opel freak Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Kan det ikke bli for varmt da egentlig (selfølgelig ikke så metallet smelter da)? Ikke vet jeg, vil bare høre om noen har synspunkt på det....... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Kan det ikke bli for varmt da egentlig (selfølgelig ikke så metallet smelter da)? Ikke vet jeg, vil bare høre om noen har synspunkt på det....... Det får ikke blitt FOR varmt. Jo varmere det er, jo bedre er det. Manifoldere(og downpipe) på kraftige turbo motorer er rødglødende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Jeg vil ha eksostape fordi det ser så meita gromt ut! Vil heller ha et strøkent og funksjonelt motorrom enn et dyppet i krombad som man ikke tør å kjøre i tilfelle det skulle komme noe dritt og olje..! Eneste problemet mitt er vel at man nærmest må ta ut motoren for å komme til manifolden...:( Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Det får ikke blitt FOR varmt. Jo varmere det er, jo bedre er det. Manifoldere(og downpipe) på kraftige turbo motorer er rødglødende! Har lagt merke til det da :) Blir kanskje litt risikabelt hvist det blir så varmt at det smelter hvist det overhodet går ann......... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Kan det ikke bli for varmt da egentlig (selfølgelig ikke så metallet smelter da)? Ikke vet jeg, vil bare høre om noen har synspunkt på det....... Det eneste som kan skje er at om du har sånne kjipe eksospakninger som gammel ford har, så tåler ikke de at manifolden blir rødglødende.. Ellers går det helt fint :) @ Kid-A: Ha på teip! Teip er tøft! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Mye interessant lesning i den gamle tråden :) Konkluderer så langt med at det stor fordel med tape: Dempe varmen i motorrommet for kaldere innsugsluft og beskytte motor og girkasse Og en stor ulempe: Rust (grenrøret mitt er i kromma stål) Såvidt jeg kan skjønne blir den beste løsningen for en lett trimma bil som går året rundt å tape bare den første delen av grenrøret. - Teipe 4-2-delen, for å dempe varmen i motorrommet - Drite i å teipe 2-1-delen (og videre bakover), som havner lenger under bilen og dermed er mer utsatt for fukt, subbing og altså rust. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Istede for eksos teip kan man jo få lagt keramik på rørene istede. Vil tro at det blir tett slik at ikke rørene ruster under??? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Poenget med tape er også at eksosgassene ikke skal bremses opp. Møter eksosen et kaldt rør så vil den bremses, dette betyr motstand i røret og det betyr tap av motoreffekt på en turbomotor... Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Istede for eksos teip kan man jo få lagt keramik på rørene istede. Dette er den aller beste løsningen. Lurium-industrien, men blant andre Jet-Hot i spissen har gjort store fremskritt de siste årene, så nå for tiden kan du påført ei coating over gloheite deler knapt en tidels millimeter tykt som er istand til å redusere overflatetemperaturen til det punkt der du nesten kan legge hånda på grenrøret mens bilen råkjøres på dynoen. Denne coatinga holder også vær og vind unna stålet slik at utvendig korrosjon ikke lengre blir en faktor. Ulempen er at materialet i grenrøret tar opp mye mere varme, og dette kan svekkes svært mye med mindre det er laget av et bra materiale. Rustfritt 304 og bedre ser imidlertid ut til å være 'godt nok'. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Hør på Øyvind Ryeng! På sugemotor er høy eksoshastighet bra, derfor man bør ha godt tilpassa eksosanlegg, så eksosen får optimalt hastighet ut. Så riktig dimma eksosanlegg (som jeg vil tro supersprintanlegget er) pluss eksosteip som holder på energien i eksosen er en kjekk ting =) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 etter og ha lest tråden spør jeg meg: om dette er et lett måte og tjene litt effekt på... hvorfor bruker ingen av de seriøse produsentene det, de som lever av og konstruere og bygge biler for gt klassene osv. ? noen som har sett en gt1 bil med tape ? en F1 bil ? jeg har aldrig sett dette brukt annent enn på biler (med all respekt) laget av uproffesjonelle, da mener jeg av folk uten doktorgrad i hva de holder på med. mulig jeg er helt på jodet. måtte bare får det ut her . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 det blir bl.a brukt på biler som ikke har tilstrekkelig plass/kjøling i motorrommet, der har det jo en hensikt, men at man merker det på akselerasjon har jeg ikke VELDIG stor tro på. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Har sett det bli brukt i rallybiler. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 mulig jeg er helt på jodet. måtte bare får det ut her .Ja, få det ut!!! I "høyere" bilklasser kan de tune eller bygge om bil og motor til å få optimal innsugs- og eksostemperatur uten å måtte ty til "nødløsninger" som eksostape. Ved trimming av en standardmotor i et originalt motorrom er mulighetene mye mer begrensa, og da kan eksostape være til hjelp. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Ved trimming av en standardmotor i et originalt motorrom er mulighetene mye mer begrensa, og da kan eksostape være til hjelp. Tror dette vil funke bra på Golf/Rocco, og senke temp på innsuget en del også. Slipper at eksosanlegget varmer det opp like mye Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.