Gå til innhold

Importering av en C3 Corvette

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by funkes

 

Er det vanlig 24% moms når du importerer en bil som er veteran også? Jeg har hørt begge deler og regner med at du vet svaret.

 

Tar meg friheten å svare:

Ja du får moms også. Man summerer en stykk kjøpesum, samlet fraktkostnad, vrakpant og et fortollingsgebyr, deretter legger man til 24% av hele denne summen i moms.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

Ascona, hvor mye betaler du pr. år i forsikring på corvetta di?

 

Veteran forsikrer du Corvetten din gjennom IF og Amcar, får du 1200 kr i forsikring, med maks kjørelengde på 8000km, bilen min er forsikret til 200000 kr, m full kasko (Chev Camaro 67) blir vel akkurat det samme på vetten.

 

Så betaler man ikke veiavgift,

 

mulig du visste alt dette, men for mye informasjon skader ikke

post-2105-13804851303676_thumb.jpg

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

Så lenge den kommer til norge ferdig tolla og klar for garagen bryr jeg meg ikke så mye om jeg må hente den i oslo(bor i kr.sand) men 15k syns jeg kanskje er litt mye, men kanskje ikke?

hvis det er med en gyldig kontrakt på at jeg får bilen helt ferdig i tønsberg for 15k + det bilen koster og 24% til staten

 

men det som uroer meg er at de sier bilen koster mere enn det den egentlig gjør :\ Siden det er GANSKE surt å miste bilen uten forsikring, så tror jeg valget faller på Phoenix...

Hvis ikke det er noen andre som har noen gode ideer, personlig så kunne jeg fortjent en USA tur :cool:

men så er det å få den over til norge uten problemer, da må jeg selv skaffe papirer og tilatelser, samt bilen på 1-2 uker(det er vel ikke sååå vansklig) men tar litt tid.

 

som hotrod sa, så er det kanskje lurt med en roro båt. kanskje jeg kan få den på "silokaia" i kristiansand da :D

 

http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/9/2/47466492.htm

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2414237402&category=6168

 

den nederste er et eksempel på hvor billigere det er på ebay.. men det er jo auksjon...

 

 

jeg hadde transportforsikring på bilen min, helt fra San Jose til Tønsberg, kostet 1000 kroner. (bilen ble forsikret for 350K)

 

Som de andre nevner, så finnes det billigere alternativ mht frakt.

 

Ellers så kan jeg anbefale en USA tur...spennende land!

Var i Colorado i november...litt annerledes enn California kysten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Torky

Ordnet selv med transporten gjennom Wallenius (rollo) da jeg fikk min bil sendt fra Newark til Drammen, kostet meg ca $1000.

 

Med bil til kr 40000,- og frakt til kr 10000,- blir sluttsummen rundt kr 65000,- importert på tredveårsregelen.

 

Vil det ikke bli problemer med godkjenning av bilen uten diverse E-merkede deler på en '74-modell?

 

E-merkede lys, og sikkerhetsbelter skal det være uansett nå for tiden, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

E-merkede lys, og sikkerhetsbelter skal det være uansett nå for tiden, desverre.

 

Nå vet jeg ikke om reglene er endret til det verre de siste tre årene, men jeg mener at E-merkingen ikke gjelder for biler fra før '71 (eller var det '73?) siden kravet ikke ble lagt til i loven før da.

Hadde ihvertfall ingen krav om E-merking da jeg registrerte min bil.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Torky

 

Nå vet jeg ikke om reglene er endret til det verre de siste tre årene, men jeg mener at E-merkingen ikke gjelder for biler fra før '71 (eller var det '73?) siden kravet ikke ble lagt til i loven før da.

Hadde ihvertfall ingen krav om E-merking da jeg registrerte min bil.

 

Det er ihvertfall ikke -73, jeg vet nemlig om en -73 modell de sliter med å få godkjent med DOT merka baklamper nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Veteran forsikrer du Corvetten din gjennom IF og Amcar, får du 1200 kr i forsikring, med maks kjørelengde på 8000km, bilen min er forsikret til 200000 kr, m full kasko (Chev Camaro 67) blir vel akkurat det samme på vetten.

 

Så betaler man ikke veiavgift,

 

mulig du visste alt dette, men for mye informasjon skader ikke

 

Jeg viste det ja, men siden jeg skal bruke bilen ganske mye kommer jeg nok til å koble ut speedometeret ganske fort ja :Devil:

kanskje skaffe meg en deamon forgasser eller en fiiin kompressor og lystgass... muhaaa

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

E-merkede lys, og sikkerhetsbelter skal det være uansett nå for tiden, desverre.

 

Det er da 3punktsseler i corvetta da. 2over brystet og 1 over magen.. Har ikke lest noen steder at de har fjerna disse. men de har jo ikke minska på sikkerhetet oppigjennom årene :op

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår