Gå til innhold

Kadett C med Cosworth motor

Ranger emnet


Traxspex

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett prosjekt.. Gler meg tel å se mer ka så skjer hær..

 

Mye artig påstander hær da..

- Leste at cosworth blokka bare sprekker og er skit.. Sant det, om det er rødtopp(rwd 205 blokka).. Men det er ikke tilfelle med 200 blokka..

- Kadett c er godkjent med 210nm, ikke 180 som det stod hær.

- Ascona B er godkjent med 300nm, ikke 210 som det sto hær..

- Let er 280nm, ikke 240 som det sto hær..

- Dyno papirer fra NAF trengs ikke før du skal godkjenne en motor med mer hk(trimma) en originalt.. Men om du setter i en annen motor(f.eks. LET el Cosworth) som ikke er trimmet så går det på antall hk/nm som er tilknytta motorkoden.. om du kommer med NAF dyno papira at motoren yter mindre en org, så går det fortsatt etter org ytelse..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt.. Gler meg tel å se mer ka så skjer hær..

 

Mye artig påstander hær da..

- Leste at cosworth blokka bare sprekker og er skit.. Sant det, om det er rødtopp(rwd 205 blokka).. Men det er ikke tilfelle med 200 blokka..

- Kadett c er godkjent med 210nm, ikke 180 som det stod hær.

- Ascona B er godkjent med 300nm, ikke 210 som det sto hær..

- Let er 280nm, ikke 240 som det sto hær..

- Dyno papirer fra NAF trengs ikke før du skal godkjenne en motor med mer hk(trimma) en originalt.. Men om du setter i en annen motor(f.eks. LET el Cosworth) som ikke er trimmet så går det på antall hk/nm som er tilknytta motorkoden.. om du kommer med NAF dyno papira at motoren yter mindre en org, så går det fortsatt etter org ytelse..

 

Endelig noe fakta :)

men hvor mye NM er det i en XE motor da ?

Event hva må til for LET godkjenning i kadett ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om alt er justert årntli inn så holder alt så mye bedre,men en chip f.eks er ei "sjettn" omjustering(men finnes jo bra oxo) og påkjenninger fra 1.5bar og opp eller trøkke i sylindrene ved 400hk bruker å være det 205blokka tåler.. Kan jo kjøre med mere, men finnes NADA garranti kor godt d hold..

 

Er vel rundt 195nm i XE så den skal du få godkjent i kadett c om du har 1600 forstilling og bakstell og 2.2i rekord frambremse og 231mm bremsetromler bak..

Og om du skal ha godkjent LET i kadett c er vel å bygge opp en LET med XE blokk så motorkoden tilsier 150hk.. Og da kjøre såpass nedtrimma at d skal kunne gå bra.. Ellers kan du sende mail til gutta i http://www.ssperformance.no og høre med di ka di finn ut..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

en mulighet når det ikke går ann å ha mer enn 210NM i en ascona er å kjøpe datasprut med to steg (steg1 og steg2) og 2 steg turbotrykkjustering og stille inn to forskjellige turbotrykk og mappe to map og ha steg 1 så "nedblombert" at den går gjennom kontrollen og har steg 2 optimalt for da har bare to vippebrytere inni bilen (en for sprutet og en for turbotrykket) som du kan skifte mellom...

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dyno papirer fra NAF trengs ikke før du skal godkjenne en motor med mer hk(trimma) en originalt.. Men om du setter i en annen motor(f.eks. LET el Cosworth) som ikke er trimmet så går det på antall hk/nm som er tilknytta motorkoden.. om du kommer med NAF dyno papira at motoren yter mindre en org, så går det fortsatt etter org ytelse.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.. leste nettopp engang til her og såg at ascona tåler 300 NM og da går det fint å få en turbokonvertert HARDT trimma XE gjennom godkjenninga bare senk turbo trykket til 0.1bar eller noe i den du så bør det jo gå...

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår