Gå til innhold

CumsteR

Bruker
  • Innholdsteller

    752
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om CumsteR

  • Bursdag 08/11/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Sykkel og bil
  • Modell (eks S4)
    380 EXC Supermotard
  • Biltype (eks Audi)
    KTM
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    VK1 Kjøretøy
  • Motor (eks 1.6)
    0.369
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Boyesen innsug, Twin air luftfilter og Doma Effektanlegg....

Contact Methods

  • Bosted
    Lillehammer

CumsteR's Achievements

  1. Hvor ligger de papirene hen på den siden? og må man ikke ha papirer rett fra tuv på hvern enkelt bil?
  2. http://www.toll.no/upload/aarsrundskriv/2008bensin.pdf Så kan dere forklare meg hvor det står at staten tar 9kr i avgift:)
  3. 540 er nok en orginal bil, ja. Med større motor en M5, men ikke mer hester.
  4. Har vel ett lite poeng med de BMW bilene, ja! Men til gjengjeld er eldre Porsche veldig baktunge også, de som herjer Gatebil på time attack eller hva det nå heter er vel to forholdsvis nye Porscher og en EVO som er bygd som banebil fra Japan? Og Porsche Carrera Cup går vel raskere rundt en bane en STCC..? Men bare fortsett å kom med argumenter for og imot!
  5. Bilen skal brukes på svingete veier, bane, bakkeløp etc. Men hvis den skal brukes i konkuranser så bør det jo finnes litt feste å få i starter, og akselerasjon:) Og det er asfalt det er snakk om for det meste. Blir ikke snø, og veldig lite gruskjøring.
  6. La merke til at 1600 WRC bilene hadde 60/40 hvertfall, de er jo FWD. Og at diverse RWD biler i bakkeløp og sånn ligger på 40/60. Ligger vel et prosjekt her på bilforumet også med den fordeinga, ny Merce med 2.5 16V motor og masse snacks:)
  7. Hvordan bør prosentfordelinga være på en framhjulstrekker, bakhjulstrekker og firehjulstrekk? FWD 60/40 RWD 40/60 4WD xx/xx? Bare synsinger jeg har kommet med der altså, men lurte på om noen her veit noe om det der? Mvh EspenK
  8. Tøff bil! Syns du skal gjøre som du selv vil, og da spesiellt motor og understell;) Hva jobber du med offshore forresten? Roughneck eller noe?
  9. Ja, er jo akkurat det jeg mener. At hvis en pumpe kutter så får du utslag på enten at A/F er alt for lav eller at eksostempen din stiger. Og skulle den mot formodning levere for mye så blir du jo varslet om det også.. Men jeg har ikke peiling jeg altså, er bare nysjerrig på hvorfor det ikke vil funke:) Det letteste er vel en diode for hver pumpe, som tennes hvis de skulle dra for lite eller mye strøm?
  10. I stedet for målere som viser bensintrykket. Hvorfor ikke ha en måler som viser eksostemp eller A/F? Gjør jo samma nytta skulle en tro`?
  11. Hei! Tøff bil du har lagd deg her! Hvordan ble det med de Movit bremsene? Og hvor store er felgene? Mvh EspenK
  12. Tror ikke du klarer en økning på 37hk bare ved en chip på sugemotor. Men en 325-330hk sikkert mulig:) Slipe om kammene burde vel hjelpe på litt også, å skifte grenrør er lite bang for the bucks har jeg hørt. ///M ingeniørene veit hva de gjør;) En bekjent av meg har hatt en del med Tore "Topplokk" i Trondheim å gjøre. Han er vel den som får de fleste portejobbene i de områdene der, og han hadde fått fingrene på en topp fra M5 V10. Han sa det ikke var noe å gjøre med den, var visst helt perfekt;)
  13. Angående drivverk, så kan vel Nuke eller PPF i Sverige lage til drivakslinger i fjærstål for 5000kr paret tror jeg. Viser seg å forbedre holdbarheten på BMW drivverk ganske brukbart hvertfall! Hvilke bremser endte du opp med? Var vel ute etter noen som hadde støvtetninger du?
  14. Hehe... Dreit meg ut der gitt! Gikk litt fort i svingene, noe som er greit for privatpersoner, men ikke for et blad man betaler for.
  15. Bilsport syns jeg er det klart beste bladet i skandinavia hvertfall. De tar for seg en blanding av nyheter, aktuelt, motorsport og mye gatebiler. Uten at det florerer av skrivefeil og dårlige setninger som er beregna på menn/gutter med dysleksi...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår