Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann!

 

Jeg tenkte å oppgradere stereoen i min W201 190D, men vet ikke om det er verdt å legge noe penger ned i bilen. Den er helt orginal utenom spilleren og jeg vill helst beholde den slik... utseendemessig i hvertfal :P Er det mulig å få pressa ned noen 5,25" i dashen? Vet det er 4" orginalt, men syns det spiller så fislete så jeg vil helt ha noe større. En annen grunn er at jeg har et parr Alpine ettellerannet 5,25" liggende.

Det var spørsmål nummer 1.

 

Nummer 2... Hvis jeg hiver inn subben jeg har liggende (en litt eldre 12" RF), vil det bli noe trykk inn i coupèen?

 

- Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en 1998 Toyota Avensis stv men den har kun høyttaler foran...

:helpme:

1. Det jeg lurte på at hvilket dimensjon passer i døra på denne modellen?

2. Hvilke modifikasjoner trengs for å få inn 6.5" i denne bilen?

3. Holder det bare med overgangsringen eller jeg må skjære vekk noe metallplater for å få 6.5" til å passe i dører foran?

4. Siden det er ikke høyttaler i bakdører, kan det være mulig at Toyota har strekket kabler for dem til dører bak? :(

5. Hvor store høytaler bør jeg kjøpe for dører bak?

6. Hvilket type høyttaler anfaller dere for denne bilen?

:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir lite svar her, men gir det et forsøk og stoler på aktive forumbrukere :)

 

Går det an å bruke disse -

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/cerwin-vega_xls-215_hoyttalere.htm

høyttalerene i en russebil? med denne -

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_cxa-10_effektforsterker_sort.htm -

forsterkeren?

 

Blir dette å trekke avsindig mye strøm?

Blir de ikke å tåle humper, risting og slikt som en bil utsettes for? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir lite svar her, men gir det et forsøk og stoler på aktive forumbrukere :)

 

Går det an å bruke disse -

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/cerwin-vega_xls-215_hoyttalere.htm

høyttalerene i en russebil? med denne -

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_cxa-10_effektforsterker_sort.htm -

forsterkeren?

 

Blir dette å trekke avsindig mye strøm?

Blir de ikke å tåle humper, risting og slikt som en bil utsettes for? Takker for svar :)

Du må ha et kraftig aggregat til det anlegget... er jo 220volt... ville heller gått for noe heftig bilstereo

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Commodus!

 

Lettere å drive bilstereo altså, okei! Hadde det ikke gått om man brukte en standard omformer fra bilbatteri til 220volt?

Blir det mulig/enklere å drive fire 15" subber, i tillegg til, si fire-seks 6x9"?

Ville dette gitt omtrent like fin/høy/buldrende lyd? Gjør litt reserch for sønnen min som skal være russ skjønner du :D

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

mårn:P jeg har lyst til å kjøpe anlegg til min Volvo 142, men jeg veit ikke helt hva jeg skal kjøpe. jeg skal i hvertfall ha en basskasse i bagasje rommet med en eller to 12" men er det noen som kan anbefale en bra, men ikke så kjempe dyr forsterker, også to 12" som er bra til forsterkeren? jeg har tenkt å gi 3-4 tusen for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Bil: Golf 3 1996 modell

 

Hei

Fikk ordnet meg til en golf 3 som er ribbet for høytalere, så tenkte på å kjøpe noen høytalere som ikke er så dyre og spiller bra som mulig for en grei pris :)

Front settet kobler jeg på spilleren og de andre drar jeg på en egen forsterker.

Har 2 høytalere ved frontruta

2 på framdørene

2 på bakdørene + 2 små ved dørhåndtaket. Hva er dimensjonen på de og hvilken merke bør jeg kjøpe og hvor for en billig pris ;)

 

Mvh Andre Ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frontsettet du skal koble på forsterker, ikke de i bakdørene, om det er en to-kanals forsterker du skal bruke. I ditt tilfelle vil jeg kanskje foreslå noe annet, hvis du ikke skal ha en basskasse etterhvert.

 

Et par 4" coaksial på dashbordet, som du da driver med spilleren, mens i dørene setter du to par 6,5" basshøyttalere som du kobler sammen i serie/paralellkobling og driver dem som én sub med forsterkeren brokoblet. Krever litt peil og kabelstrekking, så en liten utfordring blir det for deg om du har interessen. De små diskantene ved dørhåndtaket har du intet behov for her.

1200,- for dette settet inkl. frakt.

7374_GMs_100_1.jpg&w=200&h=877375_GMs_165_1.jpg&w=200&h=1507375_GMs_165_1.jpg&w=200&h=150

 

Ellers er den enkleste løsningen to like par 6,5" komponentsett, med diskantene under grillen på dashen og ved dørhåndtaket bak. Og forsterkeren skal isåfall drive frontsettet, eller at du kobler sammen høyttalerne på hver side av bilen og driver alle med forsterkeren! Den må da tåle 2ohms belastning, men det regner jeg med den gjør. Hva slags spiller og forsterker har du?

 

Fortsatt 1200 inkl. frakt:

7376_GMs_25_1.jpg&w=200&h=1507375_GMs_165_1.jpg&w=200&h=150

7376_GMs_25_1.jpg&w=200&h=1507375_GMs_165_1.jpg&w=200&h=150

 

Dog spørs det jo hva du synes er "billig"... ;) har jo mye som er dyrere også.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår