Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som vet om man trenger iso-overgang når man skal bytte Cd-spiller i en Octavia 2001 modell?

 

Det står en orginal spiller i bilen fra før.

 

Mvh Stian

 

Skal være ISO originalt i din bil...så med mindre noen har vært ute å klippet og limt før...så trenger du ingen overgang.

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har noen erfaringer mtp montering av høytaler i dørene på Opel Meriva?

Har tatt av dekselet på en av dørene for og titte litt og funnet et par ting som jeg ser or meg at kanskje kan være litt problematisk. dette spesielt mtp at jeg ønsker å beholde utseendet på bilen mest mulig originalt.

- 6,5"'erene som er plassert nederst på dørene er montert i godset på døra på en slik måte at de ikke stemmer helt overens med de utfreste grillene i dørdekslene. når jeg skal bytte disse høytalerene er det da mulig og plasere de slik at de stemmer overens med grillene?

- de originale tweeterene er noe mindre enn SEAS tweeterene som jeg skal installere. er det noen som har en løsning på hvordan jeg skal få installert de nye tweeterene på samme plass som de originale?

 

HØLSAG;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for tiden en Opel Vectra 2.0 16v GL som jeg synes trenger litt bedre lyd. Det jeg tenker på er å plassere en sub midt i hattehylla og erstatte de nåværende høytalerne med noe kraftigere for ikke å få bare "dunkdunk" lyd. Noen som har noen forslag til produkter, pris og hvordan det kan fikses? Og om dere mener det ikke er noen god idé tar jeg gjerne mot forslag på andre metoder. Jeg vil bare helst ha mest mulig plass i bagasjerommet da jeg synes det er litt upraktisk å fylle igjen det med høytalere og subber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD spilleren i denne bilen ser veldig gammel og dårlig ut, så eg tenkte å skifte den ut med eingang eg fekk den. Størrelse på CD spiller og trenger eg overgang?
Høres ikke ut som det er originalspilleren du har, så da er det bare å ta den ut og sette inn en ny isteden. Nødvendige overganger er nok der allerede.

Om det skulle være original-spilleren, må du ha et par avstandstykker til ny radio ja;

912_phonocar_3_250.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmrf... en mulighet da er en basskasse med skrå forvegg:

 

3328__12kassetransmed.jpg&w=200&h=229

Plassert mot skipose-åpningen (ta bort dekselet der seff) så vil det være det beste i den. Bør bygges opp litt fra gulvet også så den kommer helt inntil. Vil jo ta litt plass fra bagasjerommet, men er ikke noe stort problem å gjøre den enkelt uttakbar heller, om bagasjerommet skal fylles stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

 

Jeg har en VW Passat 2006 mod..Med en RCD 300 orginal spiller i bilen. Jeg sender ved en link til hvordan spilleren ser ut og hvordan tilkoblingsmuligheter jeg har bak spilleren..

 

 

http://www.forums.vwvortex.com/zerothread?id=2186433

 

 

Jeg har kjøpt:

 

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1733

 

40008 Pre out VW Quadlock. Tilkobling for ledig preamp-out for tilkobling av ekstra forsterker eller aktiv sub på OEM VW hovedenhet med Quadlock tilkobling. Kan i tillegg tilkobles ettermarkeds handsfree-sett.

 

og

 

http://acb.no/Details.asp?ProductID=2015

 

17022 Linjeutgang Mini-ISO. Adapterkabel for forsterkertilkobling...Denne kontakten passet ikke..!

 

 

Denne kontakten passet bak på spilleren....

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1733

 

Men får ikke lyd fra phono kabelen..Hva er galt? Den kontakten passet bak på C porten bak på spilleren,men etter installasjons manualen,skulle denne passe til B,men da ville ikke denne kontakten passe..

 

Kan dere komme med tips og triks,slik at jeg kan få kjøpe en overgang/adapter som passer til min RCD 300 orginal spiller?Slik at jeg kan få lyd i subben min.

 

Jeg har feilsøket forsterkeren,phonokablene,strøm og styrestrøm..Dette funker,men tilslutt tror jeg at det er feil adapter..Jeg får ikke lyd i phono utgangene,så håper Dere kan bidra til hvordan jeg kan få dette til..

 

Mvh

 

Eparco

 

 

:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår