Gå til innhold

Kadett C med Cosworth motor

Ranger emnet


Traxspex

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det lettere å montere cosworth motor??

jeg har satt i både ford motor og LET motor i kadett, og kan ikke si at noe av det var så veldig vaskelig..

E jo litt drit med LET hvis den ikke har fordelerløs tenning.. Så må man enten bygge om varmeapparatet eller fløtte fordelern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E jo litt drit med LET hvis den ikke har fordelerløs tenning.. Så må man enten bygge om varmeapparatet eller fløtte fordelern..

 

en LET kom vel aldri med fordelerløs tenning, men c2.0xe kom med motronic 2.8 i 93-94. kjører du med datasprut er det jo bare å kaste fordeleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle jeg hatt det?? mange grunner til å velge cosworth og IKKE LET kiddie

 

nei altså det er ikke no kjempe problem å montere en let heller, men det er denna fordelern som stadig blir i veien da, trangt med eksos også. Men alt går ;)

 

jeg skar ut i torpedoveggen på en kadett jeg hadde men syns ikke det ble no full god løsning, så på den jeg har nå har jeg fått laga til super fordeler :D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo også blir knot å finne girkasse som tåler litt, getrag 265 er et fint alternativ men da må man bruke manta clutsh hus med adapter osv, bundpanne som øker i pris for hver dag som går, om man ikke lager til no selv da.

 

så blir nok billigere å montere en cossie motor ;) (eller alt er så klart veldig relativt da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld mann... Si no om bygget ditt... Hva du har brukt på motor, understell, bremser, bredding osv...!!!!!

 

litt info: bakaksel er 1031 volvo 240 med SELLHOLM diff, SELLHOLM wattlink hus, 4-link, stikk aksler borret om til 4/100, standard volvo bakbremser, alt i aksel nytt selvfølgelig.

motorrommmet. 200 blokk/topp Cosworth, blokk er borret, nye stempler, alt avbalansert. Toppen er portet, andre kammer, dobble ventilfjører, alt overhalt/nytt. Pectel data sprut, 580cc dyser. Grenrør, ombygd innsug, custom intercooler/ radiator etc

Bremser foran stammer fra Pink opel power (420 kit), 296x28mm skiver.

karosseriet er breddet med VW Golf 1 hulbuer, innerskjerm bak er lagt rett ut i baksjerm, blinklys på skjerm er felt inn fra Golf III/Passat, lakkert VW Tornado rød (ly3d), luftinntak i front plate til oljekjøler og luftfilter ellers lite moddifikasjoner i karosseriet.

ALT av skruer er glassblåst og galvanisert på nytt, eller nye syrefaste.

Alt av understells deler og andre detaljer er pulverlakkert.

invendig er det også gjort litt..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg dåner... :thumb

 

2 svarte striper på veiene her på østlandet sa du ? feil, 4 striper ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår