Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye hk/nm AW70/71 kassene til Volvo tåler?

 

Litt lysten på og kjøre i en b230FT og beholde kassa, sparer meg for litt arbeid, pluss at automat er digg i rushen når jeg skal på jobb :D

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har B230k med M45 nå. Tenker på å handle inn en komplett B230FK (får med ledningsnett, slanger, ic og alt) og lurer på om det er noe mer som må handles inn da (unntatt fester til IC og formotstander til dyser)? Må jeg ha noe til fordeleren (står at fordeler fra b230k kan brukes) , evnt en annen clutch?

 

Eksos og luftfilter er jo en selvfølge at jeg handler nytt, skal ha JT 3" og et eller annet luftfilter.

 

Lønner det seg å bygge om til 3" LMM på disse? LMM må vel stå på trykksiden hvis man skal ha åpen dump? :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du alt av bensinpumper osv, så skal det ikke være noe mer, org clutchen er ikke den beste hvis du skal chippe, LMM bør stå på suge siden.

Hvilken clutch må jeg ha da? Tenkte i første omgang på chip (viking, bsr?), jt 3" og konfilter og ladde rundt 1bar (org turboen greier vel ikke mer uansett).

 

Hvis LMM står på sugesiden vil jo dumpen blåse ut luft som er registrert av LMM? Men på en annen side, har dumpventilen rett funksjon på trykksiden?:watchout

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken clutch må jeg ha da? Tenkte i første omgang på chip (viking, bsr?), jt 3" og konfilter og ladde rundt 1bar (org turboen greier vel ikke mer uansett).

 

Hvis LMM står på sugesiden vil jo dumpen blåse ut luft som er registrert av LMM? Men på en annen side, har dumpventilen rett funksjon på trykksiden?:watchout

 

En forstærka trykkplate fra pedersen racing blir bra

 

Har fint lite å si, men LMM tåler ikke olje, noe turboer som regel lekker litt av, da måler den feil

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forstærka trykkplate fra pedersen racing blir bra

 

Har fint lite å si, men LMM tåler ikke olje, noe turboer som regel lekker litt av, da måler den feil

 

Ok.

Men lurer på en ting ang. fordeler. Kan jo bruke fordeleren fra B230K; men er det feste i blokka til fordeler på B230FK?

 

Finnes det noen alternative 3" eksosanlegg enn JT 3"? Er ikke aktuelt å bygge noe selv...har ikke kunnskap til det og det blir vel neppe noe bra. :)

 

Hvilke luftfiltre bruker dere og er mest fornøyd med? Et hvilket som helst litt stort et av kjent merke med 3" flens funker vel fint?

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Men lurer på en ting ang. fordeler. Kan jo bruke fordeleren fra B230K; men er det feste i blokka til fordeler på B230FK?

 

Finnes det noen alternative 3" eksosanlegg enn JT 3"? Er ikke aktuelt å bygge noe selv...har ikke kunnskap til det og det blir vel neppe noe bra. :)

 

Hvilke luftfiltre bruker dere og er mest fornøyd med? Et hvilket som helst litt stort et av kjent merke med 3" flens funker vel fint?

 

-Det er feste i blokka på alle B230 blokker, på de nye er hullet til forgasser bensipumpa støpt igjen, men det har jo ikke noe å si. Eneste er at akselen må byttes

 

-Finnes alternativer, men JT funker supert i forhold til pris og holbarhet.

 

-Vanlig K&N eller Green filter funker bra

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal få kjøpt en helt originale B230FK av lars bj her på forumet, komplett ledningsnett, hjerner og tankarmatur også. Mao alt jeg må ha. :)

Hva ekstra må kjøpes til motoren da, det jeg har på listen til nå er:

- JT 3"

- Vikingchip

- 3" LMM

 

Er det noe utover det? Tenningschip? Grønne dyser? Wastegate?

Tenker å ladde rundt 1bar (mer er såvidt jeg har forstått ikke noe vits på original turbo).

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal få kjøpt en helt originale B230FK av lars bj her på forumet, komplett ledningsnett, hjerner og tankarmatur også. Mao alt jeg må ha. :)

Hva ekstra må kjøpes til motoren da, det jeg har på listen til nå er:

- JT 3"

- Vikingchip

- 3" LMM

 

Er det noe utover det? Tenningschip? Grønne dyser? Wastegate?

Tenker å ladde rundt 1bar (mer er såvidt jeg har forstått ikke noe vits på original turbo).

 

det kommer til å dukke opp en hel haug med ting og tang som han trenger, bare vent :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bytte fra 230 a(85mod) til 230f(88mod) i min 740.

trenger jeg bytte allt av ledning, tenker da på sikringsboks å alle ledninger inni bilen eller holder det å bytte ledningsnette ute?

noen som vet???

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår