Gå til innhold

Importering av en C3 Corvette

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå er det snart tid for meg å skaffe en bil.

Jeg har bestemt meg for å importere fra USA, siden det virker som den billigste plassen.

jeg har tenkt på en 74 mod, i en prisklasse på $4-7k

eldre modeller går også fint, men siden jeg ikke kan bruke den før om 1 år så lønner det seg vel å kjøpe en som ikke er veteran?

 

jeg har hørt om at man kan kjøre den inn i norge og vente med å betale tolla til den er veteran, går det?

 

Hvor burde jeg kjøpe bilen? er det lurt å kjøpe bilen på en internett auksjon? som feks: http://www.traderonline.com eller http://www.ebay.com ? Det tryggeste er vel å kjøpe den hos en forhandler, men der er det mindre utvalg, og vansklige å finne biler med bilder.

 

jeg er medlem i corvetteclubben og skal snart bli medlem i amcar(ikke før jeg får bilen)

 

takker på forskudd for svar, og jeg vil gjerne være med på en amcarklubb for ungdom(som iaf er det i hodet :P )

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by CorvetteC3

Nå er det snart tid for meg å skaffe en bil.

Jeg har bestemt meg for å importere fra USA, siden det virker som den billigste plassen.

jeg har tenkt på en 74 mod, i en prisklasse på $4-7k

eldre modeller går også fint, men siden jeg ikke kan bruke den før om 1 år så lønner det seg vel å kjøpe en som ikke er veteran?

 

jeg har hørt om at man kan kjøre den inn i norge og vente med å betale tolla til den er veteran, går det?

 

Hvor burde jeg kjøpe bilen? er det lurt å kjøpe bilen på en internett auksjon? som feks: http://www.traderonline.com eller http://www.ebay.com ? Det tryggeste er vel å kjøpe den hos en forhandler, men der er det mindre utvalg, og vansklige å finne biler med bilder.

 

jeg er medlem i corvetteclubben og skal snart bli medlem i amcar(ikke før jeg får bilen)

 

takker på forskudd for svar, og jeg vil gjerne være med på en amcarklubb for ungdom(som iaf er det i hodet :P )

 

Du stikker til USA, og har minst 10-20 biler å se på, over en periode, helst samlet på omtrent samme sted, finner den bilen du vil ha, og får den transportert over..

Evnt kan du ta kontakt med noen som driver med eksport av biler der borte, noe som selvsagt ikke er fullt så trygt..

 

Selv hadde jeg ALDRI kjøpt en bil der borte uten å ha sett den først.

Og ja, det stemmer at du slipper å betale avgifter ved import, alt du må betale er mva av kjøpssum og transportkostnader, resten betaler du ved registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen her som har importert en bil fra eller noe annet, som vet hvordan det er å få den på båt o.l ?

det lureste er vel å bestille ferje på forhånn. Hvordan er det med å ringe Christer(som er i en av de andre postene) kan jeg bare levere bilen hos han så ordner han resten? :rolleyes:

 

Jeg er HELT ny på dette, det er derfor jeg maser.

Takk for raske svar, amcar 4 ever

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

er det noen her som har importert en bil fra eller noe annet, som vet hvordan det er å få den på båt o.l ?

det lureste er vel å bestille ferje på forhånn. Hvordan er det med å ringe Christer(som er i en av de andre postene) kan jeg bare levere bilen hos han så ordner han resten? :rolleyes:

 

Jeg er HELT ny på dette, det er derfor jeg maser.

Takk for raske svar, amcar 4 ever

 

jeg tok inn en bil ifjor via Phoenix i tønsberg... ordnet med transport på flatbedtruck fra San Jose til Hanford(?), CA

og hentet bilen i Tønsberg noen måneder senere..

 

Det går nok an til å finne billigere transport via noen som spesialiser seg på ren biltransport.

Litt skummelt å kjøpe bil på ebay(med mindre du får den rasende billig..). Best å reise over selv, eller finne noen teknisk kyndige du stoler på.. eller evt via et norsk firma som har garanti...

 

 

porsche 4 ever:) ja, og Indian 4ever:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rollo = roll on roll off. Nesten som er ferje bare uten turister og enarmede banditter. Kun biler og mannskap.

 

Så ny som du er vil jeg sterkt anbefale å gå via selskaper som f.eks Phoenix. Du betaler litt ekstra, men samtidig slilpper du turen over for å sjekke sjøl.

Hvo9rfor ikke medle deg inn i Amcar på forhånd? Da får du hjelp og gode råd også om selve importeringen, hvis du likevel ønsker å gjøre det sjøl.

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Rollo = roll on roll off. Nesten som er ferje bare uten turister og enarmede banditter. Kun biler og mannskap.

 

Så ny som du er vil jeg sterkt anbefale å gå via selskaper som f.eks Phoenix. Du betaler litt ekstra, men samtidig slilpper du turen over for å sjekke sjøl.

Hvo9rfor ikke medle deg inn i Amcar på forhånd? Da får du hjelp og gode råd også om selve importeringen, hvis du likevel ønsker å gjøre det sjøl.

 

Lykke til!

 

det er bare importering jeg er ny på, Corvette har vært bilen i mange år. og vi har selv hatt en, du har sikkert sett den :P du bor jo i kr.sand (den er ikke her nå) det var en 1969 454cid med sorte sidepipes. den var en cupe og knall gul.

Hvordan er det med Phoienix, har de folk i USA? og må jeg si ca hvilken bil jeg vil ha til de så leter de etter ett eksemplar?

 

Det står lite på http://www.phoenixuscars.no og det virker kanskje litt dyrt? står ingen priser, men de legger sikkert på noen tusen for bilen? ikke vet jeg, har ingen erfaringer med dem.

Å reise til USA er aktuelt, men da står jeg jo igjen uten transport hjem. er det da man ringer til Christer? (er det mye svindling rundt dette?)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

 

det er bare importering jeg er ny på, Corvette har vært bilen i mange år. og vi har selv hatt en, du har sikkert sett den :P du bor jo i kr.sand (den er ikke her nå) det var en 1969 454cid med sorte sidepipes. den var en cupe og knall gul.

Hvordan er det med Phoienix, har de folk i USA? og må jeg si ca hvilken bil jeg vil ha til de så leter de etter ett eksemplar?

 

Det står lite på http://www.phoenixuscars.no og det virker kanskje litt dyrt? står ingen priser, men de legger sikkert på noen tusen for bilen? ikke vet jeg, har ingen erfaringer med dem.

Å reise til USA er aktuelt, men da står jeg jo igjen uten transport hjem. er det da man ringer til Christer? (er det mye svindling rundt dette?)

 

Phoenix har folk i USA til å pakke(bygge) containere, og folk fra Norge reiser rundt i bla. California for å kjøpe biler..

Ring dem.. eller stikk innom dersom du er forbi tønsberg.

Det blir dyrere enn det man kunne ordnet selv..de lever av importen + salg av deler.. står noen opphogde corvetter som delebiler der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett igjennom ALT av biler i skandinavia i over 6mnder nå, og det er ingen biler jeg har sett til nå som interesserer meg!

jeg vet ikke hvordan amcar prisene er nedover i europa, har hørt om no billig i nederland(eller var det belgia) av en derfra, han ga ca 25000kr for en brukbar en der nede.

I USA kan man få ett brukbart eksemplar, for rundt $5k og det er ikke mye, hvis man regner med ca 10k i transport og slik så har man en corvette klar i norge for ca 50.000kr, og det er ikke galt.

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresno, CA er forresten stedet de samler opp/ pakker bilene...

 

Hanford er like ved... har vært på swapmeet der... sov på bakken...litt uvant med hylende coyote og mulighet for slange og edderkoppbesøk på natten..

 

Kjenner forresten endel folk i calif. men de holder på med litt eldre kjøretøyer... gamle indians, '30talls ford, Cord etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

Men er det noen som vet hvor mye Phoenix tar itilleg til prisen for bilen? hvis vi sier bilen koster 50.000kr, tar de da 20.000kr for å få den til norge?

det hadde jo nesten vært katta i sekken

 

det var vel rundt 15 tror jeg.. det er noen tusenlapper mere enn andre steder. Syntes det var litt dyrt.. men for min del så er jo veien til tønsberg ganske kort, måtte ordne med tollvesenet etc før jeg fikk prøveskilter. koster fort noen tusen kroner ekstra dersom jeg måtte ta fri fra jobben for å hente bilen i f.eks oslo.

 

det er vel endel billigere å frakte biler fra østkysten til norge...mye kortere vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den kommer til norge ferdig tolla og klar for garagen bryr jeg meg ikke så mye om jeg må hente den i oslo(bor i kr.sand) men 15k syns jeg kanskje er litt mye, men kanskje ikke?

hvis det er med en gyldig kontrakt på at jeg får bilen helt ferdig i tønsberg for 15k + det bilen koster og 24% til staten

 

men det som uroer meg er at de sier bilen koster mere enn det den egentlig gjør :\ Siden det er GANSKE surt å miste bilen uten forsikring, så tror jeg valget faller på Phoenix...

Hvis ikke det er noen andre som har noen gode ideer, personlig så kunne jeg fortjent en USA tur :cool:

men så er det å få den over til norge uten problemer, da må jeg selv skaffe papirer og tilatelser, samt bilen på 1-2 uker(det er vel ikke sååå vansklig) men tar litt tid.

 

som hotrod sa, så er det kanskje lurt med en roro båt. kanskje jeg kan få den på "silokaia" i kristiansand da :D

 

http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/9/2/47466492.htm

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2414237402&category=6168

 

den nederste er et eksempel på hvor billigere det er på ebay.. men det er jo auksjon...

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnet selv med transporten gjennom Wallenius (rollo) da jeg fikk min bil sendt fra Newark til Drammen, kostet meg ca $1000.

 

Med bil til kr 40000,- og frakt til kr 10000,- blir sluttsummen rundt kr 65000,- importert på tredveårsregelen.

 

Vil det ikke bli problemer med godkjenning av bilen uten diverse E-merkede deler på en '74-modell?

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du stikker til USA, og har minst 10-20 biler å se på, over en periode, helst samlet på omtrent samme sted, finner den bilen du vil ha, og får den transportert over..

Evnt kan du ta kontakt med noen som driver med eksport av biler der borte, noe som selvsagt ikke er fullt så trygt..

 

Selv hadde jeg ALDRI kjøpt en bil der borte uten å ha sett den først.

Og ja, det stemmer at du slipper å betale avgifter ved import, alt du må betale er mva av kjøpssum og transportkostnader, resten betaler du ved registrering.

 

Er det vanlig 24% moms når du importerer en bil som er veteran også? Jeg har hørt begge deler og regner med at du vet svaret.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår