Gå til innhold

Motor vs. Stereo/Styling

Ranger emnet


Andy`

Anbefalte innlegg

Anngående trimming av motor, så er kunnskap en faktor. Det er litt verre å skifte kamakslingene enn å sette på nye speil f.eks..

 

Og man har jo forskjellige interesser.. Noen er hardcore stylere, hardcore trimmere, hardcore stereogutter.. Og noen andre, som meg.. Er litt av hver del :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

....så er jo felger en del av understell, så de må også byttes til noen lettere/større..

Ingen automatikk i at store lettmetallsfelger gir noen vektbesparing i det hele tatt... snarere heller en vektøkning i veldig mange tilfeller.. :P Det er jo den uavfjærede vekta man ønsker å redusere dersom man skal forbedre veigrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å få til en kombinasjon av de tre tingene...

Liker biler som går godt! Elsker god lyd! og syns stort sett at orginale biler er stygge! :)

 

Sau i fåreklær med andre ord :)

Tror det heter sau i ulveklær jeg Andy` :)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskre styling som uthever bilens linjer, debadge'ing, god senk, freshe felger, på en bil som i utgangspunktet er grei motormessig (GTi/S-modell o.l.) er det som passer meg best. Og så oppgradere stereoen litt, så man slipper papp-lyd. Luftfilter, eksos og muligens en chip som det motormessige. Da har man litt av alt, en totalpakke av en bil som skiller seg litt ut fra "alle" andre. Og for all del vaske den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å få til en kombinasjon av de tre tingene...

Liker biler som går godt! Elsker god lyd! og syns stort sett at orginale biler er stygge! :)

 

 

Tror det heter sau i ulveklær jeg Andy` :)

 

Hehehe, ble vel skrevet litt sent det innlegget... alacocaina

- 96 Audi A4

-------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan du fortelle meg hvorfor en skal ha noen sjuke bremser på en bil med 500 gamp kontra de orginale på bilen, som yter 150hk!! så sant man IKKE flytter turtallsperra, eller gjør noe med utvekslingen!

 

Pga at man kjører som regel hardere med en kjapp bil, og man rekker å komme opp i mye høyere fart før svingene enn med en treg bil.

 

Fra toppfart og ned er det skjelden man bremser, og de fleste bremser klarer dette EN gang hvertfall.

Med bra bremser kan du kjøre en halv time langs en svingete vei med fullt attack, og med org bremser kanskje 3 minutter. hehe

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan du fortelle meg hvorfor en skal ha noen sjuke bremser på en bil med 500 gamp kontra de orginale på bilen, som yter 150hk!! så sant man IKKE flytter turtallsperra, eller gjør noe med utvekslingen!

 

bremsene oppgraderes jo for å kunne stoppe en raskere bil, med høyere fart, men sålenge en ikke gjør noe med utveksling/turtallsperre vil bilen gå nøyaktig like fort! bare at den går fortere opp i fart, og da er jo hele bremsebyttet egentlig bortkasta.. men er helt enig med deg egentlig, bremser er viktig det og, men fordi det er gromt med overdim på bremsene, og orginale bremser som oftest ikke er noe å skryte av..

 

Det var en annen tråd her om hvorfor man ikke likte Volvoer... P.G.A. eierne mener jeg...

*Kremt, kremt*

 

Iallfall, som Eirikoo sa, la oss si man har en strekning på 1 km. Med 150hk bruker man lengre tid på å komme opp i fart, og la oss si man har rundt 120 kmt på slutten av langsiden. Med 500 hk kan man nå 200 km/t på den samme langsiden, eller til og med mer. Da trenger man BREMSER! :hammer

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Andy'

 

Jeg synes motor og kjøreegenskaper er klart viktigst. Ikke bare skal den kunne gå fort rett frem, også rundt svinger (helst på bane, vel og merke). Hvis jeg i tillegg skulle brukt bilen hver dag, måtte det nok blitt noen interiør-oppgraderinger, og et lite anlegg. Så en liten front-leppe kanskje, sammen med hood-scoop (ikke fake), og større utblås, som både er styling og performance.

My 2 cents

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår