Gå til innhold

16V Turbo motor (500hk?)

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Texascom:

Ikke noe bilder for tiden.. :)

 

s90r:

Den turboen er custom fra Krb, ikke rein t04e.. Skal holde lett til 500hk..

Men den skal jeg bare bruke til og kjøre inn motoren med, det er Turbonetics T-serie som den skal gå med.. :popcorn

 

Mvh:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoyofish:

En grunn til blokken er helt ny ;)

 

SATYR:

Tack! Hør med SPM, jeg tok bare med en handfull ut av madrassen min når jeg var å hentet grom delene hos han. tipper på 500kr for kittet..

 

Mvh:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoyofish:

En grunn til blokken er helt ny ;)

 

SATYR:

Tack! Hør med SPM, jeg tok bare med en handfull ut av madrassen min når jeg var å hentet grom delene hos han. tipper på 500kr for kittet..

 

Mvh:

E-K Racing

 

Hjelper vil ikke at blokket er nytt hvis det uansett ikke tåler et sylindertrykk/belastning som er høyere enn ett visst nivå? ;)

Jeg har ikke noe videre peiling på det her, men de fleste sier at over 500hk begynner det å bli problemer, spesielt med b23 blokkene ettersom disse har dårligere støping enn b230 blokkene.

Men du skal altså ikke betongfylle, modifisere kjølinga, eller på noen annet måte forsterke blokket?

 

Uansett, det jeg mente å si var, jævlig fett prosjekt! Kommer nok til å gå noe sinnsykt når du er ferdig! ;)

Hva er grunnen til at du gikk bort fra femsylindra egentlig?

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VDZ:

Takk! skal nok stå på! Blir nok bra til slutt, får håpe vi alle kan se det på rudskogen til sommeren :thumb

*Se form meg sinna sladd bak i røyk-skyen til Poffs :roll: *

 

yoyofish:

Forstår deg jeg, men med ny blokk er man 100% at den ikke har blitt "sprø" eller har sprekker i seg.

Driver å snakker med en syk-fyr om noe nye greier for og få den til og tåler mere..

Hvis ikke det blir noe av fyller vi opp med betongfylling :D

500hk klarer den fint, men videre da vil blokken begynne å gi etter..

 

Har vell ikke gått vekk fra 5:r, men ville bare leke meg med en 4:r først..

Så neste vinter selger jeg nok denne å kjøper 5:a birthday

 

Takk! :)

 

Mvh:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL ALLE DERE SOM SKAL DRA UT MYE EFFEKT AV MOTORENE, SJEKK HER!

http://www.cryo.no -Dette er det en bekjent av meg som driver med og det virker.

Er testet på div race biler med bra resultater. Kan sjekke priser hvis dette er interesant. Kan være lurt når en allikevel legger mye penger i feks. en motor.

NASA bruker dette på viktige deler til romfartøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid en ny motor er best å bruke. BMW bygde F1 motorer av motorer som hadde gått minimum 100 tusen. Dette for å være sikre på at motoren ikke hadde støpefeil. Men da snakker vi om 1,5 liters motorer som det ble dratt ut 600 - 700 hk, og rundt 1200 på kvalifisering:D

Tror ikke jeg ville gått for alu. motoren til Volvo hvis du snakker skikkelig trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s90r:

Stemmer, en på jobben bygger sånn motor :D Han sier de hadde 1500-1600hk på kvalifisering..

Da de åpnet motoren hadde hullet i rådene blitt 1-1,5mm større :D

Han rister bare på hode når jeg kjøpte helt ny blokk..

Men som sagt så suger jo bmw, så jeg bruker ny volvo blokk.. hehe..

 

Har finnet ut en løsning på volvos 5:a alu. motoren, skal holde stabilt 800hk..

Man legger skiver rundt inni mootren/sylinder veggene.. som en ramme/kjøle-ribber :thumb

(Svenske som har kjørt med 784hk i hele sommer uten problemer)

 

Mvh:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir eit gromt prosjekt..

Ja har vært med og hjulpet en kar med en lignende bunndel med 8v

en t04 ar84 p trim med en 60-1 kompresor 720cc dyser

laddet 1.7bar og dysene gikk på 100%..+ og motor magret litt..

Da vart sylinder veggene ovale og masse trykk i bunnpanna..he he..masse styr.

Har ikke peiling på hk men gik fææælt..

 

Lykke til

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid en ny motor er best å bruke. BMW bygde F1 motorer av motorer som hadde gått minimum 100 tusen. Dette for å være sikre på at motoren ikke hadde støpefeil. Men da snakker vi om 1,5 liters motorer som det ble dratt ut 600 - 700 hk, og rundt 1200 på kvalifisering:D

Tror ikke jeg ville gått for alu. motoren til Volvo hvis du snakker skikkelig trimming.

De F1 motorene holdt vel bare et løp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh

Dette med de F1 motorene fra den tiden de var fritt fram.

Eg er så gammel at eg husker den tiden som det skulle vært i går..

Det var fan å meg det man kaller turbomotor med stor T..

På kvalifiseringene så kjørte BMW med over "5 bar ladetrykk"

http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår