Gå til innhold
Bilforumet.no

964C2

Bruker
  • Innholdsteller

    419
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 964C2

  • Rang
    Indians and Porsches..

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    911 C2 (964)
  • Biltype (eks Audi)
    Porsche
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    3,6 Flat 6

Contact Methods

  • Bosted
    hjemme
  1. 964C2

    Tamiya boble?

    mmm... har den originale rc bobla.... 1/8 skala (fra '70 tallet) med hekkmontert glow motor.. skikkelig nostalgisk, inkludert mottaker/servoer fra tidlig '80 tall.. Og en 1/12 versjon av en dragrace boble, med vinge og greier:) ikke for salg... skal settes istand og pynte opp garasjen. Er det forresten noen som har noen deler til tamiya 959'en Skulle hatt et bedre karosseri og dekaler til min..
  2. jaja.. nå som man også får 911 turbo i cabriolet utgave..så er ikke mersja bedre på noe:) kuult videoklipp.. thx!!
  3. 964C2

    GRATTIS til Solberg!!!

    Trodde aldri at jeg kom til å oppleve dagen der Norske motorsports prestasjoner overskygger fortballen i media:) Takk Petter, for å takle presset i en ekstremt nervepirrende avslutning...tror muligens at Norges befolkning var mere nervøse enn Petter, det var jo nærmest en totalt utklassing på den siste etappen. Denne avslutningen overgår alle tidligere nervepirrende skistafetter o.l ... iallefall for min del. Fikk grøsninger på ryggen når målet ble passert! Dette er en kjempeprestasjon som bør havne inn i de norske historiebøkene... og som anerkjennes også av folk som ikke nødvendigvis er motorinteresserte... For bare håpe at flere nordmenn får sjansen til å utøve motorsport i fremtiden...og at myndighetene åpner for flere muligheter til å trene/ lære seg avansert kjøreteknikk med både motorsport og trafikksikkerhet som mål. det finnes sikkert også flere sportsgrener og hobbier som lider under neandertalersporten(hehe:) ) fotball og ski (hvor Norge uansett vil vinne, siden vi er født med ski på beina..).. lenge siden sist jeg skrev her, gitt.... men ble bare så inspirert idag...
  4. 964C2

    Tips fra Kid-A

    ja... det er noe som mangler... må nok alliere meg med noen...eller surre fast stativet på bagasjebrettet neste gang:) Rekker sikkert en tur til før snøen kommer.. Bildet ble forresten tatt med motoren igang...og hjelm, handsker og solbriller på:) nok et bilde uten fører... men artige svinger:)
  5. 964C2

    Kyosho Mini z

    oh.. yes.. har en lettere mod'et mini-z med tilhørende porsche 996 Gt3 og Subaru Wrc karosseri.. Kjører sammen med noe kamerater sånn ca en gang i uka. Nb! tror at man kan beregne 1000-1500 kr i tillegg til til kjøp av bilen, dersom man ønsker kjøre endel. Ikke fordi ting går istykker, for de tåler sinnsykt mye juling, men fordi man fort ønsker kjøre fortere (og ha kuulere bil enn de andre:) )
  6. 964C2

    Tips fra Kid-A

    og jeg som hadde tenkt å poste et motorsykkel bilde ... vel, gjør det allikevel...skal forsøke lære meg ta enda bedre bilder før neste sesong...
  7. ja... det koster mye.. Bilen ga jeg 1190 for, men har brukt like mye på trimdeler og batterier til nå.. Prisen/ oppbyggningen/ mulighetene mht mini-z tilsier at det passer best for hobby/klubbkjøring.. Iallefall når man skal begynne trimme og kjøre fort med de.. men kostnadene er uansett lavere enn det jeg husker fra 1/8 -1/12 bilene jeg kjørte.. Tror at man fort bruker 3000 kroner dersom man skal ha en ålreit mini-z bil til banekjøring..... Reservedelene er latterlig dyre, jeg tror jeg skal forsøke lage noe av det selv.. har jo litt av hvert i garasjen...inkludert dremel. søren å , trengte jo egentlig ikke nok en hobby og kostnad.... men det er jo moro og sosialt da... 349,- høres ut som en ålreit pris for mange timer med moro...og uten hangover dagen etter!!
  8. er det proporsjonal styring/ gass på de bilene? Kjøpte sånn Kyosho mini-z bil her om dagen.. men det var fordi en kamerat allerede hadde en fra før. Kjørte mye modellbil når jeg var yngre..elektro, glow byggy og banebil... men hadde glemt at det var så morsomt:) De minibilene er egentlig enda morsommere.... fordi man slipper skru og kan kjøre og kjøre og kjøre.... Tar ca 10 minutter å lage bane i garasjen...har en palle med ganske stive 40*40 cm teppeplater, tidligere brukt til messer/utstillinger. Kan bare legge de inntil hverandre uten å tape eller lignende... merker ikke overgangene fra teppebit til teppebit. Så..... nå er vi tre stykker(alle rett under 30) som kjører små lekebiler på kveldstid... har allerede 5 timers gangtid på min bil...og jeg kjøpte den på tirsdag.... flott måte å samle den "gamle" kameratgjengen på er det iallefall, blir brukt litt lite tid til sånn siden alle jobber mye, og enkelte har anskaffet både kone og barn. Sniker meg ut fra kontoret snart for å besøke modellbil butikken... skal oppgradere bilen med kulelager og.....:) Kjører porsche 996 gt3... et veldig holdbart karosseri har det vist seg.. ferrari og viperen har mistet speilene allerede:) Første forsøk på å lage bane..:
  9. 964C2

    Polly godkjent

    hehe... tilogmed startmotoren på den må ha mere dreiemoment enn en liten vtec motor..:):) det var en spøk...det var en SPØK!
  10. 964C2

    201m Jarlsberg flyplass 9aug

    Hmmmpppf.. er ikke 550,- litt dyrt ? Det er riktignok et lovlig alternativ til "natt-aktiviteter", men jeg ville tro at 550,- er alltfor mye penger for en ungdom som ønsker prøve bilen sin.. mulig jeg tar en tur bort dit... men ikke noe dragracing på meg..
  11. 964C2

    V8'r skryt !

    160Nm er bare halvparten av hva det burde vært:) Alle biler har fordeler og ulemper.. sett fra bruksområde, kostnad, kvalitet, konstruksjon etc.. det hele koker ned til hva man selv liker egentlig.. Hvis det viktigste er å velge en fornuftig, driftsikker, bensinsnill og enkel bil, så kjøper man f.eks en hvit toyota med stålfelger. Men bruker man følelsene så finner man en bil med spennende design, litt motor og aksepterer høyere kostnader. Burde egentlig være personens egen smak som styrer... men tror nok at kamerater, foreldre, besteforeldre etc påvirker valget. ...eks.."Bestefar" har jo kjørt bil X i 50år, derfor vet jeg at det er den beste!! Eller; nå har jeg kjørt 4 forskjellige biler totalt, da er den bilen jeg likte best av disse verdens beste og den bør forgudes! For meg så ville jeg nok (om mulig) kun valgt bil ut fra følelser og tilgjenglig cash (langsiktige kostnader også planlagt...) men vet jo selv at den kjedelige bilen ville vært mere fornuftig og billigere i drift.. men jeg skal leve mitt eget liv og ha det GØY den relativt korte tiden man er funksjonell på denne planeten... og ikke bruke tiden på å overbevise andre at de skal ha samme smak/følelser som det man selv har...
  12. 964C2

    V8'r skryt !

    det her er vel en diskusjon som preges av at folk har forskjellig smak og preferanser.. før jeg kaster meg inn i denne, så skal det sies at jeg ikke er biltester til vanlig...og selv om jeg er 10 år eldre enn enkelte andre her, så har heller ikke jeg kjørt alle slags biler og forskjellige motorkonstruksjoner. Har riktignok kjørt endel forskjellige, og har fått noen personlige(!!) favoritter etterhvert, men prøver iallefall å ha et åpen sinn mht andre motorer/ kjøretøy. Og det går an til å bruke sin egen fornuft og utvikle sine egne meninger på tvers av hva andre mener..og påstår..:) Har ikke V-8'er eller V-tec motorisert bil selv... men kunne jeg velge så hadde det nok blitt en V-8 på grunn av lyd, egenart og dreiemoment. Firesylindret rekkemotor er jo så vanlig at det blir kjedelig:) (ironi..) Bilen min har 3,6 liter bokser med 325NM på topp.. ikke søren om jeg ville byttet det ut mot en liten avgiftssnill 1,8 liter... Er så deilig å alltid ha dreiemoment tilgjengelig...det drar nesten uansett hvilken gir/hastighet man har.. Synes det er slitsomt å måtte gire og mase med en skrikende turtallsmotor.. dog så er det morsomt at motoren i bilen min tildels endrer karakter over 4000 rpm. Kjører man rolig så bruker den ikke noe mere bensin enn en vanlig bil. Men det betyr ikke at jeg ikke er fascinert av honda motorene.. Synes NSX er kuul... og den har jo 3,2 liters motor (og 3liter?) .. sikkert en grunn til at den har såpass stort volum, den skal jo matche sine konkurrenter (+ historikk..) Men allt behøver ikke være moderne og avansert for at det skal fungere og være kuult (det er en smak sak). Har kjørt endel med min gamle motorsykkel i sommer.. lengste turen var på 360 mil (nord norge). For endel R-motorsyklister så ville det sannsynligvis ikke vært på tale å kjøre en slik sykkel.. det går jo ikke fort og aksellerasjonen er moderat. Men selv med 60 år gammel teknikk ( og en motorkonstruksjon som begynte bli gammeldags allerede når den var ny i 1944..) så fungerer det fint på langturer også. Japsene kan putte inn mere hester og forbedre en kopiert utgave, men det blir ikke det samme... lyden og følelsen av den grove og enkle motorkonstruksjonen gir en helt spesiell opplevelse. Klarer meg med 3 gir i Norge, 3dje går fra 40 til 130... ( Fordelen er, på samme måte som en V8, stort volum og mye dreiemoment !! En japsesykkel går fortere, aksellerer fortere etc etc... men godfølelsen/ godlyden er helt borte...(men adrenalinet/dødsangsten er til stede:) ) Synes egentlig ikke at det er så spesiellt tøff lyd i en en firesylindret rekkemotor på høyt turtall..egentlig så er det like slitsom lyd som i en totakter. Liker flathead V8 best da....mmm godlyd! jada, jada... lav literytelse og korte serviceintervall... men i mine ører en flott motorlyd og en morsom motorkontruksjon.. jeg penset inn på veterankjøretøy her.. grunnen er at jeg liker motorlyd og også estetikk/ designet.. Japsene har endel å lære der... nede i motorommet på f.eks en subaru så er det vel ikke akkurat pent.. MEN, det er hva jeg liker da... og jeg håper ikke jeg hardnakket har påstått at jeg har rett..og har vel ikke grunnlag til å påstå noe heller, siden jeg ikke har kjørt allt mulig av biler.. Dog så er det viktig å nevne at det aller meste ble prøvet ut de to første tiårene av bilens/motorkjøretøyenes historie.. Etterspørsel, produksjonsteknikk, materialteknikk, sikkerhet etc har styrt hva som ble med videre og hva som har blir gjeninnført.. japsene har lånt mye av andre.. og hatt suksess med å forbedre det. men det mangler noe av det spesielle (sjelen og designet) som endel europeiske/ amerikanske kjøretøy har ... på godt og vondt riktignok. Mye amerikansk design som jeg ikke liker...allt var så mye bedre før 1955 :) Har heller ennå ikke kjørt en japsebil som jeg sitter godt i..
  13. lån, hard jobbing og sparing.. ikke røyke og litt færre dyre turer på byen... ..stort sett lite penger til andre ting enn bil/ bolig... sukk..
  14. 964C2

    Sommerbilder

    et til da..:)
  15. 964C2

    Sommerbilder

    mitt bidrag.. På vei over saltfjellet... fra nord-norge turen i 2003 ..en av de dagene det var bra vær..:)
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.