Gå til innhold

16V Turbo motor (500hk?)

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

tosk:

"Jeg har 2.3l, for min mening er at langslags veiv blir så blubbete.. liker korte raske slag"

Hva mister man når man får lange slag? ;)

 

 

 

 

Ehh? hva får man når man får FART på ei langslags veiv? :D eks. da, du henger på TPC har jeg sett, nevner hannes 16v, fikk 530hk å 714nm? Euro-1 på forumet her, 620nm i 8v? :) er 2.5 liter...så vet ikke jeg ungen man ;)

 

D du mener me korte raske slag er at d kommer FORT opp på turtal, men dette gjelder mest for suggis motor, har du turbo er det ett fett!

 

100% mer slaglengde = 100% mer dreiemoment og 50% mer effekt.

TEORETISK, vet ikke hvor du har lært om motor men :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tjohei!

 

Er vell på tide å slenge ut litt smake bit av 16V Turbo motor prosjektet mitt, litt pr-porno..

Ikke ferdig og handel enda, ny alu. intercooler kommer (600x400x100) og kamdrev er på vei i nærmeste fremtid ;)

 

Raske fakta:

-Fabrikk ny B23 turbo blokk

-Fabrikk ny veiv

-Nyoverhalt 16v topp med nye store ventiler, dobleventlfjærer, portet osv.

-Nye Kammer

-H-profil SPM råder

-Smidde SPM 16v stempler

-Nye lager

-Nye pakninger

-Ny Garret T04e

-Ny Høykvalitets SPM Oljepumpe

-Twin MSD bensinpumper (1 pumpe fyller opp med bensin til 500hk, derfor har jeg 2 :D)

-MDS 700cc dyser

-Underspylings kit

 

 

Blir ikke 700cc dyser i det minste laget når du planlegger 500hk?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HK er et resultat av NM!

ja blir mere kubikk.

mne det er jo forbrenningen der oppe som lager kreftene, den blir jo ikke noe kraftigere selv om jeg har 130mm i slag!

hvorfor gir slag mere dreiemoment? ja den kan gi mere på lavere turtall i samme motor

 

700ccm skulle holde..

da jeg bremsa min 450 ærlige i motor så holdt det nesten med 465@3.8bar.

men ikke bra å kjøre for mye dutycycle heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan langslagsveiva til volvo ser ut, men vist den gjør at rådene går "lengre ut" så vil jo dreimomentet selvsagt øke. (kraft x arm). Men noen veivakslinger er som de orginale, bare at de er slipt ned på ene siden. Da vil ikke momentet øke noe serlig. Litt dårlig formulert her men. Titta på en mb 16 litersblokk herom dagen. Den hadde borring på kun 110-120 mm, men laaaang slaglengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår