Terjeo Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Har en Pasat 2000 mod sedanMerker at med til og med orginalhøyttalerne rister plastikken rundt elementet i høyttalerne og lager ulyd. Hvordan kan jeg ungå dette når jeg i fremtiden skal oppgradere anlegget? Er det ellers noe spessielt å tenke på ved montering av anlegg i passaten? Mener du plastikken på selve elementet, eller som elementet er festet it? Vibroplast vil sikkert hjelpe deg mye :) Husk resten av bilen også. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Hei !Har en pionerspiller + 4 orginalhøytalere. Savner mer bass i bilen. Har du noen forslag. Vil du ha mye bass, eller bare mer bass og penere lyd? Kunne felt ned en liten kompakt 10/12" i resrvehjulsbrønnen kansje :) Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overo Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Hei, jeg har en Opel Vectra A 1.8 1993 http://www.dump.no/files/5e8c7cd74840/12_-2006587882.jpg Og jeg vil gjerne ha tips til hva jeg kan gjøre med den? Styling osv mener jeg her da.. på forhånd takk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega<3 Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Passer 6.5tommar høgtalere i dørena på ein Omega A 1987mod? Uten å kappe i i døre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuts Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Jeg har en Volvo s40 2004-modell.. Noen som har tips til anlegg + hvordan gjøre det med henhold til spilleren? er originalspilleren koblet sammen med kjørecomputeren? evt ødelegger det for kjørecomputeren om jeg bytter spiller? mvh Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 hei, jeg har en opel kadett 1976 modell, den er rimelig kjip å kjøre rundt i uten stereoanlegg, jeg har starta det hele med å kjøpe en basser, en rockford punch og en magnat forsterker som funka godt til denne når den satt i bilen til forrige eier. Men, hva slags spiller er å annbefale? jeg vil helst ikke over 1500kr for en spiller. og ville dere ha satt inn 6X9tommere i hatthylla også ikke hatt noe forran? blir det mongolyd? jeg vil ha det helt ok til en ok pris, detta er en bil som ting ikke er så nøye med så jeg vil ikke gjøre voldsomme greier ut av det.. fortell gjerne hva dere ville gjort, jeg har nemlig NULL peiling når det kommer til bil-elektro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 MB W124 Har noen tanker ang hvordan jeg skal gjøre det for å få litt trøkk i denne problembilen, men samtidig kunne bruke hele bagasjerommet fritt. Men trenger litt info fra noen med litt mer viten og erfaring innen bilstereobygging. Da lurer jeg på hvilken type sub er best egnet for å bygge ned i reservehjulsbrønnen? Og hvordan bygger man best ei slik kasse? Finnes det "reservehjulkasser" å få kjøpt ferdige? Tenker videre å ha rør opp hattehylla. Tips ang demping av bagasjerommet? Samtidig som jeg funderer på å ha en aktiv sub av en flat type under hvert av framsetene for å spe på med litt bassopplevelse. Unødvendig? dumt? Og så lurer jeg på om en Lightning Audio S5.700 forsterker er et greit alternativ til å drive for eksempel en JBL GTI 12 (Event. MacAudio Monster 15) samt originalhøyttalerne? Isåfall har jeg forsterkeren og subben. På forhånd takk for alle tips og innspill. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balle1881 Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Skal overta en opel vectra td 1.8 93/94? utåå nyåret å trenger et enkelt anlegg, er ikke veldig kravstor og trenger bare en forsterker, sub og noen nye høytalere. Alt billigst mulig uten at det blir helt rævva. Forslag? gjerne noe som passer mest mulig rett inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kj0rum Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Hei Jeg vurdere å kjøpe meg en volvo 242 1983-modell som jeg da skal montere anlegg i, men jeg har hørt at volvo 200-serien er vanskelig å få god lyd i stemmer dette? Og hvilket kasse er det som egner seg best, osv. Kom med tips er dere snill :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Ford Mondeo 1994 St.vogn. Noen her som vet on en enkel vei for å få trekt strømkabelen inn i motor rommet? Jeg har titta i motor rommet og i kupèn for å finne ett hull i torpedoveggen, men har ikke funnet ett eneste hull. Forsterker, sub og høytallere er på plass, er bare strømledningen igjen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siemens Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Jeg har hatt mondeo selv, lag et hull i torpoveggen, eneste du trenger er et langt bor, så borer du i mellom. Jeg fant en plugg ganske langt nede i veggen, men det var umulig å komme til. Husk å tett i gjenn rundt kabelen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 (endret) Jeg har hatt mondeo selv, lag et hull i torpoveggen, eneste du trenger er et langt bor, så borer du i mellom.Jeg fant en plugg ganske langt nede i veggen, men det var umulig å komme til. Husk å tett i gjenn rundt kabelen :) Skjønte ikke helt hva du mente med i mellom, men vet du hvor det lønner seg og bore? Og hvor langt bor trenger jeg? Normal lengde eller bør jeg ha att som er ekstra langt? Takk for svar :) Endret Januar 10, 2010 av Jesper1201 Trykkleif Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siemens Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Jeg boret ganske så høyt oppe, det går en tykk kabel bunnt sånn ca rett over rattstammen, jeg lagde litt større hull der og tettet med våtromssillikon. Mellom var ment på torpedoveggen, den har flere lag på mondeo, du trenger et bor på ca 25 - 30cm, du får kjøpt det på jernia, bor du i området drammen kunne lånt mitt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 (endret) Ok, da skjønner jeg :) Får dra å kjøpe. Bor i Skjeberg så er ett stykke fra drammen, hehe. Endret Januar 10, 2010 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheKim Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei! Jeg har en Audi 80, og vil rett og slett ha mer bass i bilen. Jeg har kjøpt meg en 1800watts (dette er ikke RMS watt) forsterker, og lurer på hva slags subwoofer jeg bør velge for å få mest mulig ut av den, ved bruk av denne forsterkeren? Er det lurt å velge 2spolet subb? Litt fakta om forsterkeren: 5 kanals 1800 watt (360RMS?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg