Jump to content
Bilforumet.no

BaardI

Bruker
  • Content Count

    424
  • Joined

  • Last visited

About BaardI

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/25/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø
  1. Flere som har innspill? hadde vært litt kjedelig å brukt penger på ic for så å vise seg at det ikke går. tenkte å sjekke kompresjon før jeg gjør noe som helst, for å være sikker på at motoren er i god nok stand ellers.
  2. jeg har brukt 3 dager og du trengte bare et par minutter... vel, takker så meget! du har ikke tilfeldigvis erfaring med resten av "oppgraderingen"? edit: står denne passer til 2.7. passer det fortsatt til 1.8t? (regner med det siden du linket til den, men man kan jo aldri være for sikker)
  3. hei! har nå lett høyt og lavt på internett men finner ikke svar. Jeg har lyst til å montere intercooler i front av bilen, for å få hentet ut flere hester. har lyst på omkring 280hk. Jeg finner ingen på internett som skriver om montering av ic i front på disse bilene. finner flere som skriver om montering på a4, men ingen på a6. har heller ikke funnet noen nettsider som selger kit til a6. vet noen om det er mulig / har noen montert ic i front på disse? har nå en k04 turbo. har tenkt å bytte til frontmontert ic, bytte dyser og bytte eksosmanifoil. vil helst ikke bytte så mye eksosdeler, da jeg ikke vil ha mer bråk fra eksosen. noen tuning-hoder her som har innspil til dette? evt. om en bra plass å skaffe delene?
  4. Teite startsperre... Jeg får prøve meg fram så får jeg skrive her igjen når jeg vet hva som går / ikke går. takker for hjelpen (som vanlig!) quattro!
  5. Den der K varianten har jeg sett på ja. Alt ser helt likt ut, inkl. kontaktene bak. Men er greit å være sikker før man vinker farvel til pengene :) Har fått varierende svar fra verkstedet om det går an å kode om etter passert 1000 eller ikke. Må vel nesten bare prøve å kjøpe et også se hva som skjer. I verste fall blir vel bilen stående fordi startsperren slår seg vrang
  6. Problemet er at jeg finner ikke det jeg har, men flere som ligner, har turtall som går likt, samme speedo, lik klokke osv. Men kodene ender på en annen bokstav (til 1.8t motor, som jeg glemte å nevne). Kan ikke Møller kode om et brukt instrumentpanel som har gått over 1000? hørtes ut som en veldig grisk måte å gjøre ting på...
  7. Hei! har da lest meg surrete her på nettet etter instrumentpanel til min bil. Manuell, sedan 2001 modell. spørsmålene mine er: Hvordan kan jeg bruke? har kode 4b0920900n, og vet at det er ihvertfall 2 andre som passer på den. Hvor får jeg tak i dette (brukt! nytt koster nært 6000,-)? Kan f.eks. et likt instrumentpanel, men til en automat bil passe over? håper noen vet svar :) begynner å bli lei av å gjette hvor mye drivstoff jeg har (gikk nesten på en smell idag) Slik jeg har skjønt det er det ikke noe problem med koding av nøkler eller kilometerstand. kan kilometerstand på et brukt panel kodes om på nytt?
  8. Blir for dumt å komme som 25-åring å prate om livserfaring. Men greit, vil du hate så hat ivei. Vil du ha sharan så kos deg med den! god jul til dere alle, og måtte trådstarter slippe å følge sporet til alt for mange andre sharan eiere.
  9. Du har vel ikke direkte blitt lurt. Er ikke uvanlig at bremseskiver får overflaterust. Feil montering skal godt gjøres... Da er det enten snakk om å putte klossene på feil vei eller ikke bytte/smøre opp glideboltene. Som Bwana skriver, så er det litt mistenkelig at det bremses så ujevnt, men kan være flere grunner til det. Det jeg i tillegg stusser over er at det ser ut til å være bruk kobberfett på klossene? Dette er først og fremst noe som trekker til seg støv og skit (ikke ønskelig!) og med så unødvendig store mengder lurer jeg litt på hva dette verkstedet egentlig driver på med. (Nå kan det jo være at øynene mine bedrar, og det slettes ikke er kobberfett der) Bruk bremsene litt ordentlig, altså god og hard bremsing et par runder, og se hvordan det ser ut etterpå. Godt mulig klossene bare må få riktig sliteflate
  10. Her er det visst noen som har stått opp på feil fot. Personangrep kan du la ligge igjen hjemme. Og en ting til du tydeligvis ikke har klart å forstå, er at det er ikke nødvendigvis pengene som gjør at problemene blir plagsomme - men tiden bilen må bruke på verksted. Siden du er så nysgjerrig på bilen i bildet mitt, så er det en mazda 626 fra 1988 - en av mine første biler. Så neste gang du kommenterer så kan du gjøre et forsøk på å holde deg saklig, så slipper slike tråder å fylles opp med slike ufine kommentarer. Det er ikke noe vi trenger i disse juletider!
  11. Fått luftet kjølesystemet etter at du byttet termostat? (og hvis ja, hvordan gjorde du det?)
  12. Da er jo alternativet å koble 2 music-angler sammen! dobbel effekt av biltemaanlegget, og 3 ganger lydkvaliteten :)
  13. Hvis du først skal få inn en brukt motor, så vil jeg veldig gjerne at du starter den som står i - kun av nysgjerrighet ^^ Du kan vel få deg en brukt motor for rundt 5.000,- så kommer arbeidet i tillegg (med mindre du gjør det selv). Her blir det arbeidet som koster. Er en del timer arbeid å bytte motor
  14. Et feilsøk hos verksted koster vel alt mellom 700,- og 2500,- alt ettersom hvor lang tid det tar å finne ut av problemet. Nå må du jo i tillegg få fraktet bilen til (og muligens fra) verkstedet - der er det også en del kroner. Som du kanskje skjønner blir det fort en del penger for noe så enkelt - hvis du skal gjøre det på et verksted. Nå kan det være biltema har utstyr som kan hjelpe deg - men når du ikke vet om ventilene er ødelagt eller ikke er det vanskelig å si. Et alternativ er jo å bytte reg.reim, vannpumpe og helst olje - så prøve å starte den opp igjen. Det er selvfølgelig en veldig stor sjanse for at dette kan skjære seg helt da - men er nå bare et alternativ
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.