Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Har en Pasat 2000 mod sedan

Merker at med til og med orginalhøyttalerne rister plastikken rundt elementet i høyttalerne og lager ulyd.

 

Hvordan kan jeg ungå dette når jeg i fremtiden skal oppgradere anlegget?

 

Er det ellers noe spessielt å tenke på ved montering av anlegg i passaten?

 

 

Mener du plastikken på selve elementet, eller som elementet er festet it?

 

Vibroplast vil sikkert hjelpe deg mye :) Husk resten av bilen også.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei, jeg har en opel kadett 1976 modell, den er rimelig kjip å kjøre rundt i uten stereoanlegg, jeg har starta det hele med å kjøpe en basser, en rockford punch og en magnat forsterker som funka godt til denne når den satt i bilen til forrige eier.

 

Men, hva slags spiller er å annbefale? jeg vil helst ikke over 1500kr for en spiller. og ville dere ha satt inn 6X9tommere i hatthylla også ikke hatt noe forran? blir det mongolyd? jeg vil ha det helt ok til en ok pris, detta er en bil som ting ikke er så nøye med så jeg vil ikke gjøre voldsomme greier ut av det.. fortell gjerne hva dere ville gjort, jeg har nemlig NULL peiling når det kommer til bil-elektro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB W124

 

 

Har noen tanker ang hvordan jeg skal gjøre det for å få litt trøkk i denne problembilen, men samtidig kunne bruke hele bagasjerommet fritt. Men trenger litt info fra noen med litt mer viten og erfaring innen bilstereobygging.

 

Da lurer jeg på hvilken type sub er best egnet for å bygge ned i reservehjulsbrønnen? Og hvordan bygger man best ei slik kasse?

 

Finnes det "reservehjulkasser" å få kjøpt ferdige?

 

Tenker videre å ha rør opp hattehylla. Tips ang demping av bagasjerommet?

Samtidig som jeg funderer på å ha en aktiv sub av en flat type under hvert av framsetene for å spe på med litt bassopplevelse.

Unødvendig? dumt?

 

Og så lurer jeg på om en Lightning Audio S5.700 forsterker er et greit alternativ til å drive for eksempel en JBL GTI 12 (Event. MacAudio Monster 15) samt originalhøyttalerne? Isåfall har jeg forsterkeren og subben.

 

På forhånd takk for alle tips og innspill. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ford Mondeo 1994 St.vogn.

 

Noen her som vet on en enkel vei for å få trekt strømkabelen inn i motor rommet?

Jeg har titta i motor rommet og i kupèn for å finne ett hull i torpedoveggen, men har ikke funnet ett eneste hull.

 

Forsterker, sub og høytallere er på plass, er bare strømledningen igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mondeo selv, lag et hull i torpoveggen, eneste du trenger er et langt bor, så borer du i mellom.

Jeg fant en plugg ganske langt nede i veggen, men det var umulig å komme til.

Husk å tett i gjenn rundt kabelen :)

 

Skjønte ikke helt hva du mente med i mellom, men vet du hvor det lønner seg og bore?

Og hvor langt bor trenger jeg?

Normal lengde eller bør jeg ha att som er ekstra langt?

 

Takk for svar :)

Endret av Jesper1201
Trykkleif

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boret ganske så høyt oppe, det går en tykk kabel bunnt sånn ca rett over rattstammen, jeg lagde litt større hull der og tettet med våtromssillikon.

 

Mellom var ment på torpedoveggen, den har flere lag på mondeo, du trenger et bor på ca 25 - 30cm, du får kjøpt det på jernia, bor du i området drammen kunne lånt mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en Audi 80, og vil rett og slett ha mer bass i bilen. Jeg har kjøpt meg en 1800watts (dette er ikke RMS watt) forsterker, og lurer på hva slags subwoofer jeg bør velge for å få mest mulig ut av den, ved bruk av denne forsterkeren?

Er det lurt å velge 2spolet subb?

 

Litt fakta om forsterkeren:

5 kanals

1800 watt (360RMS?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår