Gå til innhold

Motor vs. Stereo/Styling

Ranger emnet


Andy`

Anbefalte innlegg

Veldig mange bruker store mengder penger på relativt billige biler med liten motor. Er det slik å forstå at man kanskje ikke er så opptatt av motor, heller av lyd og utseende? Eller er det fordi man ikke har råd til stor motor? Hvorfor blir m3-speil, lexus baklykter, xenon-lys, stereo etc etc prioritert til fordel for motor eventuelt dyrere bil?

 

Kjører selv en Audi A4 med en 1,8 liter bensin motor som yter 125HK. Føler dette er litt i minste laget motormessig. Har vel som de aller fleste her på bilforumet planer om hva jeg vil gjøre utseende-messig og lydmessig med bilen. Motormessig er det jo ikke så mye å hente på denne motoren.

 

Tenker da med meg selv. Skal jeg gidde å bruke mange mange høvdinger på å få en kul bil med bra lyd i, eller skal jeg heller spare litt til og kjøpe for eks. 1,8 Turbo/Quattro.. Er med meg som alle andre, pengeboka som bestemmer hva man kjører.

 

Hvorfor bruke 50.000 kr i styling/stereo på en gammel bil, når man heller kan legge de pengene i en dyrere bil?

 

Hva er DU opptatt av? Ytelse? Stereo? Styling? Eller sparer du til hele pakka? :)

 

Enlighten Me

- 96 Audi A4

-------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Megselv syntes det er greit å legge seg et sted midt i mellom....Kile motor`n litt men fortsatt satse litt på utseende og stereo..( kan selv si at jeg kjører racingstereo= en 7" dvd flipspiller og og 4" høytallere..passe på vekta)..greit å ha en bil som ser ut som går bra og går bra..enn en som ikke ser ut men går bra eller motsatt..håper folk skjønte..hehe

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at det er mange som ikke gjør så mye ut av motoren, er vel blant annet at det koster flesk. Det er dyrt å få mer effekt ut av motoren, det er dyrt å bruke (bensin), det er dyrt å forsikre/godkjenne, å det har en tendens til å bli litt ustabilt...

Styling og stereo er derimot langt letter å forholde seg til.

 

Selv vil jeg helst ha litt av alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om personlighet.. Noen liker å bli sett, mens andre vil kjøre fra folk.. Dessuten har det vel ikke blitt satt noen hk-grenser for når man kan starte å style bilen.. Er ikke noen automatikk i at man må ha minst 300hk før det er akseptabelt med en vinge.. Gjør det du har mest lyst til og gi f... i hva "alle andre" mener er riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling først (Interiør er også viktig), motorbytte senere om pengene rekker.. Man kan leve uten å høre DUNK DUNK (spessiellt for oss som ikke hører på den klassiske rånemusikken) så stereo kan godt vente.. Org. stereo lager lyd den også..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi de som legger mye penger i motor, men glemmer bremser og understell!

 

Hjelper ikke med 500hk når de ikke kommer ned i bakken, og engang så må en bremse også :hammer

 

da kan du fortelle meg hvorfor en skal ha noen sjuke bremser på en bil med 500 gamp kontra de orginale på bilen, som yter 150hk!! så sant man IKKE flytter turtallsperra, eller gjør noe med utvekslingen!

 

bremsene oppgraderes jo for å kunne stoppe en raskere bil, med høyere fart, men sålenge en ikke gjør noe med utveksling/turtallsperre vil bilen gå nøyaktig like fort! bare at den går fortere opp i fart, og da er jo hele bremsebyttet egentlig bortkasta.. men er helt enig med deg egentlig, bremser er viktig det og, men fordi det er gromt med overdim på bremsene, og orginale bremser som oftest ikke er noe å skryte av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo også nevne hva jeg prioritere..(litt fortsettelse på sist innlegg også) understelle er egentlig 1. prio, da en ikke kommer noensted ute bra understell/veghaldning.. så er det MASSE småting en kan gjøre med bilen for å få den til å se bra ut..som hvite blink, soting av lykter/vindu, fjerne emblemer og 2meter lange antenner, så er jo felger en del av understell, så de må også byttes til noen lettere/større.. og SÅ kommer motor.. og mitt prinsipp er at når du først skal til med noe, gå for det du har lyst på! virkelig vil ha, for om du kompromisserer(hmm nytt otd der ja) og nøyer deg med det som er et par hakk under, vil du alikevel bytte til det du ville hatt i utgangspunktet før eller siden, og da taper du penger..

 

men som nevnt tidligere, folk bruker penger på det de selv vil ha, noen vil ha plast, andre motor, noen vil ha lyd, mens andre gir faen i bilen og kjøper seg leilighet. ca like mange forskjellige holdninger og oppfatninger som det finnes folk og biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår