Gå til innhold

Motor vs. Stereo/Styling

Ranger emnet


Andy`

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg digger biler som SER spesielle ut. Selv prioriterer jeg i denne rekkefølger : Styling/tuning - stereo ;)

 

Men om noen vil ha stereo før noe annet så sier jeg ikke noe på det. Det at folk blir "forbanna" for at andre ikke gjør som dem selv liker pleier jeg si til meg selv at det er bare misunnelse ute å går. Hvorfor kommentere noe en vistnok ikke bryr seg om? :P

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som hvite blink, soting av lykter/vindu

 

 

dette har jeg aldri skjønt. hvorfor skal folk absolutt ha hvite blinklys foran og på sidene, for så å sote baklampene.. hva er galt med å holde tråden tvers igjennom...?

 

eller når man soter bakrutene så svarte at sveiseglass ser ut som vanlige solbriller og framrutene er urørt... hva med å bare tinte svakt hele veien rundt? eller er jeg på bærtur med den dårlige smaken min..?

 

forøvrig så syntes jeg at det er greit med begge deler. er derfor jeg har en prosjektbil og en bruksbil.

bruksbilen blir stylet og skal se pen ut, med litt golyd i bagasjen, men motoren er ikke prioritert.

 

prosjektbilen er det stikk motsatt med. blir MOTOR med et par seter bak.. :D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg etterhvert finner en bil eg vil satse på, har eg tenkt å ha ca 200 hester, lett oppgradert understell (dempere/fjærer/evt. stag), feite felger og et OK stereoanlegg.. Kommer nok ikkje til å kjøre max på noen kategori..

 

Drømmebilen for øyeblikket: Volvo 940 med mye/alt utstyr, fullt utnyttet original B230FK (2,3 turbo), Super DTM 18", hvite blink hele veien, sportsdempere og senkefjærer, noen stag, MP3-spiller, 2 forsterkere, sub, 6*9" og komponentsett i dørene.. Ingen showbil, ingen racerbil, ingen dB-dragger, men ellers trivelig =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er tingen, gjerne i en slitten gammal bil

 

Kunne ikke vært mer uenig. De siste jeg ville hatt er en bil som man må kjøre fort med for å glede seg over. Å koste på 50.000 kr i motor i en bil er verdt 20.000 kr, etter min mening, helt feil.

 

Den gylne middelvei mellom motor og utseende er den beste. Hadde jeg vært 18 år, så ville jeg heller lagt ned litt penger i styling og hjul, motor kan man bygge når man har råd til at den sitter i en ordentlig bil.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å slenge meg med her ( og sikkert få masse kritikk ) .. hva er i bunn og grunn vitsen med så utrolig mye HK til gatekjøring ? altså maksimalt tillate fartsgrense i Norge er uansett 100, og selv polo'n til muttern med 1.4l på 60 ville ponnier klarer 100.. min prioritering er i allefall å ha en bil som ser bra ut, og en stereo som låter bra fremfor å ha 1000hk som jeg alikavel ikke klarer å utnytte lovlig på veien i Norge.. Bremser og understell osv kan jeg forstå at folk vil oppgradere for å forbedre kjøreegenskaper, men her er det også måtehold.. Og ja.. noen liker å ha vinger og masse glassfiber på bilene sine mens andre liker å ha plenty effekt under panseret.. folk kommer altid til å være forskjellige på det området..

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å slenge meg med her ( og sikkert få masse kritikk ) .. hva er i bunn og grunn vitsen med så utrolig mye HK til gatekjøring ? altså maksimalt tillate fartsgrense i Norge er uansett 100, og selv polo'n til muttern med 1.4l på 60 ville ponnier klarer 100.. min prioritering er i allefall å ha en bil som ser bra ut, og en stereo som låter bra fremfor å ha 1000hk som jeg alikavel ikke klarer å utnytte lovlig på veien i Norge.. Bremser og understell osv kan jeg forstå at folk vil oppgradere for å forbedre kjøreegenskaper, men her er det også måtehold.. Og ja.. noen liker å ha vinger og masse glassfiber på bilene sine mens andre liker å ha plenty effekt under panseret.. folk kommer altid til å være forskjellige på det området..

 

Greit nok at alle biler klarer å komme seg opp i 100 km/t... men jeg synes det er enn mye større glede over å gjøre d på 7 sekunder enn 7 minutter :D

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å slenge meg med her ( og sikkert få masse kritikk ) .. hva er i bunn og grunn vitsen med så utrolig mye HK til gatekjøring ? altså maksimalt tillate fartsgrense i Norge er uansett 100, og selv polo'n til muttern med 1.4l på 60 ville ponnier klarer 100.. min prioritering er i allefall å ha en bil som ser bra ut, og en stereo som låter bra fremfor å ha 1000hk som jeg alikavel ikke klarer å utnytte lovlig på veien i Norge.. Bremser og understell osv kan jeg forstå at folk vil oppgradere for å forbedre kjøreegenskaper, men her er det også måtehold.. Og ja.. noen liker å ha vinger og masse glassfiber på bilene sine mens andre liker å ha plenty effekt under panseret.. folk kommer altid til å være forskjellige på det området..

 

Akkurat det der pleier mamma å si også...............

 

Jeg pleier å svare med at det er aksellerasjonen som teller, også.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår