Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Siden det er mange som ikke er andre steder å kikker enn i denne tråden, så kommer her noe som ligger litt overalt!

 

Greia er.... folk spør om masse vas innimellom....så her er min oppskrift!

 

:partyon:

 

 

Har stadig spørsmål om hva folk skal gjøre når de skal ta grunnarbeidet selv....! Fort at mange:cook :cook :cook :cook blir mye rot og tullball!

 

Så da tar vi oss tid til litt HOW TOO:... :wink:

 

Viktig....

 

Du bør vurdere FØR en begynner....

-har jeg kunnskap/kompiser virkelig kunnskap til å gjøre dette?

-har jeg utstyr/verktøy til å gjøre dette?

-har jeg tålmodighet til å gjøre dette?

-har jeg plass til å gjøre dette forsvarligt?

 

Kan du si ja på ALT, så kan du begynne.....har en ikke allt tingene inne, så bør en ta turen innnom lakkern å spørre hva han skal ha for å gjøre jobben!

Dyrt blir det unasett! :shock:

 

Så da drar vi igang.....

 

Vi tar for oss en E-36 Coupe, som VS Motor sin.....

 

http://www.kimorjan.net/torstein/Forum/viewtopic.php?t=37

 

- Vaske bilen godt!

- Spyle inni skjermer og slikt også...

- Fram med verktøyet og demonter ALT med en gang....

- Fangere bør demonteres hvis det er snakk om fargebytte eller større reparasjoner.

- kanalskjørt,sidelister, speiler,skrapelister,blinklamper framme, hele lyktene bak, å en masse ting på bakluka, vippe opp BMW merkene...

- Takluke....

- så kan en vaske bilen med silikonfjærner

 

Så er det fram med 19mm tape...

 

- Sikte å ta en karossdel av gangen...

- Sikte fra begge vinkler etter småbulker, rust, riper og annet, sett en liten tapebit ved hver skade.

Når det er gjort, kan en ta fram ett passende verktøy å slipe bort rust, eventuelt en punkt sandblåser...

 

Ta ... del for del,

 

viktig, for da blir du ferdig, når du har tatt en nøye runde rundt bilen! Åsså har man liksom ikke GLEMT en flekk!

 

Så fram med rondellen med 80/100 korning.

 

AUT_3813.jpg

 

Så kliner en på tynt lag med Rustomvandleren til Whurt, Hvite melka som blir blå!... så skal den tørke ut tiden sin!

 

Man tar samme runden med å rette bulker.... fikser bulken, sliper med 80/100

 

Så er det klart til sparkling....

Å hold dere unna skiten på Biltema, hagmans og endel andre....

 

BRUK Whurt sin gule Combi-Let....Er en bra sparkel, etter hva jeg mener, etter å ha prøvd ALT!

 

Bra pis, lett å forme og jobbe med...lett å slipe rett, og er nesten ikke porer i, som mye annet!

Sparkle så pent som mulig, da får dere best resultat, å mye lettere å slipe etterpå. :wink: Lange gulv sparkler er fint på dører å slikt!

 

Bruk ikke mye rondell, vis dere ikke er vant til det, bruk heller klosser med passende lengder...40 cm god til flater... ..

 

Når alt er sparklet så godt en kan, så sliper man over med 240/320 på rondellen, dette for å få bort de fleste av de grove ripene!

Mann slip deretter med 600 vann, godt på utsiden av der en slipa med rondellen...

 

Da er det å maskere flekkene, godt på utsiden, for en vil ikke ha tape kanter når en skal slipe fylleren...

 

Legg så 2-3 lag med 2K fyller....

 

På de flekkene man er litt usikker på om en fikk det helt slett eller har mura mye, er trikset å slipe med 240 på langkloss...., kommer en ned på sparkel eller annet, så legger men litt fyller til.

 

Når alt er klart så kan de stødige slipe lett over de store flatene med 500 og rondell, etter det er det da fram med 800 , klossen og vann... å noen timers jobb!

 

Bruke pusseskinn for å tørke av skiten og vannet!

 

Ta her også... del for del,

slipe-tørke av...

etter noen deler, så kan en titte tilbake å se om en har fått med alt eller fått noen helligdager!

 

Når alt er klart, så skal bilen være helt tørket rein for vann og slipeguffe....

Her er det også fint å blåse kanter og sånt , så en får bort alt som er nedi sprekker og innimellom!

 

Da skulle bilen være klar for å maskeres å puttes i lakkboxen!

 

Kommentarer?

Fyr løs....

 

Hvor lang tid dette burde ta, med litt smårust og småbulker??

4-5 dager!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere på juleaften da gutter?

 

jeg for min del spiser en saftig Quarterpounder, drikken er et ølglass fyllt til 2 cm under toppen med Jack Daniels, for derretter å fylle på med rafinert fett fra EI medisterkake (just for the taste of x-mas)

 

HAHAHA nei helvete heller, blir vell øl/akevit til maten (RIBBE selvsagt), mulig litt hvitvin, og en fløtemyk cognac imens gaveoppakking fåregår!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel jul her oxo, fikk slått ihjel noen timer i garagen idag....

Fikk besøk av "guttungen" i garagen med kamera, så jeg ble jo fotografert.

 

GOD JUL GUTTÆR OG JENTER, sees vel på nettet etter pakkene.. da er det pils og sosialt samvære..

Maten er vel ribbe/poteter og riskrem...

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår