Jump to content
Bilforumet.no

TransMedia

Bruker
  • Content Count

    3319
  • Joined

  • Last visited

About TransMedia

  • Rank
    Firma
  • Birthday 01/21/1970

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.transmedia.no
  • Bosted
    Skiptvet

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Da trenger du en AUX-overgangskabel for AiNet-inngangen ja, altså CD-skifterkontakten: Finnes med enten 3,5mm jack eller RCA/phonokontakter. Eventuelt en kabel med kun iPod-kontakt og 12v-tilkobling for lading;
  2. Ja, nå er jeg litt lei all logistikk, innkjøp, pisking osv... må bruke litt tid på mer fagstoff igjen nå. :D
  3. Den der har for bred "festeklype" (og uten midtskille) oppå kontakten i forhold til din spiller, og har 16 like pins og ikke 14+2 som du har... denne passer nok bedre: Trooor jeg har den på lager her, men i verste fall en ukes leveringstid.
  4. Hmm... din Titan forteller deg at den har satt seg i Car mode? Eller Carpanel eller hva det nå het...
  5. Bak i Caravelle'en din sitter vanlige DIN120-høyttalere, eller 4,75" som de gjerne omtales som. M.a.o. samme størrelsen som sitter i dash på MB W124. Har to typer på lager her; Cadence ZXS120 til 895,- burde være en grei partner med frontsettet ditt da.
  6. Velkommen til forumet! birthday 4" i dashbordet ihvertfall... mener det er kun to av festene som benyttes, som denne: ...så pass på at det er avknekkbare festeører om det er de heller vanlige 4-ørers 100mm (4") du skal sette inn der.
  7. Det har sittet en original antenneforsterker i nær sagt alt av VAG-modeller siste 20 år eller så... bytter man ut originalradioen får ikke lenger den forsterkeren strøm, og mottaket blir håpløst som du beskriver. Sett inn en antenneovergang for VAG-modeller, koble den løse ledningen til AntennaRemote fra spilleren og radiomottaket fungerer igjen. Om du derimot fortsatt har en original VAG-spiller montert, er det heller nettopp antenneforsterkeren som er defekt, eller antennekabelen...
  8. Alt dette skal bilradiospesialisten kunne hjelpe deg med, det er tross alt de som har solgt deg dette, ikke en gjeng ukjente forumryttere. ;) På den andre siden av adapteret skal overgangskabelen CTKENWOODLEAD settes inn, og tilkobles Kenwood'ens inngang for SW-control, altså slik at multifunksjonsrattet ditt vil fungere med din nye spiller. Den overgangskabelen skal ha fulgt med Can-adapteret iflg. linken din.
  9. Jøss.... den der kan jeg ikke huske å ha sett før. Ser ut som noe viftekjølt ihvertfall. Navi-leseren til BNS-systemet satt jo baki der i sin tid, men den så heller ikke helt sånn ut. Og alle NaviPlus-spillerne slik den du har skal ha navi-discen i disc-inntaket øverst på spilleren såvidt jeg husker, så det skal ikke være nødvendig med noe annet der bak... Har du denne mellom forsetene? Er nok det ja...
  10. Hvis det er den spilleren du har, hvorfor ligger den bak og ikke i dashbordet?? Forøvrig er det denne overgangen du trenger: og den skal inn her:
  11. Eh? CD-skifteren er kanskje der ja, om du har dette og den ikke er i hanskerommet, men det meste annet er i dashbordet... har du denne?
  12. Ledningen fra antenne-adapteret skal kobles til den blå som kommer fra spilleren altså...
  13. Ja, dette er måten å gjøre det på etter regelverket. Men du får ikke sett på så veldig mye mens du kjører, da må håndbrekket dras opp... Et vanlig relé koster vel 30,- på biltema... Ja. Om du kobler dem sammen betyr bare det at den blå kabelen går fra spilleren og helt bort til ISO-kontakten, så det spørs litt hvor du vil tilkoble antenne-adapteret. Bla. BMW-modeller må ha blå kabel tilkoblet i ISO-overgangen for å få aktivisert antenneforsterkeren til originalantenna.
  14. Da trenger du f.eks. denne: Merk at du nok må innom Citroen/Peugeot og få aktivert CDC-inngangen i bilens data-nettverk, og da både for selve spilleren og det eksterne displayet du har oppå dash'en.
  15. Vanlige DIN-nøkler duger: Og nei, kabler til diskantene var ikke montert fra fabrikk, så det måtte Bytemare strekke selv den meteren fra hver side. Etterpå er det bare å feste ledningene for +/- til tilsvarende kabler for dør-høyttalerne. Fakra-kontakt fra en Audi, men den i Berlingoen er av samme type, og poenget er uansett LF og RF som er for dørhøyttalerne i Berlingoen: Der skal altså diskant-høyttalerne tilkobles. Jeg hadde en teori om at de ledige åpningene (N.C. på bildet over) i Fakra-klossen for "bak-høyttalere som ikke finnes i Berlingoen" kunne brukes for diskantene, og at spilleren selv vil kjenne at noe ble tilkoblet der og slå på Fader-funksjonen og ikke minst fôre dem med watt slik VAG-spillere fungerer, men man må tydeligvis logge inn på bilen med Lexia/pc og spesifisere dette selv i hjernen for underholdnings-nettverket i bilen.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.