Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

ikke rart oljen blir varm når du har montert sandwichen feil vei....( den som filteret står på). få tak i dynamofeste fra 740 og monter på venstre side av motorern.... så snur du sandwichen utover der dynamoen står originalt. å vips på 1 2 3 så vil du få oljekjøling

 

?????????????????????????????????

 

fungera no ikkje så en oljekjøler det da:fatality:

 

fekk foresten svar på det andre eg spurte om,

går ikkje å bruke samme framgangsmåte som ft/fk på et.:(:

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DSC01485small.jpg

Hvem av disse manifoldene er fra 940?

jeg har den som er til høyre den sto på en 740 85mod.. men er uvist om den er org.. men på mitt grenrør så står det noen tall og et lite åpenrom så står det 940 stemplet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, enkelt og greit.

 

Jeg har anskaffet meg en Volvo 240 som har fått en ny motor fra 93 bygd inn.. en B230FD motor, koblet til et koselig automatgir.. :\

 

Er det bare plug-and-play med turbomotorer? Og hvor mye tåler automatkassa egentlig?

 

Evt, slenge en snurre på FDen?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, enkelt og greit.

 

Jeg har anskaffet meg en Volvo 240 som har fått en ny motor fra 93 bygd inn.. en B230FD motor, koblet til et koselig automatgir.. :\

 

Er det bare plug-and-play med turbomotorer? Og hvor mye tåler automatkassa egentlig?

 

Evt, slenge en snurre på FDen?

 

Til deg er det vell bare og slenge inn B230FT/FK.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lars b: dette var en genial manual.. har tenkt å skifte motor fra en 90' 240 me b230f motor til nyere ft motor.. fra 94 og utover.. har allerede skrevet ut bruksanvisningen din å blir å følge den 100 % hvor lang ti vil d sirka ta for meg å bytte den.. blir å stå på ett bilverksted med alt av verktøy og kollegaer til hjelp=) er lærling så..

 

noen som ahr ft motor å selge meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars b: dette var en genial manual.. har tenkt å skifte motor fra en 90' 240 me b230f motor til nyere ft motor.. fra 94 og utover.. har allerede skrevet ut bruksanvisningen din å blir å følge den 100 % hvor lang ti vil d sirka ta for meg å bytte den.. blir å stå på ett bilverksted med alt av verktøy og kollegaer til hjelp=) er lærling så..

 

noen som ahr ft motor å selge meg??

 

kommer helt ann på, men en helt i avslappende tempo er en grei timeplan

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår