Gå til innhold

Kadett C med Cosworth motor

Ranger emnet


Traxspex

Anbefalte innlegg

Dette var jo det man kan kalle ett strøken prosjekt da...

dam..

Mye tid, og mere penger på å bygge noe slikt..

Skulle ønske eg hadde like god tolmodighet.

 

 

det var meget bra gjennomført.. meget pent... men skal du bruke den på veien eller kun gatebil/etc ? for kadett c får man kun godkjent med 180 NM.. har prøvd selv for og si det sånn...

 

nja, sikker på dette. har nå sett kadett c med let motor som er godkjent, dog pink bremser da. og hva har egentlig nm med godkjenning å gjøre. skulle nå tro att hk var mere viktig...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var jo det man kan kalle ett strøken prosjekt da...

dam..

Mye tid, og mere penger på å bygge noe slikt..

Skulle ønske eg hadde like god tolmodighet.

 

 

 

 

nja, sikker på dette. har nå sett kadett c med let motor som er godkjent, dog pink bremser da. og hva har egentlig nm med godkjenning å gjøre. skulle nå tro att hk var mere viktig...

 

jepp.. jobber nå meg og godkjenne min kadett c med 2,1 jøtul med dobble gassere som er trimmet til 180+ hk.. og ja 180 nm er max i en kadett c som IKKE er godkjent før 01,01,2005.. fikk papirere fra sariberget på opel norge.. jeg ga faen i og ta med de papirene til trangtilsynet.. men GJETT hva dem hadde fått... jo da de samme papirene.. så 180 nm i kadett c og 210 i ascona b 300 i senator etc.. men det finnes da måter og fikse dette på.. løsna alle slanger etc..(ved turbo motor..) og trangtilsynet skal ha papirer på bremsing fra NAF.. holder ikke med fra "bremse" benken... så takk skal dere faen meg ha opel.. bra jobba.. og de bilen som er godkjent FØR det er godkjent fortsatt.. (ikke noe tilbake virkende kraft).. sier ikke dette for og være drittsekk på noen måte.. men kun fakta.. :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. jobber nå meg og godkjenne min kadett c med 2,1 jøtul med dobble gassere som er trimmet til 180+ hk.. og ja 180 nm er max i en kadett c som IKKE er godkjent før 01,01,2005.. fikk papirere fra sariberget på opel norge.. jeg ga faen i og ta med de papirene til trangtilsynet.. men GJETT hva dem hadde fått... jo da de samme papirene.. så 180 nm i kadett c og 210 i ascona b 300 i senator etc.. men det finnes da måter og fikse dette på.. løsna alle slanger etc..(ved turbo motor..) og trangtilsynet skal ha papirer på bremsing fra NAF.. holder ikke med fra "bremse" benken... så takk skal dere faen meg ha opel.. bra jobba.. og de bilen som er godkjent FØR det er godkjent fortsatt.. (ikke noe tilbake virkende kraft).. sier ikke dette for og være drittsekk på noen måte.. men kun fakta.. :drive2

 

kompis godkjente akkurat kadett c med LET motor. så umulig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare 210 Nm i Ascona B. Faen også, der røyk motor planene mine...

Noen som veit om de absolutt må ha bremsepapirer i fra NAF? Er ikke en vanlig rulle god nok?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke trimma en Opel OHC eller en Mercedes Diesel, men...

Han tenkte nok effekt messig...

Toppen på Opel C20XE er minst like bra som Cosworth, om ikke bedre sies det... Den og Nissan SR20DET eller no er vel de beste 2.0 16V å bygge på, men Cosworth vanligst... Zetec motoren er vel mye bedre å bygge på, men... Cosworth er jo gammelt og dårlig i forhold til Zetec... Men da står det jo ikke Cos på toppen... Taper jo en 50hk på det og....*Ironi*

 

er du laus i toppen?? zetec har da ingen ting med cosworth å gjøre. sleng på en t4 på zetec motoren så skal du få høre noe rart.......... kanskje du klarer å få et pådrag før det stopper... og aldri går igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis godkjente akkurat kadett c med LET motor. så umulig er det ikke.

 

 

vell da vil han få et problemm.. men jeg skal ha alt mitt i orden og har være hos trangtilsynet på risløkka.. kun de som godkjenner motor bytte på sør landet.. en jeg kjenner fikk godkjent en kadett c med c20 LET her for ca 6 mnd siden.. og litt senere fikk han et brev fra biltilsynet at de hadde gjort en feil med godkjenning og at han måtte komme tilbake.. da han kom tilbake til avtalt time så fikk han beskjed at bilen er kun godkjent til 220 nm.. og da den "orginale" LET motoren har 240 nm så er dette ikke godkjent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell da vil han få et problemm.. men jeg skal ha alt mitt i orden og har være hos trangtilsynet på risløkka.. kun de som godkjenner motor bytte på sør landet.. en jeg kjenner fikk godkjent en kadett c med c20 LET her for ca 6 mnd siden.. og litt senere fikk han et brev fra biltilsynet at de hadde gjort en feil med godkjenning og at han måtte komme tilbake.. da han kom tilbake til avtalt time så fikk han beskjed at bilen er kun godkjent til 220 nm.. og da den "orginale" LET motoren har 240 nm så er dette ikke godkjent....

 

TULL.. de kan ikke gå tilbake på noe som er godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LANO: Staten er suveren og gjør som den vil. Ta små reg.skilter f.eks. Lang sak om det på bl.a. http://www.ts-ogn.no . Husker ikke datoene, men fra 200x-200x ble det innført bytte til stort skilt igjen med tilbakevirkende kraft i det tidsrommet.

 

Men prat med gutta på Risløkka du. Egentlig FØR du startet å bygge. Vis til hva du har, og har tenkt, og at du har satt på de og de bremsene (420hk). Si det som det er at Opel norge ikke er veldig samarbeidsvillige, og at du velger å gå eget løp uten opel-papirer. Hvis de henger seg opp i max moment får du igjen vise til bremsene og godta å f.eks sømsveise skallet etter rallyoppskrift og sette i bur om nødvendig.

 

Bare ikke kom og fortell dem åssen du SKAL ha det. Si hva du VIL, og be på en måte om deres mening om hva som skal til. Da er du kommet langt. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du laus i toppen?? zetec har da ingen ting med cosworth å gjøre. sleng på en t4 på zetec motoren så skal du få høre noe rart.......... kanskje du klarer å få et pådrag før det stopper... og aldri går igjen..

 

Aldri sagt at Cosworth har noe med Zetec å gjøre jeg. Sa bare att det var en bedre motor/topp... Hvis du ska bygge seriøst... Trenger ikke no forklaring på smidde stempler og råder greia... Dra på en Ung. skole og imponer med de råe kunnskapene dine du...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sagt at Cosworth har noe med Zetec å gjøre jeg. Sa bare att det var en bedre motor/topp... Hvis du ska bygge seriøst... Trenger ikke no forklaring på smidde stempler og råder greia... Dra på en Ung. skole og imponer med de råe kunnskapene dine du...

 

så de som bygger cosworth er ikke seriøse de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka sprekker??? merkelig da alle jeg kjenner kjører over 400 hk meg orginal bunn... cosworth er noe av det mest solide du får tak i etter min mening. det er ikke noe dårlig valg for å si det sånn. og hvilken bunn bruker da cosworth kjørere hvis de ikke bruker ford sin 205 eller 200 blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det er veldig mange forståsegpåere som kommenterer denne tråden... Jeg har besøkt Lano og tatt denne bilen i øyensyn, og den kommer ikke til å skuffe noen... Det kan jeg garantere...

 

Dette er et sinnsykt gjennomført bygge med et antall HK pr. KG som svært få i dette landet matcher...

 

Bøyer meg dypt i støvet... :pray

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår