Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Er orginal audi concert cs spiller i den med helt greit lyd, eneste jeg kunne tenkt meg er litt mer bass, har sett er flere audier med BOSE anlegg som også har basskasse inkludert og bruker samme spilleren som jeg har på min AUDI CONCERT.

Vis jeg skal legge i basskasse, hva er det jeg må gjøre ? noen som har peiling på dette ?

En overgang for å få ut linjeutgangene fra Concert'en er det du trenger for å koble til en forsterker ihvertfall:

3336_monacor_ca40mic.gif

Så er det bare å skaffe en forsterker og en basskasse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke høytalerstørrelser passer i en 94 modell BMW 318i? Stemmer det at det er 5.25" foran og 6" i hattehylla?
5,25" komponentsett foran og bak, bak med nødvendige overgangsringer:

 

642__bmwe36bak.jpg

 

Om du ikke skal ha noen basskasse baki, kan du isteden gå for 6x9" med andre overgangsringer:

 

643__bmwe36bak6x9.jpg

 

Skal du derimot ha basskasse bak, er det bedre å fjerne alle høyttalere i hattehylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ford focus 99mod trenger en cd spiller som passer i denne å går overens med knappan på ratte...
Det gjør "alle" spillere idag, ihvertfall de som har en kontakt/mulighet for "Steering Wheel Remotecontrol" eller hva det nå kalles av de forskjellige, samt endel med infrarød fjernkontroll... men du trenger et interface imellom bil og spiller, som snakker Ford på den ene siden og JVC/Pioneer/Alpine/Kenwood osv. på den andre siden. Regn med en 1000-lapp på dette interfacet alene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der!

 

Tenkte å skaffe meg et nytt annlegg til bilen, men er veldig blank når det kommer til bil og elektronikk, tenkte derfor å "høre" rundt her.

 

Ønsker samme opplegget som et vanlig surround-annlegget, så lurer på hva dere anbefaler. Har et logitech Z-5500 annlegg stående her og det gir god lyd, så ønsker noe á la det. Er noen av disse å anbefale? http://www.netonnet.no/art/bil-og-bat/bilstereo/bilbasser

 

Bilen er forøvrig en Nissan Primera, men blir nok skiftet ut før jeg kjøper annlegg, men har bilmerke noen betydning? Og hvordan er det med bass, forsterekr o.l. om vinteren? De tåler vel 20- greit, eller? :p

 

- mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Hvilken bil du har er av stor betydning for bla. hvilke høyttaler-størrelser som faktisk passer i bilen... så det er lurt å vente med stereo-innkjøp inntil du faktisk har bilen du skal sette det inn i. ;)

 

...og produkter laget for bil er beregnet for kulde og fuktighet (innen rimelighetens grenser), så de skal tåle en norsk vinter greit, om det monteres riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Skal ha spiller og fronter i min 1982 Ford Fiesta og trenger forslag til kostnadseffektive høyttalere og spiller.

 

Er ikke høyttalere i dørene foran fra før, så må lage hull, ergo størrelse er valgfritt.

 

Anlegget skal spille i selskap med en JL Audio W7 10" drevet av 500/1 monoblokka fra samme produsent så fokuser gjerne på klarhet fremfor bass fra fronthøyttaler.

Spiller skal drive frontsettet, så kraftige utganger er et must :)

 

Har tidligere hatt Panasonic spiller og JL audio frontsett i andre biler og vært godt fornøyd.

 

Tenker også at jeg burde dempe dørene siden de er helt "basic" i konstruksjon. Hvilket produkt er best til dette i forhold til pris og egenskaper? Dynamat? Brown Bread? Flere?

 

- Lasse

Endret av Lassegas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal montere en focal bus20 aktiv sub.

Tenkte å koble på høytalerledningene i venstre dør bak.

Løsnet dekslene i stolpen mellom for og bakdør og fant ledninger, men vet ikke hva som går til hva.. Noen peiling på fargekodene her? Evt hvordan man tar ut rns510 spilleren for å se bak.

Er det noen som har montert på annen måte tar jeg gjerne imot tips.

Batteriet er i bagasjerommet så det er ingen prob.

Har en Passat stv high-R 2010 modell.

Mvh andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lurket rundt på forumet i et par år, men registrerte meg først nå for å stille noen spørsmål. :)

 

En kompis kjøpte seg nå nylig en BMW E46 2000 modell, og ønsker seg litt bedre lyd i bilen. Da tok jeg på meg jobben med å rote rundt på nettet for å finne noe som passer. Det viste seg selvfølgelig at bilstereo er en eneste stor jungel og jeg ikke aner hva jeg skal se etter.

 

Det som er av anlegg i bilen er 100% orginalt, og han sa til meg at han i første omgang ikke ønsket seg noe mer enn en forsterker og en sub for å se hvordan det funker. Lar det seg gjøre? Eller trenger han noe mer enn det? Og da kommer selvfølgelig spørsmålet fra meg til dere bilstereofrelste, hvilke komponenter burde kjøpes inn? Jeg vet ikke hva budsjettet er, men jeg kan forestille meg at han ønsker å holde det så lavt som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

Jeg har en Audi tt 2000 mod og ønsker og oppgradere anlegget litt. Har Bose høytalere orginalt, kenwood spiller og JBL GTO basspack. Tenker da på å bytte ut Bose høytalerne med noe bedre og en ny sub som yter litt høyere effekt.

 

Noen ideer?

audi tt 2000 1.8t quattro

audi a3 1997 1.6 - haha =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår