Vomaz Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 det handler ikke om hvilken bil man kjører, men hvordan man kjører den, sier nå jeg... :biker Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Som folk sier, det henger bra som bare det i 240 bare du blir vant med at det krenger... Meeen, vist du i tilleg til senk og dekk, slenger på stabstag både forran og bak så krenger det ikke stort og henger som faaaaeeen... Helt utrolig egentlig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 men når det gjelder å kjøre på vei, så er det en del andre faktorer en bil som spiller inn her da. førers erfaring lokal kunnskaper og hvor mye han tørr å ta i! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Alle vinkler, oi, åssen justerer man SAI/KPI da, kan vel forandre den litt på Camberjusteringa men kan du justere den i forhold til camber, også har vi kombinertvinkelen, er den justerbar? ER flere vinkler i ei forstilling enn vi har navn på, men er godt justerbart på 240.Flisespikkeri dette men sier du alle så bör det väre alle. Joda.. du har sikkert helt rett i at det ikke er "alle"... Men du kan justere de "de fleste" vinkler som er aktuelt får en gatebil.. er jo ikke noe racerbil da, er jo en orginal familiebil vi snakker om.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 forsterkningsplate i dempertårnene. Hva er det... hvor får jeg tak i det, eller er det noen jeg må lage selv, vist det er noen som selv konstrueres trenger jeg et bilde av det.. Det er en plate som du legger mellom toppmonteringen og dempertårnet. Skal du ha fjærbenstag må du montere lengre bolter enn originalt. Det som kan skje om du ikke har dem er at du slår opp dempertårnene så dem buler oppover og det blir helt forjævlig og demontere igjen. SAM i sverige som har dem. Du kan helt sikkert kjøpe dem gjennom pedersen. Anbefaler egentlig alle som har en senket 240 som blir brukt og montere forsterkningsplater. Bildet er forresten tyvlånt fra IPD Edit: Dem er også levert originalt på 242 GT, volvo klarer sikkert få tak i noen. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Edit: Dem er også levert originalt på 242 GT' date=' volvo klarer sikkert få tak i noen.[/quote'] dem er også levert til Varevogner også... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Hei.. Dette er det som gjorde susen på min bil.. 1. skiftet alt av bremse deler, Nye kaliper og skiver .. S60R bremser på vei.. 2. Monterte de gule R-Sport demperne. R-Sport Strut Cartridge (FRONT), Volvo PN 552197, COMPRESSION 100 Nm REBOUND 360 Nm R-Sport Shock (REAR), Volvo PN 552198, COMPRESSION 100 Nm REBOUND 400 Nm 3. Monterte framfjærene som 242GT hadde originalt, og de mykeste originale bak. 4.krengningshammer 21mm framme og 25mm bak 5.skiftet alle foringene.. 6. monterte alle ekstra forsterkningsstag. 7. Nye Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 205/55 8. Motor en B23et meste original men med electromotive justerbart sprut mest for å optimalisere når eg bytter kamaksler og for å få bensinforbruket ned, liker å eksperimentere. Men konklusjonen er at en A-B eller D kam er egentlig det beste til en T3 trim 60.. Dreiemoment må komme på eit turtalsregister som føles normalt til daglig.. Dette er ikke noen racer men tipper på ca 190-200 ærlige hester, som er veldig kjørbare. Og eit rått dreiemoment på lave turtal.. Det vart en steike god bil å kjøre, men noe i stiveste laget se Rebound.. 9.Trutracen har kommet i posten nå..he he … Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 den røde 244TIC'en min ligger som en gocart i allefall.. røde koni bak, org olje forran.. hardt kappa senkefjører, 17" med 215 dekk.. er nesten for stiv syns jeg.. er org. under ellers foringer etc.. på 242'n blir det antaglig sellholm coilovers framme, pga. tung v8 :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 For å si det enkelt, så blir det som du gjør det til! Er jo begrenset hva du kan forvente av en gammel og original bil når det gjelder veiholdning. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 må vel prøve å få tak i noen slik plater da.. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 240'en ligger svært bra på veien. du må bare bli vant til at det krenger først. Krenger??? Da har du ikke gjort nok med den... :???: Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Bare å fjerne fjärene det..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Bare å fjerne fjärene det..... da blir det gnistfokk etter deg :) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 kikk framover... 240 blir ikke så lav da... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 kikk framover... 240 blir ikke så lav da... prøv.. her noen bilder som jeg tok etter at jeg hadde tatt av fjæren min før jeg denne bilen ble spiker. Foran da, står kun med originale dempere men stiv nok ble den i allefall :) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.