Gå til innhold

16V Turbo motor (500hk?)

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra detta E-K :) Og til alle dere som ikke har skjønt det: En må regne med at det går med noen blokker og et havari i ny og ne, når man gir max og skal ha såpass mye. Spørr du meg, så er det ikke snakk om å få ting til å holde når man passerer 460hk, da snakker vi mer om å være god til å skru. Du må jo rett og slett bare regne med at noe kommer til å skje før eller siden. Svindyre deler holder jo heller ikke, det sier Kai fra KRB-Trading!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 2.5l veiva, altså marinveiv aksel? om du ikke har d kan du glemme 500hk me org borfors veiv.. du har org 96mm borring? me org klaring sikkert da? da må du sende blokka di inn til honing for org klaring er AAAAAAALT for lite til venolia stemplene, de BØR ha rundt 6/100-7/100 ved så høy effekt! ser du har 16v stempel fra SPM vil tro du har Venolia da, har du fila ring gaper på dem? du kan ta deg faan på at det er feil, av med ringene å fil gapet. å om du har en fabrikk ny blokk, ville ikke jeg jublet for d, ville heller hatt ei b23 som hadde gått 500.000km helst turbo blokk, en blokk blir herdet, se bare på DreRacing sin motor, den holder å er en b23 blokk som har godt LANGT! å han er ikke langt unna 500hk i motor, kansje du har pasert nå Dre? lenge siden sist:P men nok om d! å du BØR betong fylle blokka di, kan ta den faan på at sylinder veggene dine blir OVAL me den varme utviklingen, jeg fyller betong til halt opp på frost lokkene, men da må du pusse litt på innløper til vann pumpa, men d er ikke no stress, men du er heldig om d holder, driver selv me lignede prosjekt, men dog me 2.5 veiv, lastebil foringer fra mercedes med 97mm borr, 16v topp osv, men detta er mer dragrace motor da! jeg mener ikke å rakke ned på deg nå, men prøver bare å berge motorn din ;) jeg jobber med dette til vanlig så kommer bare med tips så du ikke blir lei deg når d raser :P http://www.cylmo.no jobber jeg =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tosk:

Tror nok Sten Parner har litt mere erfaring i volvo motorer enn noen annen..

Jeg har 2.3l, for min mening er at langslags veiv blir så blubbete.. liker korte raske slag :D

Spurte Sten P. om hva han mente jeg skulle gjøre og sa det jeg ville gjøre, så sa han:

som du tenker med sprut og justeringer trenger jeg ikke venolia stempler ;) Mahl stemplet vill alldri gå med et sånt oppsett.. ;)

 

Stempler ringene blir slipet om, forbrenings rommet blir om krata om osv.

Bunnpanna blir sveiset kraftig om osv. kraftig kjøling på olje blir det også..

 

hehe.. kan ta det faan på alt jeg ja? sten parner har bremset samme motor uten underspyling, uten betong fylling, helt ny fabrikk blokk osv. til 530hk! ved 1.3bar..

 

Motor ras er ikke en sorg, men en glede.. Viser at motoren blir brukt yodude

 

Min mening er at det går fett :thumb

 

BurnPr00f:

Helt klart! du sier det så bra, det handler ikke om svin dyre deler, men prestasjon! finhet! riktig bygging ;)

 

Mvh:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si at min kombinasjon funker over forventning,

lada 1.7 bar (433hk) i en hel dag i benken med 98grader i motortemp!!! trodde hele dritten skulle smelte, men neida :)

3 av stremplene i blokka mi har jeg kjørt med i 3 år også, bytta bare 1 :)

 

men B230 blokka skal visstnok være bedre, men org veiva svakere. enn B23. men aldri sett en knekt B230 veiv heller.

jeg tror detta blir flott jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, Sten har peiling han, men ikke alle delene hannes er "super" da, han har hatt snart like mange klager fra seriøse svenker som fornøyde! :) men skal du gjøre noe me klaringa i blokka da? kanne ikke kjøre Stemplene dine i org blokka me den klaringa som er der nå da blir d skjærnings ganske så fort!! 530hk på 1.3 bar? tørr jeg spørre hvilken turbo? A/R mål? står ikke om dette på siden hans? feed me?

 

Mente ikke å disse prosjekte ditt på noen måte, stå på =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen fjærer skal du bruke i toppen? jeg bruker fjærer fra 8v'n :) "stor typen"

OBS! ikke bruk fjærene "gule" fra KG's som de sier skal ersta de i 16v, d går IKKE, tro meg.. de bunner før kammen har max løft :S om du bruker org glt kammer da, men om du har andre så har jo de mere løft så enda værre! =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 2.5l veiva, altså marinveiv aksel? om du ikke har d kan du glemme 500hk me org borfors veiv.. du har org 96mm borring? me org klaring sikkert da? da må du sende blokka di inn til honing for org klaring er AAAAAAALT for lite til venolia stemplene, de BØR ha rundt 6/100-7/100 ved så høy effekt! ser du har 16v stempel fra SPM vil tro du har Venolia da, har du fila ring gaper på dem? du kan ta deg faan på at det er feil, av med ringene å fil gapet. å om du har en fabrikk ny blokk, ville ikke jeg jublet for d, ville heller hatt ei b23 som hadde gått 500.000km helst turbo blokk, en blokk blir herdet, se bare på DreRacing sin motor, den holder å er en b23 blokk som har godt LANGT! å han er ikke langt unna 500hk i motor, kansje du har pasert nå Dre? lenge siden sist:P men nok om d! å du BØR betong fylle blokka di, kan ta den faan på at sylinder veggene dine blir OVAL me den varme utviklingen, jeg fyller betong til halt opp på frost lokkene, men da må du pusse litt på innløper til vann pumpa, men d er ikke no stress, men du er heldig om d holder, driver selv me lignede prosjekt, men dog me 2.5 veiv, lastebil foringer fra mercedes med 97mm borr, 16v topp osv, men detta er mer dragrace motor da! jeg mener ikke å rakke ned på deg nå, men prøver bare å berge motorn din ;) jeg jobber med dette til vanlig så kommer bare med tips så du ikke blir lei deg når d raser :P http://www.cylmo.no jobber jeg =)

 

 

hvordan blir det med kjøling om du fyller blokka med betong? jeg ville innbilt meg at det må bli dårligere kjøling da!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir det med kjøling om du fyller blokka med betong? jeg ville innbilt meg at det må bli dårligere kjøling da!

Fyller opp halve blokka, "litt" over bare, kjølinga blir i øvrehalv der der d blir varmest, kjøre utnen termostat, så vann pumpa pøser igjenom hele tiden, så er d no trix me å borre opp 5 extra kjøle kanaler i toppen ;) dette gjleder å 8v da;) men skal komme me tråd om denne motoron etter vert så hang lose :)

Å husk detter er mere Drag Race motor, så skal ikke gå mange mil om dagen heh :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dre Racing@:

Tjena.. var det 433hk rett i bakken eller i motoren? :) Tror også det blir bra :popcorn

Motoren din er i alle fall ikke noe lat hans yodude

 

tosk:

"Jeg har 2.3l, for min mening er at langslags veiv blir så blubbete.. liker korte raske slag"

Hva mister man når man får lange slag? ;)

 

Hvordan turbo som ble brukt vet jeg ikke.. men sett flere andre som har bremset heftig mye med 2,3l 16v på tpc forumet ect.

 

Som sagt blir blokken sendt til noe ny virr varr jeg ikke har peil på hva er men skal bli så den kan max'e mest :) vurderer også det fryse oplegget som ble nevnt av dogshift :thumb

 

Deler til toppen kommer fra SPM..

 

Ikke noe dissing her i gården, men ikke bli sur når jeg kjører fra deg på banen da :roll:

Alle har sin mening om en ting, og det er flere muligheter en 1 ;)

 

nissan s13

Blokka har nok fått kjørt seg de siste dagene ja :D må nok hone den greit mye snart :crazysant

 

Mvh:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

433 i bakken ja :)

synd jeg ikke har fått vært på treff å få vist att jeg liker å bruke opp ting i fjor, men lover i år er jeg skikkeli på plass!

 

langslag veiv har man jo egentli ikke bruk for, den lager jo verken hk eller moment..

 

jeg har noen tips til turbo å og div.. vet hva jeg skulle gjort andeledes, skulle jeg gjort detta en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dre Racing@:

Kult :) hvor bremset du den?

 

Vi skal nok begge vise at vi kan bruke opp det vi bygger :thumb

Man får vell litt mere Nm pga. det blir mere fyllings grad.. men taper det i turtalls villighet osv. :cocain:

 

BurnPr00f:

Lærer av sine feil, bygger av sine erfaringer..

 

Mvh:

E-K- Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår