Gå til innhold

SOMMERTREFF 2006 - Arctic Circle Raceway

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Helt enig. Jeg mener alkohol bør total forbyes helt frem til kvelden eller når banen stenges eller en lignende løsning.

 

Folk som ikke klarer å stå på bena bør hives inn på glattcella, da de åpenbart ikke har noe på et bil-treff å gjøre.

 

Bedre å slå hardt ned på det nå før det blir et (større) problem.

'89 200 10vT Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 702
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halla...Meget bra treff;) Gleder meg veldig til neste treff. Men trodde virkelig at det kansje skulle bli salg av dvd fra sommertreffene i fjor. Noen som har peilig når de kommer? Nesten 1 år siden filminga ble gjort.

 

Det er nok personlig min feil ja, jeg hadde ikke klar DVD'en til treffet.

Ja det er ett år siden materialet ble filmet.

Planen nå er salg på høsttreffet så jeg satser på at det ikke blir fler utsettelser.

-Tor Morten

 

Trenger ikke unnskylde meg for noe, men jeg skal ærlig indrømme at jeg har lovet mer enn jeg kunne holde.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd man ikke fikk opplevd treffet i år da. MEN e jo fint at folk tar opp ting så må gjøres no med, få litt skikk på flaggvakta å litt sånt så bi d her kanon bra, i utgangs punkte et kanon bra arangsjemang så kommer t å trekk meir å meir folk førr kvært år så går, ingen tvil om at SommerTreff e et mye bedre treff arangsjemang enn GATEBIl, FORDI at der får man jo faen ikke lov å kjør på bana vess man ikke har en 400hk supra eller no, mens på SommerTreff så får alle kjør stort sett så mye dem vil :D

 

og etter mine ærfaringa fra ACR (ca 70 mil på bana på 3 treff :rolleyes: ) så vil æ si at man kan ikke få beire biltreff i nord enn SommerTreff.

Syns ihvertfall Morten & co gjør en fabelaktig fin jobb med heile opplegget,som nevnt tidligere så bei d sagt at di ikke hadde regna me at d skulle kom såpass mye folk på en gang så håpa at nån si sæ frivillig t å hjelp tell med d som trengs.

 

håpa at fleire kommer med sine synspunkta her.

 

Stå på folkens :D :D :D

 

Mvh

 

Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få litt skikk på flaggvakta å litt sånt så bi d her kanon bra,

 

skikk på flaggvaktene? hva gjør vi galt?

vi sitter fra kl 10 til 23 uten avløsing på post bare for at dere skal ha det artig på motorbanen?

:)

uten å skryte tør jeg å påstå at RRS er en de beste funksjonær gruppene i norden...

vi har funksjonærer med over 10 års erfaring fra mortorsport...

 

når det gjelder bremsevæskemåling så var det flere som jukset med målingen i fjor. de tok ut det som var i beholdereren og tømte i ny bremsevæske på toppen. dette fant vi ut i ettertid dessverre.

 

var flere fra min vennegjeng som feis inn i pitten og sa ifra etter å blitt dusjet med bensin... som du sier.. vaktene gjorde ingenting.. "åh?" sa dem så kjørte bilen 5-6runder til før den selv kjørte inn i pitten

 

når det gjelder den bilen med bensinlekkasje så prøvde vi flere ganger å få bilen flagget av men dessverre kom vi alltid for seint med det sorte flagget. de som står på post 1 er avhengig av at de får informasjon om hvor bilen som skal flagges av er men dessverre så var det ekstremt mye trafikk på sambandet i den situasjonen siden den ene etter den andre bilen driftet seg av banen....

 

vi flagget av andre biler med bensin og oljelekkasje samt dårlige bremser som det gnistet ut av skivene uten at det ble merket av publikum og andre sjåfører. vi er som sagt bare mennesker og vi prøver vårt beste.

hvis det er noen som mener de er flinkere til å være flaggvakt er det bare å melde seg inn i RRS vi trenger alltids fler funksjonærer :):thanks

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ide kan være å få flytta den første flaggposten? Eventuelt holde folk HELT vekke fra piten slikt at det ikke står ørtenhundre folk rundt der som det flaggest? Er ikke lett å se ett flagg på post nummer en (hilsen han som selv sleit med å se ett vist "nå har vi pauseflagg ;) )

 

Regner med at dere har fått masse konstruktiv kritikk og hører på det som vi som er på treffet synes. Kanskje dere synes endel av kritikken er "feilaktig" men det er slikt folk har oppfattet treffet iallefall.

 

Hadde selv endel punkter som jeg tenkte å få lyst frem i form av konstruktiv kritikk men ser det meste er tatt opp allerede. Det som jeg kunne tenkt meg å fått ordna er å få asfaltert ett større område. Asfalt koster ikke så alt for masse og ett nasjonalt anlegg synes jeg ikke trenger ha alt for masse gruspartier. Og ja .. ett nasjonalt anlegg synes jeg bør ha bedre tilskuerfasiliteter. En liten tribune på motsat side av pitten er for lide samt løsningen med å ha taket på pitboksene som tribune (sier seg selv at ett anlegg som skal ha slik standar men som ikke gir tilskuere noe ikke alltid kan gå like bra ettersom folk ALLTID fokuserer på det som er negativt).

 

Men ellers ett bra treff. Følte meg som en Golf utpå banen der på fredagen da jeg hadde min aller, aller første banekjøring noensinne. En oppdeling av nye vs erfarne er nok ikke å forrakte for min del iallefall :)

 

Satser på å komme opp igjen på høsten med litt mere satsning på banen, stivere oppsett av bilen og bedre dekk og bremser. Bare husk at vi ikke kan kjøre 24/7 mens vi er der og hadde satt pris på å kunne sett utover banen også (om det så bare er en henger med stoler på så er det bedre enn ingenting :)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ide kan være å få flytta den første flaggposten? Eventuelt holde folk HELT vekke fra piten slikt at det ikke står ørtenhundre folk rundt der som det flaggest? Er ikke lett å se ett flagg på post nummer en (hilsen han som selv sleit med å se ett vist "nå har vi pauseflagg ;) )

vi kan dessverre ikke flytte post 1 siden post 1 også har ansvar for å flagge i pitlane hvis det skulle skje noe der, samt at banen ikke er godkjent for plassering av folk andre steder med flagg.

å holde folk borte fra piten holder jeg hundre prosent med i men dessverre så er det ett stort vaktproblem der.... trenger minst 4 mann ekstra til det.

 

når det gjelder asfalt i depoet skal vi ikke forvente noe der på noen år. ACR gikk med 500 000 i underskudd ifjor. hvis det gjentar seg i år er det stor sjanse for at banen går konkurs etter min mening.

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å ikke flytte post nummer en men heller bare legge til en etter siste sving? (Dvs vist en har kapasitet til dette). Eller hva med å gi den flaggposten som er sist ett sort flagg? Å svartflagge en bil i starten av en runde vist den f.eks har store tekniske problemer kan bli farlig. Kanskje ikke vedkommende vet at vi har sett noe og gir bånn gass 50% av veien? Skulle hatt en før avkjøringa slikt en slapp å sende en bil rundt en ekstra omgang unødvendig.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å ikke flytte post nummer en men heller bare legge til en etter siste sving? (Dvs vist en har kapasitet til dette). Eller hva med å gi den flaggposten som er sist ett sort flagg? Å svartflagge en bil i starten av en runde vist den f.eks har store tekniske problemer kan bli farlig. Kanskje ikke vedkommende vet at vi har sett noe og gir bånn gass 50% av veien? Skulle hatt en før avkjøringa slikt en slapp å sende en bil rundt en ekstra omgang unødvendig.

 

det er meningen at alle flaggposter på alle baner skal ha et svart flagg i løpet av den nærmeste fremtid men da med en orange runding på det svarte for å signalisere tekniskfeil. selvfølgelig har det gått ant å vise det sorte flagget på post 11 ikke 13 da det er altfor kort strekke for en sikker nedbremsing. men det kan like godt skje en teknisk svikt rett etter post 13 og da må bilen uansett kjøre en ekstra runde. som regel hvis det skjer noe teknisk som sjåførene merker på post 11 så kjører de automatisk inn i depoet. rent bortset fra han for et par år siden ikke visste hvor depot innkjøringen var og kjørte 2 runder på rødt flagg før vi klarte å jage han av banen :)

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikk på flaggvaktene? hva gjør vi galt?

vi sitter fra kl 10 til 23 uten avløsing på post bare for at dere skal ha det artig på motorbanen?

 

 

dåkker gjør vel ikke no galt,syns dåkker e flenke folk, tenkte berre på å kanskje få litt fleire tell å observer meir rundt bana for hurtigere reaksjona fra flaggvakta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikk på flaggvaktene? hva gjør vi galt?

vi sitter fra kl 10 til 23 uten avløsing på post bare for at dere skal ha det artig på motorbanen?

 

 

dåkker gjør vel ikke no galt,syns dåkker e flenke folk, tenkte berre på å kanskje få litt fleire tell å observer meir rundt bana for hurtigere reaksjona fra flaggvakta

tusen takk for det, det er et problem å skaffe flaggvakter siden det ikke er alle som har lyst til å sitte rundt banen siden de sjelden eller aldri får snakke med de som er e depoet eller være så heldig at de får sitte på en runde rundt banen. men vi elsker å se på bilene og høre lyden av råe motorer.

 

we live for power

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår