Gå til innhold

Pris på skifting av frontrute

Ranger emnet


saabowner

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva det koster å skifte frontruta? Har ikke delkasko, kun ansvar. Er det dyrt? En helt vanlig personbil det er snakk om.

Går det eventuelt ann å pusse bort riper i ruta? Har en del irriterende riper midt i synsfeltet på ruta.

Håper noen kan hjelpe meg :D

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saab har faktisk dyrt glass.. rutene er veldig bøyd på de fleste saab modellene. husker en kompis skifta på sin 900, da blei det 3500.. en anna kompis skifta på sin vectra a, å han motte punge ut 4500!! men han tok det på forsikring da seff...

Okei. Faktisk er det ikke på Sabben. Har kjøpt meg ny bil nå. En BMW 520i. E34. Er vel kanskje ikke like dyrt det med tanke på bøyen i ruta på saab?

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok ikke å pusse bort ripene nei :p koster en del å skifte, prisene varierer veldig fra rute til rute så du må nesten ringe til et ruteverksted for å finne pris på din...

 

Jeg har ikke prøvd, men det sies at det skal la seg gjøre å "pusse" bort riper som ikke er så dype at du føler de med negla..

De har et sånt kit her: http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=65_27&products_id=133&zenid=2becc352b4b2eb39b35b3497361e775a men som sagt, jeg har ikke testet dette, så jeg vet ikke hvilket resultat dette gir, og om det er verdt prisen.

 

Jeg leste også en gang på et utenlansk forum en oppskrift, den gikk ut på å blande cerium oxide (eller hvordan det skrives) med vann til en youghurt konsistens, og så polere med en ren ullklut. Men jeg finner ikke dette cerium oxide noe sted..

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytet akkurat bakruta på min bil, blir kanskje noe litt annet enn frontruta, men det kosta i hvert fall 6800,- med arbeid. Hadde heldigvis delkasko, så betalte bare 2000. Ville egentlig tro det var dyrer med front rute, men vet ikke. Er ikke noe særlig bøy på bakruta mi.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, ring forsikringsselskapet og hør med din forsikring om det er med steinsprutskade. Om det går på egenandelen ved bytte. Si at en stein har knust ruta di. Å bytte rute koster ca 2000 kr på ei rutesjappe. Det går på egenandelen på forsikringa og du taper ikke bonus. hvis det er med, så lager du ei rose i vinduet ditt og drar å får det bytta. Jeg hadde stor sprekk i ruta, kun delkasko, dro å bytta og det kosta 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontrute til den gamle corollaen min ville kosta 5500,- inkl arbeid.... heldigvis hadde jeg delkasko, så jeg betalte bare egenandel på 2000...

Så det kan fort bli dyrt ja!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hei,

 

På min -99 passat med limt rute, koster ruteskift med rute ca 7500.

 

På min -97 Skoda pickup med god gammeldags pakkningsrute koster det 1900 for ruteskift inkl rute.

 

I de fleste tilfeller så er det VELDIG lurt å ha delkasko på bilen. Denne er ikke særlig dyrere enn ansvarsforsikkringen og er til kjempehjelp når du må bytte rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår