaggvaktene for bra opplegg jeg er meget fornøyd og det fungerte for det meste bra på gulflagg og annet på banen, og jeg skal prøve å ikke få to svartflagg for unødvendig sladding nestegang :)

 

anbefaler virkelig dette treffet for de som er glade i å kjøre bil på bane. Mulig det ikke er best for publikum men banen er evig rå, og sommertreff gir deg MYE kjøretid!

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ekke så dyr som en mill, men er en 2003 modell som koster endel, og som student og deltidsarbeidende som sparte i lang lang tid for å få råd til den så var det ikke no spes gøy. Det hadde nok betydd mer for meg å få ødelagt min enn en som har råd til en bil til 1 mill ;)

 

Men er iallefall noe som burde bli tatt til ettertanke. Jeg har hele tiden fått inntrykk av at sommertreffet er gatebils rake motsetning, dette bør de prøve å opprettholde. Hold idiotene ute!

 

Tror ikke det hadde betydd noe mindre om et vrak hadde kjørt inni meg.

Det var jeg som kjørte den ombyggde Bobla(GT3) til over 1 mill.

Uansett pris, så er bilen til den enkelte eier vært mye for den personen.

 

Burde luke ut de værste bilene til neste treff.

Impreza sti 2005

Cadillac 2005 CTS/V eneste i norge, eller

GT3 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hive meg på her jeg og. Kjempemessig treff, men det er de minusene som er påpekt før:

 

Teknisk sjekk uten kontroll av bremsevæske er uholdbart. Alle som har opplevd å miste bremser vet hvorfor. Dette ble da kontrolert i fjor på høsttreffet. Hvorfor ikke denne gangen??

 

Alkohol inne på området: Her synest jeg det må en alvorlig innskjerping til. Fulle folk vaser rundt inne i pitlane mellom bilene som skal ut på banen og kommer fra banen. Selv endte jeg med å kjøre over en fot pga en full person som kom vimsende baklengs uten å se seg for. Dette er ikke mye morsomt, da det ifølge veiloven er min feil som bilfører selv om det var rimelig klart hvem det var som var skyld i hendelsen.

 

Ellers så var det noen vimsekopper ute på banen som ikke hadde lyst å slippe forbi, men jeg kan til en viss grad forstå at det ikke holdes førermøte siden oppmøtet er såpass stort og folk ankommer til alle døgnets tider.

 

Ellers så er jeg meget fornøyd, og jeg ga meg ikke før dekkene var oppbrukte. Da hadde jeg fått kjørt 81 runder, hvorav beste gikk på 1.51,24 Det er forbedring på 2 sekunder siden sist, og det uten å endre på bilen. Sånt motiverer :driving

 

Så takk til sommertreffcrewet for at dere arrangerer treffene. Hold konseptet som det er, og jeg kommer iallefall tilbake flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ris og ros for det første. Så hvor skal man begynne....hehe

 

Alkohol og dårlig oppførsel på treffet:

Pga mye folk er vi pålagt å leie inn politiet til sikkerhetsvakter. Dette er DYRT, og vi har ikke råd til andre i tillegg. Når da politiet finner ut at dem ikke gidder å være der likevel har vi et problem som er vanskelig å rette opp i der og da.

Vi hadde leid inn politiet hele fredag og hele lørdag fram til kl 02 på natten.

Jeg tillater meg faktisk å legge ABSOLUTT ALL SKYLD på politiet i Mo i Rana her når dem tar fra oss muligheten til å leie inn pålitelige vakter.

 

Teknisk kontroll:

Det ble litt mer biler enn vi hadde ventet oss, så denne ble litt avkortet desverre. Til neste treff skal vi stille med flere folk og mer utstyr.

 

Lang kø i porten:

Her må vi legge oss flate. Vi hadde ikke kapasitet til å ta mot så mange på en gang, og parkeringen inne på området ble litt kaotisk. Vi har leid inn 8-10 personer ekstra KUN til parkering inne på området neste gang, og det vil bli 2 stasjoner for innregistrering.

 

Vrak på banen:

Teknisk kontroll vil bli litt strengere neste gang, men vi vil ikke ekskludere stygge/gamle/billige biler uansett. Er bilen i trygg forfatning uten lekkasjer osv slipper vi den utpå. Greit det er mange med dyre fine biler som kommer men de er fortsatt ikke mer verdt enn hvemsomhelst andre som kommer.

 

Oppdeling av heat:

Fredag vil nok bli frikjøring hele dagen. På lørdag vil vi se om det er mulig å legge inn et par raske heat av og til, og på Søndag skal vi prøve å sette av endel tid til de raskeste bilene. Jeg skal prøve å lage dette programmet så fort som mulig og få det ut på nettsiden vår.

 

Mer show i depot:

I første omgang skal vi konsentrere oss mest om det vi driver med som er banekjøringen og konkurransene på banen. Når dette er bra nok for oss, skal vi sikkert utvide litt mer på de andre planene også.

 

Sitter du med konstruktiv kritikk eller forslag til ting som kan gjøres annerledes eller bedre så send meg en e-post på morten@sommertreff.no

Også om du har noe du kan bidra med til gjennomføringen av treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en liten kritikk til. Denne gang til flaggvaktene. De bør bli raskere å flagge biler som ikke slipper forbi raskere biler. Det er utrolig frustrerende å ligge å dytte gjennom alle svingene bare fordi at turbosleden foran drar fra på langstrekket. Jeg har store horn i panna under banekjøring og kommer meg stort sett forbi uansett, men jeg har sett flere som er litt mer forsiktige som sitter og irriterer seg kraftig over dette. Observeres sånt, så mener jeg at det skal flagges etter maks to tre svinger. Dette vil gi mye bedre flyt i kjøringen.

 

Forøvrig synd at politiet forsømmer arbeidsoppgavene sine så kraftig som at de bare forlater stedet. Men det var vel igrunn bra de ikke var der da jeg kjørte over den foten da... Episoden løste seg forøvrig med et smil, men jeg håper å unngå lignende i framtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrak på banen:

Teknisk kontroll vil bli litt strengere neste gang, men vi vil ikke ekskludere stygge/gamle/billige biler uansett. Er bilen i trygg forfatning uten lekkasjer osv slipper vi den utpå. Greit det er mange med dyre fine biler som kommer men de er fortsatt ikke mer verdt enn hvemsomhelst andre som kommer.

 

 

Nå har vel kritikken generelt gått på at det desverre er en tett sammenheng mellom "vrak" og uvettig kjøring uten tanke på andres biler. Tror kanskje de fleste hadde roet seg ned om man hadde gitt klar beskjed "ha det gøy der ute, men ta hensyn, hvis du kjører inn i noens bil har du ansvaret da forsikring ikke gjelder". Det er nok få med nyere biler som går rundt og kun mener at eldre biler ikke skal få være med kun fordi de er gamle.

 

For slike som meg som er rimelig nye i gamet, har en bil man har spart lenge til og som man ikke har råd til å miste så er det rimelig frustrerende å oppleve slikt som sagt. Skulle også vært lettere for folk som ser på å kunne klage direkte og faktisk få se noe resultat av det. Var ett tilfelle hvor en bil utpå banen var en tydelig fare for de andre hvor det var snakk om en stor lekkasje. Dette ble informert av flere til vakter men ingenting skjedde.

 

Avslutningsvis bør man vel også kanskje ta en ekstra titt på "vrakene" da det også gjerne er en sammenheng mellom en bil som ser jævlig ut og manglende kvaliteter teknisk sett. Selvsagt ikke bestandig men er nok mye oftere enn på en bil som er få år gammel. Kappede fjærer, slitte dekk, manglende bremseveske som enkelte nevner.

 

Ellers, gi skryt til alle de som hjalp dere der oppe da det selvsagt var mye mer positivt enn negativt å nevne men at som vanlig blir det fokus på det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For slike som meg som er rimelig nye i gamet, har en bil man har spart lenge til og som man ikke har råd til å miste så er det rimelig frustrerende å oppleve slikt som sagt. Skulle også vært lettere for folk som ser på å kunne klage direkte og faktisk få se noe resultat av det. Var ett tilfelle hvor en bil utpå banen var en tydelig fare for de andre hvor det var snakk om en stor lekkasje. Dette ble informert av flere til vakter men ingenting skjedde.

 

var flere fra min vennegjeng som feis inn i pitten og sa ifra etter å blitt dusjet med bensin... som du sier.. vaktene gjorde ingenting.. "åh?" sa dem så kjørte bilen 5-6runder til før den selv kjørte inn i pitten

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og resten av gutta på ES tuning vil takke for nok ett kjempefint treff. Banen er jo helt konge, flaggvaktene og banemannskapet flinke, og organiseringen er bra.

 

Og det er enda laangt igjen til det er "gatebiltendenser" på kveldstid, noe som er vel og bra. Vi hadde både buss og telt på området og grillet og koset oss på kveldstid med grilling og ett par pils. Det var jo litt musikk og prat, men det var ikke noe problem for dem som ville ta kveld litt tidligere å gjøre dette uten å bli altfor forstyrra.

 

Om det er noe som irriterte meg, så er det at det litt for ofte var litt for mye utkjøringer! Det var mye grus/stein på banen etter utkjøring, og selv om kostemannskap oftest ryddet bra opp, så var det mange ganger det smallt godt i frontruta av steinsprang!

Det går an å ha uflaks, men biler som gang på gang blir observert i sandfella burde vel kanskje vært tatt av banen. Den mersja så jeg 2 ganger godt plantet utafor banen. For all del, fyren satsa hardt, men man kan vel stille seg spørsmålstegn til å slippe utpå biler som helt tydelig er verdt nada! Det går jo på sikkerheten løs om folk skal kjøre rundt å drite i om bilen går til helv... (Disse kan heller kjøre bilcross?)

 

Vi sees på neste treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ekstra sak...

Etter å ha kjørt på våler forrige helg, og på ACR denne helga så må jeg påpeke hvor mye bedre flaggpostene er plassert på ACR enn våler, og hvor mye flinkere flaggvaktene er til å faktisk vise fram flagget. Flott.

 

På våler er det SKIKKELIG dritt å skulle følge med ett flagg som slappt henger utafor kanten på enden på rettstrekka til venstre for der man har fokus, midt i nedbremsinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt igjen til gatebiltendenser? Ja, kanskje det! Men allikevel ikke noe å satse mot. Idiotoppførsel bør slås ned på med en gang. Grilling og ett par pils utpå kveldinga er jo helt i orden det. Men det jeg irriterer meg over er de folka som er så dritings at dem såvidt klarer å stå på egne bein, som kaster ølflasker rundt seg i hytt og gevær. Og de som burner/spinner der hvor vi andre stiller ut bilene våre (JADA, det skjedde!). Slik oppførsel hører ikke hjemme noen plasser og er totalt unødvendig..

¤ 1986 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 - Solgt ¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår