Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selv en corolla 87mod gt" då, men holder på å ska lage til anlegg i bilen.. tenkte å frontsette i di orginale front dekslå= element så passer inn perfekt der er 10cm= gidder ikke å tenke hvilkenen tomme det er.. :P. Har planer om å støype om dørtrekkene bak, til å ha mellom toner i, hattehyle er i arbeid( blanding av spon og glasfiber :D kommer til å bli helt spesiel :D

Skal ha fire 8" bass element iden, 2 midten skal vere som basser 2 på sidene skal spille som mellom basser, og bak tenkte jeg på dynabel sin 10" 9410 heter den mener jeg, en med rød og kraftig manget.. :D skal være et bra element..

 

Men 10" har jeg planer om å få støypt i et ved den ene siden med støttdemper tårnet. Kunne godt tenkte meg å hatt elemente vendt sånn at magneten stod utover i bagasjerommet, men er litt usikker om det vil bli dårlige trøkk i elemente då?

Kassen skal være portet, med 2, 3-4" stålrør som skal gå opp i et med glasfiberen.

Når du skifter mellom pluss og negativ har jeg hørt at du får elemente til å slå omvendt, blir det likt viss du gjør dette? sånn at elemente lakker samme trykket i kassen som om magneten skulle vært vendt innover i kassen..

 

Er og en del små knirke lyder rundt forbi som irriterer meg! som jeg vil ha vekk!

 

Håper derre forstår meg her.. kan kanskje ver litt møye rott.. men men

 

håper på noen fornuftige svar :)

 

Å dempe denne blikkboksen må jo være ett arbeid uten like :P

Men jeg ville brukt asfaltplater i bunnen, og noe litt dyrere i sidene av bilen ,da asfaltplater visstnok har en tedens til å flyte ut.

En annen ting, FÅ DEG GODE DEKK! jeg kjøpte nye vinterdekk idag, de var en helt annen verden enn de gamle sommerdekkene mine, 40% av støyen gikk vekk, det var helt herlig, i tillegg så må jeg ha nye dempere, men alt til sin tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil: Ford Mondeo mk1 og mk2

 

Dørhøytalere

I mk1 og mk2 sitter det orginalt 6x8" i alle dørene. Pioneer har noen elementer i denne dimensjonen som man bare kan bytte rett ut.

 

Noen 6x9" passer også, kommer ann på hvor stor magnet osv, skal man bruke dem må man lage nye hull til fester, selvborrende skruer funker fint.

 

Vil man ha noe annet f.eks 6.5" må man ha noen braketter. disse kan man også kjøpe ferdig (dyrt), eller man kan lage dem selv. Det jeg gjorde var tok orginale høytalere og tegnet rundt den på en mdf plate. og innenfor der igjenn så kappe ut hull til de elementene du måtte ønske.

 

Lydisolering av dørene er ikke å forakte.

 

Subb

Jeg har en sedan, men har ikke hatt noen problemer med trykket innibilen, selv om det er ett lukket bagasjerom. Har 2x12". Det er klart jeg hører forskjell vis jeg legger ned setene.

Vis det er av interesse, Så legger jeg ved en link til hvordan jeg har bygget mitt bagasjerom. Bagasjen min

 

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil: Ford Mondeo mk1 og mk2

 

Dørhøytalere

I mk1 og mk2 sitter det orginalt 6x8" i alle dørene. Pioneer har noen elementer i denne dimensjonen som man bare kan bytte rett ut.

 

Noen 6x9" passer også, kommer ann på hvor stor magnet osv, skal man bruke dem må man lage nye hull til fester, selvborrende skruer funker fint.

 

Vil man ha noe annet f.eks 6.5" må man ha noen braketter. disse kan man også kjøpe ferdig (dyrt), eller man kan lage dem selv. Det jeg gjorde var tok orginale høytalere og tegnet rundt den på en mdf plate. og innenfor der igjenn så kappe ut hull til de elementene du måtte ønske.

 

Lydisolering av dørene er ikke å forakte.

 

Subb

Jeg har en sedan, men har ikke hatt noen problemer med trykket innibilen, selv om det er ett lukket bagasjerom. Har 2x12". Det er klart jeg hører forskjell vis jeg legger ned setene.

Vis det er av interesse, Så legger jeg ved en link til hvordan jeg har bygget mitt bagasjerom. Bagasjen min

 

Mvh

Anders

 

Med et billig Adapter får man inn 6,6" foran og bak på denne bilen .

Men som du sier lager man lett slike selv .

Takk for flott og informativt innlegg

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tenkte vi kunne bruke en tråd på å hjelpe hverandre .

Vi har jo de fleste montert og har erfaring fra diverse biler .

 

Tenkte vi kunne dele litt med folket her inne, og selv få tips .

Tenker da ikke på merker og slikt .

Hvilken dimensjon passer i døra på denne modellen .

Hvilke modifikasjoner trengs for å få inn 5"- 6" i denne bilen

Type kasse anbefales i denne type bil .

Triks for å få trykket inn i denne type bil osv .

 

Eksempel jeg har en Skoda Octavia 1.8 2002 mod .

I denne bilen går 6" mellomtone i det orginale hullet .

Er magneten STOR må man kappe en liten metall hake vekk, noe man ser med en gang .

Ellers anbefaler jeg å dempe døren da jeg har prøvet først uten .

 

Om noen har spørsmål om noe SPØR, det er flere dyktige karer her inne som kan bidra .

Håper dette kan være et bidrag, håper selv på teknisk info jeg kan dra nytte av ved senere monteringer

 

 

 

Mvh Frank

 

Bra tråd foresten :pray Men va er den beste kassen til Volvo 240 gl?? Takker på forhond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd foresten Men va er den beste kassen til Volvo 240 gl?? Takker på forhond

 

Har faktisk ikke montert i 240 selv så jeg er usikker .

Er det ikke tett og jæ... bak der ??

Hva med å bygge en bandpasskasse og porte gjennom hatthylla .

 

Er det ikke noen her som har erfaring med denne bilen ??

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med lyd i golf 1 cab.. skal ha kasse,men hvordan bør kassa være? skal være 50 liter? ikke noe erfaring selv,men får litt hjelp,men var dårlig plass bak, og er stivet av bak baksetet(vondt å få lyd inn)når taket er nede,men tenkte å ha elemetet opp i hylla,og porta kasse..noe hjelp å få?

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår