Gå til innhold

Importering av en C3 Corvette

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ascona

 

Regelen om flyttegods gjorde at en bil kunne importeres uten modifikasjoner.

Jeg har selv hatt flere biler som har vært tatt inn etter den regelen, og kjenner MANGE som har flyttegodsbiler.

Bilene som ble tatt inn etter det særunntaket kunne importeres som de var, uten modifikasjoner.

 

Beklager Ascona men her tar du feil, reglene er nøyaktig slik som Ken har beskrevet: Man kan ikke ha orange parklys og man kan ikke ha røde sidemarkeringslys. Min 86 Corvette er tatt inn som flyttegods (av forrige eier) og det var nettopp disse tingene som måtte endres ..

 

At reglene praktiseres ulikt rundt omkting er dog en annen sak...

1986 Chevrolet Corvette Z51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z51

 

Beklager Ascona men her tar du feil, reglene er nøyaktig slik som Ken har beskrevet: Man kan ikke ha orange parklys og man kan ikke ha røde sidemarkeringslys. Min 86 Corvette er tatt inn som flyttegods (av forrige eier) og det var nettopp disse tingene som måtte endres ..

 

At reglene praktiseres ulikt rundt omkting er dog en annen sak...

 

Neida, jeg tar ikke feil, biltilsynet prøvde desperat å stoppe flere av de jeg kjenner som har flyttegodsimportert bil, men klarte det ikke av den enkle grunn at de hadde reglene på sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Neida, jeg tar ikke feil, biltilsynet prøvde desperat å stoppe flere av de jeg kjenner som har flyttegodsimportert bil, men klarte det ikke av den enkle grunn at de hadde reglene på sin side.

 

OK, flott.. Har du peiling på hvor jeg kan finne dokumentasjon på dette? Er lei av anmerkning for feil farge på parklys og sidemarkeingslys (jeg har det selvflgelig slik det skal være) på hver eu-kontroll ....

 

BTW skal du til Hamar i juni ?

1986 Chevrolet Corvette Z51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z51

 

OK, flott.. Har du peiling på hvor jeg kan finne dokumentasjon på dette? Er lei av anmerkning for feil farge på parklys og sidemarkeingslys (jeg har det selvflgelig slik det skal være) på hver eu-kontroll ....

 

BTW skal du til Hamar i juni ?

 

Det blir ikke no Hamartur på meg nei, jobber nok den helga.. Men skal prøve å få tatt en liten tur for å hilse på folket, er jo mye gromt i klubben!

 

Dokumentasjon finner du i kjøretøyforskriftene som gjaldt den dagen din bil ble tatt inn, du må da ha hele boka, inkludert regler om flyttegods.

Evnt kan du bare vente til utpå høsten, så myknes visstnok regelverket opp, det er nok en enklere løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z51

 

Beklager Ascona men her tar du feil, reglene er nøyaktig slik som Ken har beskrevet: Man kan ikke ha orange parklys og man kan ikke ha røde sidemarkeringslys. Min 86 Corvette er tatt inn som flyttegods (av forrige eier) og det var nettopp disse tingene som måtte endres ..

 

At reglene praktiseres ulikt rundt omkting er dog en annen sak...

 

Jepp!

Måtte bytte ut frontlyktene med E-merkede H4 utgaver, markeringslyset i blinklysene foran måtte kobles ut.

De røde sidebak måtte kobles ut, men jeg kunne beholde de oransje sidemarkeringslysene foran dersom jeg ønsket.

 

jeg monterte sideblinklys a'la europa utgavene, men det er kanskje mulig å få godkjent med blinklys ved/i fremre sidemarkeringlys.. Men det er en regel om at man skal se sideblinklyset fra bilens bakre hjørne (ett visst antal cm ut fra siden).

Bakre blinklys er heldigvis separate og oransje, så jeg slapp bytte de.

 

Blibelter må ha e-merker og ting som dekkdimensjoner etc sjekkes.. Jeg fikk et skriv fra importøren som viste til typegodkjennelsen, førstegangsregistrering og antall seter (har vært litt kluss rundt det tidligere siden det egentlig bare er plass til barn bak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

Jepp!

Måtte bytte ut frontlyktene med E-merkede H4 utgaver, markeringslyset i blinklysene foran måtte kobles ut.

De røde sidebak måtte kobles ut, men jeg kunne beholde de oransje sidemarkeringslysene foran dersom jeg ønsket.

 

jeg monterte sideblinklys a'la europa utgavene, men det er kanskje mulig å få godkjent med blinklys ved/i fremre sidemarkeringlys.. Men det er en regel om at man skal se sideblinklyset fra bilens bakre hjørne (ett visst antal cm ut fra siden).

Bakre blinklys er heldigvis separate og oransje, så jeg slapp bytte de.

 

Blibelter må ha e-merker og ting som dekkdimensjoner etc sjekkes.. Jeg fikk et skriv fra importøren som viste til typegodkjennelsen, førstegangsregistrering og antall seter (har vært litt kluss rundt det tidligere siden det egentlig bare er plass til barn bak)

 

Det du beskriver her er en vanlig bruktimport..

Flyttegodsimport ble berørt av helt andre regler, dersom du har flyttegodsimportert bil, og frivillig har gitt etter for biltilsynet vil jeg kalle deg direkte dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Det du beskriver her er en vanlig bruktimport..

Flyttegodsimport ble berørt av helt andre regler, dersom du har flyttegodsimportert bil, og frivillig har gitt etter for biltilsynet vil jeg kalle deg direkte dum.

 

Jeg måtte ta inn bilen som bruktimport som følge av forskjellige regler... ikke fordi jeg er DUM!!

 

De endret vel regelverket rundt flyttegods-biler ifjor.. for å virkelig fremheve den norske sosialist/kommunist moralen..

Jeg er ikke sikker, men jeg tror endringen ikke bare gjaldt bruksfradrag etc. men jeg kan jo ta feil! Gidder heller ikke sjekke heller...

Jeg svarte egentlig på topicen som var import av en corvette, og hoppet som vanlig over krangleinnleggene...og refererte til hvordan min USA bil måtte tilpasses EU/norske krav for å bli registrert i norge.

 

Fikk forresten lite skilt bak siden jeg har usa støtfanger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

Jeg måtte ta inn bilen som bruktimport som følge av forskjellige regler... ikke fordi jeg er DUM!!

 

De endret vel regelverket rundt flyttegods-biler ifjor.. for å virkelig fremheve den norske sosialist/kommunist moralen..

Jeg er ikke sikker, men jeg tror endringen ikke bare gjaldt bruksfradrag etc. men jeg kan jo ta feil! Gidder heller ikke sjekke heller...

Jeg svarte egentlig på topicen som var import av en corvette, og hoppet som vanlig over krangleinnleggene...og refererte til hvordan min USA bil måtte tilpasses EU/norske krav for å bli registrert i norge.

 

Fikk forresten lite skilt bak siden jeg har usa støtfanger:)

 

Når du svarer på det første innlegget er det lurt å trykke på quoteknappen der istedetfor på et helt annet vilkårlig innlegg.

Når det gjelder de nye reglene om flyttegods medfører de at ALT er som ved vanlig bruktimport nå, både avgifter og tekniske krav.

 

Jeg har lite skilt både foran og bak jeg, etter mye krangel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta med flyttegods importbil er et laaaaaaaaaaang og kranglete kapitel.

 

Frem til sent 80 tall tror det var 88 eller 89 så står det i boka at bilen skulle godkjennes slik den sto kun med H4 lys og blinklys/markeringslys endra. Nå kan vi ha markeringslysa igjen.

Etter dette mått belter, reflekser, alle lys mm mm mm være E merka ol. så utpå 90 har de endra frlere ganger med mere og mere innsnevring og nå tetta helt igjen.

 

Men det har vært veldig mange rare og lokale måter og tolke dissa regla på de fleste oftest feil når man ser i boka.

 

Detta er et langt kapittel med ullen dokumentasjon au så jeg skla ikke gå i detalj.

 

Selv kjører jeg 74`med E merka frontlys, uten sideblinkers, røde bakblinkers, US belter, MPH speedo, osv mao det eneste som er endra er front hovedlysa også har jeg fjerna markeringslysa.

 

Når jeg er hos tilsynet spørr de om jeg vet hva flyttegodts i 74` innbefatter ja sier jeg og viser de min dems egen bok som ligger i hanskerommet.

Ja da gidder jeg ikke krangle med deg sier de sjekker lys bremser virker og ønsker meg lykke til videre.

 

Har prøvd og finne alle reglene rundt det for min bil med gikk opp da de for min 74` gjelder fra en gang i Juni 1946...

 

Så lykke til med flyttegods kjøp boka og les nøye krangl så leeeeenge og stå på ditt.

 

Mvh

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorvetteC3

Tenkte jeg skulle få dette litt mindre off-topic

det er IKKE flyttegods import denne tråden er om :P

den er om _IMPORT_ *nikke med hodet*

 

Oki tipset er kjøp brukt C3 som er flyttegodsimportert for lenge siden finnes i bøtter og las i detta landet til en ok pris.

Og de finnes i sverige til enda billigere penge.

 

Importere fra USA sparer du lite på gjør du det så dra og se på bilen selv eller be en du stoler 100% på gjøre det for deg.

Her er det MANGE luringer som selger mye skrot.

 

Ting og se etter er rust i ramma der den går opp over bakhjula.

Dårlig fiksa glassfiber kaross reparsjoner samt el feil.

De er forfulgt av jordingsfeil pga glassfiberkarossen.

 

Lykke til med jakta

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår