Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Hei tenkte vi kunne bruke en tråd på å hjelpe hverandre .

Vi har jo de fleste montert og har erfaring fra diverse biler .

 

Tenkte vi kunne dele litt med folket her inne, og selv få tips .

Tenker da ikke på merker og slikt .

Hvilken dimensjon passer i døra på denne modellen .

Hvilke modifikasjoner trengs for å få inn 5"- 6" i denne bilen

Type kasse anbefales i denne type bil .

Triks for å få trykket inn i denne type bil osv .

 

Eksempel jeg har en Skoda Octavia 1.8 2002 mod .

I denne bilen går 6" mellomtone i det orginale hullet .

Er magneten STOR må man kappe en liten metall hake vekk, noe man ser med en gang .

Ellers anbefaler jeg å dempe døren da jeg har prøvet først uten .

 

Om noen har spørsmål om noe SPØR, det er flere dyktige karer her inne som kan bidra .

Håper dette kan være et bidrag, håper selv på teknisk info jeg kan dra nytte av ved senere monteringer

 

 

 

Mvh Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra tråd :thumb

Har en Audi C4 avant. Dette er en bruks bil der jeg bruker stasjonsvognen hyppig.

I første omgang holder orginal ellementene i bilen men skal byttes etter hvert. Tips til hva?

Det jeg er på utkikk etter NÅ er subb i bilen. Dette vil ikke bli bygget inn eller lignende men noe som kan plukkes ut og settes inn som det passer meg ettersom jeg trenger plassen! tenkte egentlig på 2 kicker L7 med forsterkeren(e) skrudd på kasse(ne) så jeg bare kan løsne ledninger og ta dette ut når det trengs. Vil L7 passe i denne type bil? Hva av forsterker er best til å drive disse til max av det de er gode for? eventuelt andre type subb ellementer som "river skinnet av pølsa" uten å koste X anntal titusen?

Masse bass som spiller uten og skurre med forsterker(e) til under 20000?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere å montere forsterkeren fast i bilen, ev bak setet så trenger du bare dra ut høyttaler ledningen fra kassa .

 

Noen som kan svare ham på resten .

 

Men la oss unngå at dette blir en tråd med pristilbud og slikt .

De som ønsker det kan kontakte en forhandler direkte

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Toyota Corolla 1987 mod DX, sånn liten snerten ATV :hammer

I den passer det et par 4", men de henger i friluft osv, såh, ikke no bil å bygge anlegg i, du har plass til mye i trunken, men det låter jævlig om du spiller litt for høyt pga 0 demping i bilen, så du kan ende opp med å bruke det dobbelte på demping av hva du ga for bilen. Jeg har for tiden, gud forby, et par 6x9 bak, da dette ga mest lyd. Jeg driver med noe ombygginsprosjekter av sidedørene, men de ble litt på pause pga vinteren. Får prøve på nytt til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ett spørsmål om pris. Var ett spørsmål om hva som passet best i dette type kaross. Men takk for svar hellothere . Men jeg kan ikke ha de på seterygg grundet hundebur som skal inn og ut som tar HELE plassen bak. Har tenkt på inne i oppbevaringsrommene på sidene men da får jeg prob med luft/kjøling. Hvorfor ikke på kasse?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ett spørsmål om pris. Var ett spørsmål om hva som passet best i dette type kaross. Men takk for svar . Men jeg kan ikke ha de på seterygg grundet hundebur som skal inn og ut som tar HELE plassen bak. Har tenkt på inne i oppbevaringsrommene på sidene men da får jeg prob med luft/kjøling. Hvorfor ikke på kasse?

 

Var ikke mynta på deg :) var en før deg i tråden .

 

Tenkte bare på at da må du ha løs mere kabler hver gang, litt praktisk .

Vil jo bare stikke 5-8 cm ut fra ryggen .

Men går det ikke så går det ikke .

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en corolla 87mod gt" då, men holder på å ska lage til anlegg i bilen.. tenkte å frontsette i di orginale front dekslå= element så passer inn perfekt der er 10cm= gidder ikke å tenke hvilkenen tomme det er.. :P. Har planer om å støype om dørtrekkene bak, til å ha mellom toner i, hattehyle er i arbeid( blanding av spon og glasfiber :D kommer til å bli helt spesiel :D

Skal ha fire 8" bass element iden, 2 midten skal vere som basser 2 på sidene skal spille som mellom basser, og bak tenkte jeg på dynabel sin 10" 9410 heter den mener jeg, en med rød og kraftig manget.. :D skal være et bra element..

 

Men 10" har jeg planer om å få støypt i et ved den ene siden med støttdemper tårnet. Kunne godt tenkte meg å hatt elemente vendt sånn at magneten stod utover i bagasjerommet, men er litt usikker om det vil bli dårlige trøkk i elemente då?

Kassen skal være portet, med 2, 3-4" stålrør som skal gå opp i et med glasfiberen.

Når du skifter mellom pluss og negativ har jeg hørt at du får elemente til å slå omvendt, blir det likt viss du gjør dette? sånn at elemente lakker samme trykket i kassen som om magneten skulle vært vendt innover i kassen..

 

Er og en del små knirke lyder rundt forbi som irriterer meg! som jeg vil ha vekk!

 

Håper derre forstår meg her.. kan kanskje ver litt møye rott.. men men

 

håper på noen fornuftige svar :)

 

 

Jeg har en Toyota Corolla 1987 mod DX, sånn liten snerten ATV :hammer

I den passer det et par 4", men de henger i friluft osv, såh, ikke no bil å bygge anlegg i, du har plass til mye i trunken, men det låter jævlig om du spiller litt for høyt pga 0 demping i bilen, så du kan ende opp med å bruke det dobbelte på demping av hva du ga for bilen. Jeg har for tiden, gud forby, et par 6x9 bak, da dette ga mest lyd. Jeg driver med noe ombygginsprosjekter av sidedørene, men de ble litt på pause pga vinteren. Får prøve på nytt til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har akkurat kjøpt meg disse fronthøytalerne:

P152SS.jpg

Bilen det gjelder er en 1991 Mazda 323 stasjonsvogn...

Jeg er helt blank på bilstereo så trenger veldig hjelp her. Jeg må først og fremst skjære ut passende hull i dørene. Men hva så? Har ikke tenkt å bygge en "kasse" i døra der. Kan jo ikke bare sette høytaleren rett inn og vips..hehe

Må vel ha no asfaltduk eller annen slags duk/teppe innenpå? Det trengs sikkert mye annet også, men som sagt, er helt grønn altså..

kjempefint om noen kunne hjelpe meg eller finne en link der dette er bra forklart!

 

På forhånd takk!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sikkert noen som kan anbefale noe .

Denne er jo duganes :) her

 

Mvh

11" på 150W virka litt spinkelt da? Når jeg hadde BMW'n min hadde jeg 15" 1000W med 1000W mono blokk i bagasjen. Det var jo lokket bagasjerom.

Nå har jeg stasjonsvogn så på meg virker det som 150W blir litt svakt og spinkelt? Eller er jeg helt på bærtur nå?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt er bare tull og tøys!

Følsomheten spiller en mye større rolle om det er det å spille høyt som er målet.

En sub med følsomher på 92 db 1W/1m vil spille tre ganger så høyt som en med følsomhet på 86 db 1W/1m ved samme tilførte effekt.

For at sistnevnte skal spille like høyt om effekten tilført er 200W må den ha 800W.

Dette er rent teoretisk sett, men gir en god pekepinn på hvor grusomt feil fokus på watt er.

So there, hehe ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil: Citroen Xsara

Årsmodell: 1999

 

Info:

Standard størrelse foran er 6,5" og bak er det 5,25". Foran er det faktisk originalt komponentsett med diskanter i dashen!. Er veldig god plass til høyttalere i alle dører. Bilen er helt greit dempet fra fabrikk men kunne godt ha hatt lit til. Når det gjelder å få fram basstrykket er ikke dette noe problem da bilen er en 5-dørs, her anbefaler jeg lukket da trykket fra en slik kasse er bra nok (i mine ører). Og til slutt vil jeg legge til at cd-spillere er det bare å putte inn da du ikke trenger noen rammer eller overganger. ISO-plugg fra fabrikk er et stort pluss.

 

Alt i alt vil jeg si jeg er veldig fornøyd med hvordan det er å installere et stereoanlegg i Xsara. Lett å ta av deksler for å komme til å strekke kablerog slipper å borre i torpedoveggen for å dra igjennom en kabel. Bare å dra ut en plugg!

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår