BurnPr00f Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 hihihi, er så gøy å høre på volvo-motorer som går å putrer og (helst smeller litt, hehehe) på tomgang :D elsker det. Tenker på skikkelige motorer, ikke en råtten b18 med morken forgasser :P hehehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 ikke et skeivt ord om sliten b18her! fett prosjekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 ikke et skeivt ord om sliten b18her! :roll: :roll: chicken Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Er jo ikke bare litt over 500hk som er satt med 8v topp heller da :D brutale 820hk :P Men tenker på en ting, alle synes Vidar strand V.S Motor altså sin BMW med 1300hk er så SYKT, halla d er en 3.8 liter da, kommer ikke på navent i farta på han på TPC som bremsa 1152hk i volvo b230 me 16v ;) (var vell 2.5l men)men dog rett fram bil :D motorn står foresten i en volvo 460 :D så jeg er IKKE imponert av BMW motor:P Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 men husk det at 1152hk i en volvo 16valve er nok maks av hva som går og få ut en sånn. du trur vel ikke vidar er ferdig med og utvikle motorn sin?det er sinnsykt potensiale i dem bmw motorene der. husk at de volvo gutta er et team som har utvikla og testet mye ting for og få slik effekt. vidar har bare seg selv og takke,porter litt,større turbo,mere tenning,mere bensin...blir hk ut av det forsker litt selv kan du si.så det jeg vil fram til er at 1300hk i bmw motorn er nok bare starten på den sagan der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Jo vist, vidar er kjempe kar, men tenkt på Motor volum forksjellen da? 2.5 vs 3.8 å rund 150hk i forskjell? å da Vidar starta vell på rundt 900hk, så bli d 1033hk, å nå 1300hk, men pga NOS var d vell? skal ikke påstå noe, lenge siden jeg leste om den:P Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 1152hk ut av 16v er maks! 1300 ut av bmw er ikke maks,er et par folk i usa som har dratt skikkelig hk ut av de motorene der! tenkt deg selv feks 2.5liter =1152hk og 3.8liter=1300 sier seg selv og at det er mere og hente Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 1152hk ut av 16v er maks!1300 ut av bmw er ikke maks,er et par folk i usa som har dratt skikkelig hk ut av de motorene der! tenkt deg selv feks 2.5liter =1152hk og 3.8liter=1300 sier seg selv og at det er mere og hente Ikke vær så sikker på det lille venn!! Det kommer an på turtallsområde,oktan,ladetykk,tenning. Hadde jeg hatt fri flyt på konton skulle jeg for moro skyld bygd en 2,5 16v som skulle blitt kjørt på nitro og 4-5 bars trykk og varva 11-13 000 omdr. Da skulle det nok havna på nærmere 15-1700 hester.... Jeg sikter på 750 hester på 98 oktan ved maks 8000 med greiene jeg skal bruke,og ifølge han kameraten skulle motorn med hurrabensin og 3 bars ladd gi nærmere 1000 hester på 9-9500 omdr... :pimp Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 uansett får du mere effekt med større volum enn med mindre volum,det er det jeg vil fram til :cook og du skal ha 750 hk når du ikke har fått 550hk til og funke! :tannløs anyway,kommer innom med dvdn imorra runt 13.00 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 2.3 16V du kjører eller Euro? Få no specs på kammer, turbo også videre da....;) Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 uansett får du mere effekt med større volum enn med mindre volum,det er det jeg vil fram til :cook og du skal ha 750 hk når du ikke har fått 550hk til og funke! :tannløs anyway,kommer innom med dvdn imorra runt 13.00 Da skal jeg tuppe deg i rævva for at du er så dum i kjeften... 550 hester funka godt de få dagene bilen levde,synd du ikke fikk vært med en tur så du kunne fått kjent åssen en 8v virkelig skal fungere.... Arscloch! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 2.3 16V du kjører eller Euro? Få no specs på kammer, turbo også videre da....;) Skal bruke samma shorten som 8v`n,2,5 liter med pentaveiv,verdiråder,je-stempel med 8:1 komp til 53cc forbrenningsrom i toppen,turbonetics t-70 r eller x-trim a/r 1.15. Kammene slipes til 10,5mm løft og 280 grader i 0.40. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 he he he du er idolet mitt europall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 he he he du er IKKE idolet mitt jacob :assman Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Det eg synest er rått er når man kan kjøre dagen lang, tank etter tank, 7000rpm mellom hvær giring, uten at motor skal havarere. En 8V som er rett bygd er "heftig" og veldig holdbar og 420hk, ikke garasje hk,, er rått særlig hvis man klarer å ha eit rimlig brett register.4000 til 7500rpm . Og 80mm slag er greit, må huske på stempelhastigheten.. mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.