Gå til innhold

oro23

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om oro23

  • Bursdag 04/24/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

oro23's Achievements

  1. Tenkte å skrive opp løsningen her etter at jeg fikk det til å funke. Det var antenneadapteret som var defekt. Da jeg fikk nytt hos forhandleren fungerte alt.
  2. Okei, jeg skal måle spenningen i morgen og kontakte forhandleren. Antennen må nesten være i orden, siden originalradioen fungerte fint tidligere i dag. Takk for hjelpen.
  3. Okei, jeg forsøke å koble den til til den lå som kommer fra spilleren (og ingenting i den som går til iso-kontanten), men fikk ikke inn en eneste radiokanal da jeg søkte. Kanskje det er noe annet som er galt. De to antennetilkolingene på overgangen (denne her http://enfigcarstereo.com/CONNECTS2_CT27AA56.html) satt forresten så tett at det egentlig ikke var plass til å koble på begge Fakra-kontantene, siden plasthylsene ikke fikk plass. Den ene plasthylsen (på overgangen) knakk derfor av litt, men begge er koblet i likevel. Noen som har forslag til hva jeg kan prøve for å få antennesignal?
  4. Hei. Jeg takk for svar. Mulig jeg litt treg men fikk ikke det med antennen til å virke. Jeg skal altså ikke koble de to blå som hører til spilleren sammen, men i stedet koble den blå som kommer fra spilleren til antenneadspteret? Så ikke helt ut som de kontaktene passer sammen. Forsøkte, men fikk ikke inn noe radio.
  5. Jeg skal montere en AVH-2400BT i en Golf V med denne: http://www.pioneer.eu/files/eur/car_acc_db/hw_remote/CTSVW002PAE.pdf og har et par ting jeg er litt usikker på: 1) Kan jeg koble Park Brake (lys grønn) fra pioneeren til Park Brake (nr 2 på canbus, se pdf over) i stedet for å klipse den på håndbrekk-kabelen? Hvis nei, hvor er det lettest å komme til håndbrekkkabelen for å koble denne på i en Golf V? Aller helst ville jeg fått til en bypass-løsning, men så vidt jeg forstår funker det ikke lenger med å jorde den, og jeg har ikke et rele. 2) På kabelen som fulgte med spilleren, er det to blå kabler som ikke er koblet sammen. I bruksanvisningen står det "Connect 5 and 6 when when pin 5 is a antenna control type. In other types of vehicle never connect 5 and 6." (side 5 her http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVH_2400BT_CRD4601_installation_manual/?ForceLanguage=no ) Lurer på om jeg skal koble disse sammen, eller er det her den blå kabelen fra antenne adapteret (double diversity) skal ?
  6. Har ikke multimunksjonsratt, nei.
  7. Har "problemer" med at det er en forsinkelse etter jeg drar i spaken før det kommer spylervæske ut av dysene. Antar at det er en tilbakeslagsventil som ikke fungerer slik at det renner tilbake til tanken. Er det noen som vet hva som er selve tilbakeslagsventilen? Jeg har en grå plastdel mellom slangen og selve dysen. Er det den jeg må bytte? Er det andre enn merkeforhandlere som selger slike?
  8. Er det noen som har peiling på dette?
  9. Er det noen som vet hva som må til av ekstra tilbehør for å få montert en AVH-2400BT i en Golf V, bortsett fra en monteringsramme? Jeg har sett guider for AVH-3300BT. Vil monteringen være tilsvarende? Jeg har i dag en RCD 300 med 10 høytalere (standard fabrikkmonterte høytalere). Vil denne spilleren lydmessig (i tillegg til funksjonaliteten) føles som en grei oppgradering med disse høytalerne i forhold RDC 300 ?
  10. Jeg har en Golf 5, 1.6 bensin 2005 modell. De siste dagene har den vært veldig treg å starte. Det høres ut som den ikke har nok strøm , men til slutt starter den så vidt. Har enda ikke opplevd at den ikke starter i det hele tatt. Har også lagt merke til at klokken i bilen var nullstilt en morgen. Varsellampen for servostyring (gul lampe) lyste også en gang, og i følge manualen kan det gjøre det i noen minutter dersom batteriet har vært koblet ut. Begge disse tingene indikerer vel at det er noe som ikke har fått strøm? Jeg har målt spenningen på batteriet til over 13 volt før jeg startet den om morgenen, og ca 15 mens motoren går. Et par timer etter at jeg skrur av motoren har den vært litt over 14. Er det noen som vet hva som kan være galt her? Det virker jo som det er nok spenning på batteriet. Har det noe for seg å lade det da? Hadde bilen på 60000km-service for et halvt år siden uten at det ble funnet noe galt.
  11. Tror ikke regnsensor og cruicekontroll er med i pakken. Min har det, og da står det nevnt under "Fabrikkmontert utstyr utover standard" på kvitteringen.
  12. Bensinpumpen på min bil (Golf, 2005) ble akkurat byttet på garantien, og symptomet da var også en eller annen lyd. Den var da rett under 3 år. Jeg vet ikke akkurat hva slags lyd det var, da jeg kjøpte bilen rett etter denne reperasjonen. Nå har jeg imidlertid begynt å høre noen dryppelydder/svulpelyder fra området rundt bensintanken etter at jeg skrur av motoren (som om bensin renner tilbake i tanken). Lurer på om de kan ha gjort noe feil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår