Gå til innhold

Performance VW's Top 10 what not to wear (fra PVw Jan'06)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dersom alle følger den listen, vil det snart komme en liste om hvor fett rice-look er, fordi clean look begynner å bli oppbrukt. :rolleyes:

 

Sålenge man bygger en bil til én stil, ikke setter chrome angels på en gloss gul bil med bur og sorte detaljer, men da quad lights på den, syns jeg det er helt greit. Så lenge bilen er fra 1984, og du bygger den med det som fantes da, eller ett par år senere, helt greit. Eller, go custom. Gjør det selv.

 

Det enkle er ofte det beste, pleier å si at senk og felg gjør utseende langt bedre. Dersom man i tillegg enten har alt lakkert i bilens farge, eller lakkert i sort, blir det enda bedre.

 

Finn din stil, følg den. Så lenge du følger den, og gjør det bra, og viktigst av alt er fornøyd med bilen, drit i hva andre sier (og de vil trolig nok like det så lenge den er gjennomført, uansett stil).

 

Mvh

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten alle biler blir bra med moderat styling. Da mener jeg moderat !

M3 speil, felger med kant eller polert kant, gitter i grillen eller fangeren, fancy baklykter, fancy framlykter, psyke farger, er jo noe 70% av alle gatebiler har.

 

Dette tilsvarer det som var stilen på 80-90 tallet. Ikke likt, men i den grad at alle hadde det samme da også: laksetrapp, 13-15 toms hjul, spoilersett med skjermbreddere, terninger, wunderbaum, leatherlook setetrekk, Pioneer kasettspiller, 6x9 i hattehylla, ekstra tåkelys foran. osv osv..

 

ALT havner i kategorien RÅNERE.. Eneste forskjellen er at stylingen er annerledes og at verdien på stylingen er mangedoblet. Fremdeles er det rånestil..

 

Men, ikke misforstå.. Det er mange biler der ute som ser bra ut.

Desverre er det like mange som ikke ser bra ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ler like godt hver gang jeg leser denne tråden og lurer fælt på hvorfor ingen har sagt noe om dette tidligere: Hvordan i helvete går det ann å si at feks. m3 speil eller lambodører er styggere en eksempelvis Dummy discs!!!! Jeg sier ikke at jeg synes m3 speil er dritkult, men fake bremseskiver bak..... Please...... :puke

Desuten burde det heller vært forklart at folk må modifisere speila, så de ikke ser ut som bamseører som står til værs. Og jeg vil mye heller ha sølv gitter i fangeren min enn en dash-montert lcd/tft skjerm med lendningspagetti godt synlig. Det er ikke pent med orginal skjerm som kommer opp av dashen i nye biler engang. feks. Volvo... Jeg synes det er mange typer look som er pent bare det er gjennomført hele veien ikke litt fra hver stil. og hvorfor skal man bestemme hva andre skal gjøre med bilen sin? la heller være å gjøre det selv. Selv har jeg både sota ruter, (hele veien rundt med samme midium film)

det er orginal fader på frontruta mi og jeg har Angel Eyes.... ingen har sett en bil som ligner eller er i nærheten (så saueflokk mentaliteten faller gjennom)og ingen har klaget over eller hintet til at bilen min er stygg. når ting kom på markedet synes jeg heller ikke har noe å si men har man rs fanger med sideriller foran, så få på de tilhørende rillene på bakfangeren også. Da går det igjen rundt bilen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

må bare få sagt det;

Stian.S; jeg tror jeg akkurat ble forelsket i bilen din :)

 

Og si at en ting er "inn" og "ut" er jo bare helt teit, det blir og samle en gjeng med mennesker for og disse en annen gjeng med mennesker fordi de liker noe annet. Det finnes egentlig ingen ting som er PENE og STYGGE, for alle har hver sin smak, og den kan ikke defineres, bare tosker prøver og gjøre det.

 

Ja, tenk om noen faktisk liker og ha helt svart soting bare på bakvinduene og DTM-potter og huggabugga, hva så? Det er jo deres greie, og andre sin greie, det er jo i bunn og grunn hva man liker SELV som spiller noen rolle.

 

Men at noen faktisk velger og ha fake bremseskiver over tromlene, det er deres valg, men jeg skjønner det ikke :) Det er jeg mann nok til og innrømme

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde slike puter paa sikkerhetselene paa Mustangen min, den bilen var saa inn i granskauen liten, and selene kutta inn i nakken min uten, om en fjott kommer aa sier det ikke er "in" saa hadde jeg bare ledd av ham, hvem fhan bryrseg om hva som er "in" naar de fixer opp bilen sin? de gj0r de modifikasjonene de synest er t0ffe, ikke hva en fjott i et VW blad synest er kult.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egentlig ingen ting som er PENE og STYGGE, for alle har hver sin smak, og den kan ikke defineres, bare tosker prøver og gjøre det.

Visse mods er direkte offensive på lik linje med ei 170-kilos dame i mikroskjørt - det gjør vondt å se på og magen knytter seg sammen. Som bilbygger har man et ansvar for å ikke skape noe som gjør at selv normale, ikke-bilinterresserte mennesker skjærer over hovedpulsåra si når de ser en rulle forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visse mods er direkte offensive på lik linje med ei 170-kilos dame i mikroskjørt - det gjør vondt å se på og magen knytter seg sammen. Som bilbygger har man et ansvar for å ikke skape noe som gjør at selv normale, ikke-bilinterresserte mennesker skjærer over hovedpulsåra si når de ser en rulle forbi.

 

Sist jeg skjekket skulle man vel bygge en bil som man SELV likte, og med at man selv tilbringer med tid sammen med bilen enn noen andre?

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he.. dere tar ikke helt humoren i inlegget til frode her tror jeg:) er et små sarkastisk innlegg skrevet i et blad som et lite spark mot all japsemoten.. (les jallamoten)tror nok ikke det er noen grunn til å pirke i detaljer her..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Hvis man ikke "restaurerer" eller modifiserer en Golf 2 som hadde disse fangerne orginalt, så vil jeg si at 90 fangere på stylet Golf 2 er helt feil i 2006.

 

Den der tok jeg ikke helt..

Mener du at hvis jeg f,eks kjøper en 87modell Golf2 og bytter ut de orginale små fangerne og dørene med faceliften som kom i 88-89 engang så blir det helt feil? Er da 100ganger + moms bedre enn å sette på en RS-fanger vel?

 

Eller mener du at selve facelift stylingen er oppbrukt?:)

 

Uansett så er det vel klart at de punktene som PVW har laget også er for å skape en liten debatt om hva som passer og hva som ikke passer på en bil.

Veldig skjelden at OEM ikke passer da..:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der tok jeg ikke helt..

Mener du at hvis jeg f,eks kjøper en 87modell Golf2 og bytter ut de orginale små fangerne og dørene med faceliften som kom i 88-89 engang så blir det helt feil? Er da 100ganger + moms bedre enn å sette på en RS-fanger vel?

 

Eller mener du at selve facelift stylingen er oppbrukt?:)

 

Uansett så er det vel klart at de punktene som PVW har laget også er for å skape en liten debatt om hva som passer og hva som ikke passer på en bil.

Veldig skjelden at OEM ikke passer da..:)

 

Er nok det han mener ja. ;)

 

Penere enn RS er det nok. Men små fangere er enda penere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kanskje forstår er jeg skrekkelig lei meg nå med tanke på 1'e plassen! ;)

 

edit: Ser jo her at det er snakk om VW, men jeg må bare få ha dette sagt så det er offisielt: JEG ELSKER LEXUS-LYKTER! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår